Diskuse » Železnice » Ostatní úzkorozchodné dráhy « předcházející | další »

Ostatní úzkorozchodné dráhy

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři

   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (12)   
 
Předchozí roky: 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 31. 12. 2016 Atmák 60 31. 12. 2016 16:47
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 09. 1. 2017 Jariss 60 09. 1. 2017 11:17
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 14. 2. 2017 johnykiller 60 14. 2. 2017 22:46
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 12. 3. 2017 Zdepa 60 12. 3. 2017 13:45
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 05. 4. 2017 600 mm 60 05. 4. 2017 12:09
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 30. 4. 2017 kwasi 60 30. 4. 2017 10:48
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 15. 5. 2017 Boro 60 15. 5. 2017 18:30
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 13. 6. 2017 Zdepa 60 13. 6. 2017 17:40
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 29. 7. 2017 Ross 60 29. 7. 2017 19:16
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 24. 8. 2017 Ross 60 24. 8. 2017 20:48
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 15. 10. 2017 600_mm 60 15. 10. 2017 08:32
Archiv diskuse Ostatní úzkorozchodné dráhy do 31. 10. 2017 600_mm 60 31. 10. 2017 09:14
   autor příspěvek
Úterý, 31. října 2017 - 09:28:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 38
Registrován: 7-2017
Rozdělání,vyčištění a zaškrabání kompozice na zadních ložiskových domcích hnací nápravy.


Hrabě : Petře prosím Tě, bylo by možné udělat kopii toho Tvého štítku? Bylo by škoda, kdyby na Deutzovi chyběl [jidlo] !!!
Úterý, 31. října 2017 - 09:51:57  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 39
Registrován: 7-2017
Hrabě : Prosím kde byl přesně umístěn ten štítek,někde na budce?
Cogwheel
Úterý, 31. října 2017 - 10:47:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5128
Registrován: 1-2012
Hrabě výše píše, že na zadní stěně kabiny. Nejsou tam ještě dírky po nýtech?
Úterý, 31. října 2017 - 11:08:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 40
Registrován: 7-2017
Tyto díry to určitě nebudou,ty jsou od původního držáku na lampu!! Příště ve Zbynglu se na čtyři malé dírky zaměřím [fotic]
Úterý, 31. října 2017 - 14:43:52  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1653
Registrován: 10-2005
Letošní letní Řepařka. Škoda, že trať už nebude dále prodloužena [sad]

PS: Ten kříž ve hlavní stanici je luxusní [jidlo] [ok]



Punk's not dead! blesk happy
Úterý, 31. října 2017 - 16:20:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 41
Registrován: 7-2017
Bohužél originální motor Deutz se nám asi už nepoštěstí sehnat, i když ještě zkusíme rozhodit sítě po internetu někde v zahraničí. Zatím se chystá motor Škoda 4s 110,momentálně na motoru probíhá jeho generální oprava včetně snížení otáček minimálně na 1000 za minutu.
Úterý, 31. října 2017 - 20:51:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 453
Registrován: 9-2006
600; Ten štítek byl na zadní stěně pod dělením budky uprostřed.
Má cca 8x4 cm.Dirky tam určitě najdeš.
Kopii štítku dodám.
Středa, 01. listopadu 2017 - 17:53:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1
Registrován: 11-2017
Legenda sa vracia.
Středa, 01. listopadu 2017 - 18:23:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 177
Registrován: 7-2017
depo_HR: A co ta druhá? To zapálili nějaké hadry v dýmnici, aby se kouřilo z komína?
Středa, 01. listopadu 2017 - 18:27:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 42
Registrován: 7-2017
Hrabě: Za kopii štítku moc děkujeme [ok] !!
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 07:24:33  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 43
Registrován: 7-2017
depo HR : Tak to je supr, ze Zbýšova do Hronce letí velká gratulace [ok] !!!!!
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 07:31:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 44
Registrován: 7-2017
Hrabě: Peťo máš na nás na někoho kontakt,ohledně toho štítku?
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 08:37:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1677
Registrován: 12-2007
Pri hľadaní čohosi iného som narazil na Železničář z r. 1975 a článok o Vygľaši (str. 77 a 78):
http://www.zelam.web2001.cz/zeleznicar_1975/
Cogwheel
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 10:32:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5142
Registrován: 1-2012
Na předposlední straně jsou v tom časopise prohozené popisky ke snímkům z Pithiviers (Brigadelok) a z Harzu (malletka).
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 10:49:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1355
Registrován: 3-2006
Depo Hronec - to je fajn, že se stará čékáda probudila z dlouhýho spánku. Ta mašina na balocké tratě prostě patří. Myslím si že i co se týká spolehlivosti a údržby je to s ní jednodušší než s Rešicou a snad je "kolbena" i míň hladová. [jidlo][masinka]
Vagonet
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 11:25:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 50
Registrován: 7-2017
V temných hvozdech šumavských: zaniklé kolejové spojení žst. Hamry-Hojsova Stráž - papírna.







Vagonet
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 11:33:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 51
Registrován: 7-2017



Mladějov
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 13:01:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11241
Registrován: 3-2007
Jj, pěkná dokumentace, také jsem to tam okukoval vč. té rozpadlé papírny.
Čtvrtek, 02. listopadu 2017 - 13:42:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 179
Registrován: 7-2017
Vagonet 50 - 51: Tady
http://m.taggmanager.cz/2930
se píše, že to byla pozemní lanovka.

Edit: Podobný text je i tady
http://www.sumava.cz/objekt_az/854-tovarna-stara-papirna-hamry/

(Příspěvek byl editován uživatelem dědek_hank.)
Pátek, 03. listopadu 2017 - 22:43:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 454
Registrován: 9-2006
6OO: Už to konzultuju s M.H. Ještě foto v nejhorším stádiu, tady pravděpodobně přišla o originální vysoké pružnice.
Pátek, 03. listopadu 2017 - 22:47:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 455
Registrován: 9-2006
600: No a tady je po převoze z Víglaše a nastříkání cca v r. 1980
Pátek, 03. listopadu 2017 - 22:50:55  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 456
Registrován: 9-2006
600:První projetí na Chmuru...Foto:O.Řepka


(Příspěvek byl editován uživatelem hrabe.)
Sobota, 04. listopadu 2017 - 09:32:55  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 45
Registrován: 7-2017
Hrabe : To snad ani není možný,že se takřka provozní stroj dostal až do tak žalostného stavu!!! Proč? Jaká byla příčina,když už sloužil pro muzejní účely!!!
Čtvrtek, 09. listopadu 2017 - 19:27:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 46
Registrován: 7-2017
Včera pokračovali práce na hlavním rámu lokomotivy,kromě broušení byly dosazeny i části upáleného rámu. Též se pracuje na motoru 4S 110.

Čtvrtek, 09. listopadu 2017 - 20:56:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 242
Registrován: 12-2007
600mm: Slyšel jsem že příčinou odstavení a postupné devastace Deutze bylo to že někdo nechal přes zimu v motoru vodu a roztrhal se blok...
Pátek, 10. listopadu 2017 - 00:53:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 457
Registrován: 9-2006
Ondra770: Ano to byla skutečná příčina, lokomotivu po zprovoznění používal tehdejší správce na soukromé jízdy a odstavoval ji pod přístřeškem na Chmuře.No a když přišel první mráz , nenašel se nikdo,kdo by vodu vypustil. Na jaře už jsem lokomotivu našel staženou u bývalé celnice a poškozený motor se válel ještě nějakou dobu na Chmuře.No a fotografie výše ukazuje stav , v jakém jsme ji po letech odváželi. Na Balogu byla provedena aspoň částečná kompletace a doplnění chybějících pružnic.
Pátek, 10. listopadu 2017 - 01:00:01  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 458
Registrován: 9-2006
No a ještě jedna archivní, tuším od Ondry Řepky. Osobní vlak Tanečník - Beskyd - Chmura, v rámci přetahů parních lokomotiv z Oravy na Kysuce.
Pátek, 10. listopadu 2017 - 09:05:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5
Registrován: 10-2017
Vážení příznivci úzkorozchodných vozidel,
obracím se zejména na ty, kteří mají přístup k lokomotivám řady BN 30. Nepodařilo se mi dohledat, jak vysoko má být hladina oleje v převodovce. Původní měrka není k disposici a nikde jsem nenašel relevantní údaje o množství oleje, jen formulace typu "udržujte hladinu podle rysek na měrce..." apod. Stačí hladina v úrovni dolní třetiny průměru výstupní hřídele? Při vypouštění to bylo 21 L. Převodovka je řešená tak, že asi (+ -) 1-2 L zůstanou v různých prohlubních a samy nevytečou. Pokud by to bylo možné, máte foto nebo nákres původní měrky včetně umístění, ze kterého by bylo možno výšku hladiny oleje odvodit, nebo dokážete změřit výšku hladiny vztaženou k dělící rovině převodovky nebo ke středu výstupní hřídele, příp. předepsané množství oleje? Předem děkuji.
Pátek, 10. listopadu 2017 - 13:43:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 102
Registrován: 1-2017
Motory na prodej: odkaz
4S110 - 20000,-
6S110 - 35000,-
Pátek, 10. listopadu 2017 - 18:39:09  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 824
Registrován: 10-2006
dv.r.: také jsem to hledal a nakonec jsem našel v jedné dokumentaci, že to má být 30L koupil jsem ho tedy zmíněné množství a máme ho někde lehce pod předlohu řazení směru. Zdá se to být naprosto dostačující.
Sobota, 11. listopadu 2017 - 06:47:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2439
Registrován: 7-2005

sice by to spíš patřilo k sousedům, ale tam se ta historie moc neřeší....
Sobota, 11. listopadu 2017 - 13:19:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 47
Registrován: 7-2017
Hrabe : Moc děkuji za obrázky,kdykoliv uvidím nové fotky Deutze 46786 rozbuší se mě srdíčko [andel] [ok]

PS: Peťo ještě si u nás určitě s Deutzem zajezdíš [vypravci] jako tenkrát na Vychylovce !!!
Sobota, 11. listopadu 2017 - 14:04:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1209
Registrován: 6-2016
Zdepa: Hezký dokument! Jestlipak by některý dnešní úředník dokázal takový papír RUČNĚ A ČITELNĚ sepsat?
hugokarel
Sobota, 11. listopadu 2017 - 16:00:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1
Registrován: 11-2017
KDO TO BYL?!
Sobota, 11. listopadu 2017 - 16:30:35  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 496
Registrován: 11-2007
dv.r.


Pátek, 10. listopadu 2017 - 09:05:10

Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5


Měřil jsem měrku (!) na olej v převodovce naší BND-30. Měrka celkem je dlouhá 51 cm. Od horního okraje (pod "držátkem") k horní rysce 40 cm, od horní k dolní rysce je 5 cm. Od spodní rysky k dolnímu konci je ještě 6 cm. Nevím, zda máte stejnou převodovku jako my. Na štítku se nedá žádný údaj přečíst. Jedná se o třístupňovou mechanickou převodovku. Ještě by mi zajímalo, jaký druh (případně množství) v převodovce používáte. Díky.
Sobota, 11. listopadu 2017 - 17:00:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3093
Registrován: 6-2007
Do převodovek v BN30 a podobných stačí klasický PP90, do BND30 je lepší PP80.
[new] www.rajnochovicka.cz - Rajnochovická lesní železnice

Sobota, 11. listopadu 2017 - 21:36:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 825
Registrován: 10-2006
Já, a netvrdím že je to ideální, leju do BN30 v poměru 2:1 oleje PP44 a PP7 (mísitelnost je povolena přímo Paramem kde mě i pomohli najít vhodnou kombinaci olejů tak aby byl příbuzný tomu původnímu). Je to hustý olej a výhodu to má, že převodovka tak rapidně nehučí a "nedře" a dokonce oproti řidkým olejům se ani tolik nepeče. Pravda že v zimních měsících mírně komplikuje starty přes kliku. Paramo tehdy jako další alternativu doporučilo právě ten PP80 jak píše Vojta. Ten má zase výhodu ekonomickou, přeci jen je o polovinu (někde i o více) levnější jako PP7 což může také být ukazatel při výběru.
Paramem doporučená směs a mnou nalitá jezdí již 3tí sezonu ku naprosté spokojenosti.
Neděle, 12. listopadu 2017 - 17:42:45  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2479
Registrován: 1-2006
Tady jsem si dovolil z vlastní zahrádky cosik o Katarínke [andel]
Neděle, 12. listopadu 2017 - 21:51:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 124
Registrován: 9-2015
Remetské Hámre pomník:
Dobrý večer. Mohol by som sa asi prosím opýtať kedy vznikol pomníček s lokomotívou Gali a oplenmi v Remetských Hámroch [happy] ? Tie opleny sú prosím pôvodné že ? Vyzerajú dosť maličke. Nemeral ich prosím asi niekto? Mohol by som sa ešte opýtať či lokomotíva BN 30 vo vlastníctve Mária Brnického pochádza naozaj z Remetských Hámrov ?

Ďakujem vám veľmi pekne [vypravci].

(Příspěvek byl editován uživatelem adambarbuscak.)
Pondělí, 13. listopadu 2017 - 12:27:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6
Registrován: 10-2017
Děkuji za info k BN 30. Srovnání měrky s BND 30 asi není možné, nejrelevantnější budou informace od Nyplzet, velmi děkuji. Při zprovoznění po opravě spojek jsem použil(po co nejpečlivějším vyčištění dlouhým štětcem "zárohákem" a statickém výplachu směsí benzínu a nafty) motorový M6A, ovšem jen jako vyplachovací, pro krátkou zkušební jízdu, asi 12 Km, poté vypuštěn (pěkně zakalený) a nahražen PP 80. Nemaje měrky a informací, zvolil jsem výšku hladiny asi do poloviny průměru výstupní hřídele, spoléhaje na to, že neponořená ložiska ze namažou okapem a rozstřikem oleje za provozu. Ještě tedy doliju asi 5-6 litrů. Zaujala mne informace o ceně olejů PP44 a PP7, jsou to oleje používané v 60.letech a neobsahují různé chemické "vychytávky" ke zlepšení vlastností, a jsou dražší než podstatně modernější převodové oleje? Převodovka se při jízdě na 2. rychlost do stoupání (3 Km) a následně 3. po rovině se zátěží 2,5 t při středních otáčkách motoru ohřeje asi na 40 stupňů při okolní teplotě teplého letního dne. Této teploty dosáhne po nějakých pěti kilometrech a dále nestoupá. Žádné nepatřičné zvuky. Během léta najezdila lokomotiva asi 40 Km.

Ještě k obrázku od hřebečské horní štoly: Pravděpodobně nikdy nezjistíme, který milovník historie si vyzdobil zahradu nebo pověsil další trofej na stěnu v obyváku. Nebo chce použít pěknou desku po zhotovení jiného nápisu z druhé strany na něčí hrob? Třeba to bude dáreček, vánoce se blíží...
Pondělí, 13. listopadu 2017 - 21:01:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2440
Registrován: 7-2005
převodovka BN 30- prošel jsem většinu mteriálu, které k lokomotivám MD2 - MD2Š/BN30 (BNK30) - BN30U - BN30R (BN30T) - vlastním a vlastně jsem neuspěl. V důsledku nejvíc informací dává návod k lokomotivě BN30R, ale byť se zmiňuje o měření hladiny oleje, tak nikde v seznamu dodávaných náhradních dílů a ani "malůvkách" k možnému dalšímu objednání, není žádná měrka uvedena. Po zkušenosti s jednou lokomotivou BN30 mne napadla možnost, zda ona měrka nebyla součástí víčka na "vypouštěcím potrubí". To původně vycházelo z nejnižšího (logické) místa převodovky do boku skrze rám. Pokud si matně pamatuju, tak na konci potrubí byl T-kus, kterým bylo možné olej vypustit. Přemýšlel jsem, proč jde z T-kusu i krátký kus trubky nahoru a ejhle, ono to bude na principu spojených nádob, kdy pod horním víčkem mohla být naletovaná uvedená měrka, aby nebylo potřeba otvírat převodovku při kontrole stavu. A pravděpodobně to byl častý zdroj problémů, protože na většině lokomotiv tyto trubky nejsou a převodovka je zašpuntovaná rovnou.
Snad se to na nějaké zachovalé mašině potvrdí. Což ale není odpověď na dotaz o potřebnému objemu maziva.
Jinak návod pro loko BN30R aspoň mluví o oleji "CZ" dle normy ČSN 656640 kinetická viskozita - při 100 st.C nejméně oSt 17,6 / E 2 ; při 50 st.C nejvíce oSt 190 / E 25
Pondělí, 13. listopadu 2017 - 23:01:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2441
Registrován: 7-2005
Ještě drobnost k tomu sčítacímu seznamu u Správy dráhy v Jindřichově Hradci z 4.1.1920. Pokud si náhodou budou ti, kteří mají v knihovničce knihu K.Justa, dělat o zápůjčce loko U 14 (později U37.004) někam poznámku, tak vězte že lokomotivu eviduje v Jindřichově Hradci už první sčítání z 11/1918. Podle poznámky z tohoto sčítání měla lokomotiva 12.10.1918 tlakovou zkoušku kotle. Ta proběhla evidentě po opravě v dílnách státních drah a z Gmündu ("Velenic") je to do JH kousek.

A když už budte mít v ruce tužku, lze si doplnit i další lokomotivu, která v JH jezdila, byť o tom dostupá literatura mlčí. Je jí dodnes existují lokomotiva Krauss Maffei č.15791, kterou na jaře 1947 zapůjčil, na základě žádosti ŘSD Praha, Fond národní obnovy pro JH. Zde vydržela do srpna, s tím že nesloužila osobní dopravě, ale právě pro vozbu stavebních vlaků při obnově trati a v září 1947 byla vrácena. Už 11.12.1947 její kotel prohlédl za provozu kotelní komisař ve Spišské Nové Vsi
Úterý, 14. listopadu 2017 - 18:56:23  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 827
Registrován: 10-2006
Zdepa: s tím převodem CZ oleje do něčeho uchopitelného mě pomáhalo Paramo. Vycházeli právě z nějakých norem pro "CZ" a vymysleli mnou popsaný poměr olejů. Údaj o cca 30 litrech je v tvé dokumentaci BN30U [wink] . To vypouštěcí a kontrolní potrubí mám takový dojem, že máte u Vás dochován na BN30R "Kabrioletu". Viz foto. Mluvil jsem o tom tehdy (už je to koukám pár let zpět) s Dušanem a ten se dušoval, že takto to má být. Jak nakupuji tak prodávám. Podle umístění kontrolního potrubí by to +- odpovídalo tomu, jak jsme nalili 30 litrů.
Středa, 15. listopadu 2017 - 08:58:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7
Registrován: 10-2017
Takže shrneme-li všechny dostupné informace a praktické zkušenosti, je objem oleje asi 30 litrů a výška hladiny taková, aby byla v úrovni alespoň nad polovinou průměru výstupní hřídele. Ani potom nejsou zaplavena ložiska vstupní hřídele se spojkami, olej je do nich dopravován ostřikem a okapem. Dutinu hřídele s jehlovými ložisky maže sběrný kalíšek s trubičkou, do něj skapává rozstříknutý olej z nálitku ve víku převodovky. Vhodnými druhy olejů je v současnosti buď směs PP7 + PP44 1:1 nebo novější běžný převodový olej PP 80 nebo podobný. Je třeba sledovat prolínání oleje kolem výstupní hřídele, v případě nadměrného úniku vyměnit gufera. Původní trubičky pro dolévání oleje a měření výšky hladiny byly většinou v minulosti odstraněny, proto je nutno olej dolévat a jeho hladinu sledovat horním nebo bočním víčkem na víku převodovky. Všem zúčastněným velký dík.
Středa, 15. listopadu 2017 - 15:03:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3266
Registrován: 11-2007
Přátelé, jaký měly za Reichu názvy stanice na Heřmaničce?

FRÝDLANT V ČECHÁCH
Frýdlant v Čechách zastávka
Kunratice u Frýdlantu
Dětřichov u Frýdlantu
Heřmanice zastávka
HEŘMANICE

Díky

Ružomberocká úzkokolejka a Ondrášovka měly taky poněmčené stanice?
Cogwheel
Středa, 15. listopadu 2017 - 15:42:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5185
Registrován: 1-2012
To si to neumíte zjistit sám? Posílám stránku z říšskoněmeckého Kursbuchu pro rok 1944 (stažená z netu):
Středa, 15. listopadu 2017 - 16:33:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 828
Registrován: 10-2006
dv.r.: jak jsem psal spíše raději poměr 2:1. Nicméně chcete-li se tomuto kroku vyhnout je PP80 adekvátní náhradou.
Středa, 15. listopadu 2017 - 18:00:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 616
Registrován: 1-2013
Janek lemoch: Na Korytničce nebyly názvy poněmčeny, ale pomaďarštěny.
Rózsahegy = Ružomberok
Rózsahegy papírgyár = Ružomberok malá stanica
Féhérpatak = Biely potok
? = Trlenská (existovala v té době?)
Féhérpatak papírgyár = Jazierce
Sornsichtforvás = Podsuchá
Oszadafürész = Lipt. Osada
Oszadafalu = Lipt. Osada obec
Patocsyvölgy = Lipt. Osada Patočiny
Korytniczafürdö = Korytnica kúpele
Středa, 15. listopadu 2017 - 18:08:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 617
Registrován: 1-2013
Janek lemoch: Ondrášov - Dvorce
Andersdorf = Ondrášov
Bärn = Mor. Beroun
Brockensdorf = Čabová
Reigersdorf = Rejchartice
Hof = Dvorce
Středa, 15. listopadu 2017 - 20:51:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 304
Registrován: 11-2002
Malá oprava: Čabová - Brockersdorf. Brockensdorf je v Německu někde pod horou Brocken... (je tam 1000mm úzká)
http://u37.002.sweb.cz/
Středa, 15. listopadu 2017 - 21:01:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 618
Registrován: 1-2013
U37: dík za opravu, špatně jsem to opsal, je tam doopravdy "r" a ne "n".
Cogwheel
Čtvrtek, 16. listopadu 2017 - 14:20:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5191
Registrován: 1-2012
ad Jaroslav T.: Možná by chtělo zdůraznit, že ty maďarské názvy pro stanice a zastávky na "Korytničce" se používaly zpočátku - za Rakousko-Uherska, kdy byla trať postavena. Nikoliv za "Slovenského štátu" během 2. světové války.
Čtvrtek, 16. listopadu 2017 - 16:02:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 619
Registrován: 1-2013
Názvy pro stanice a zastávky na "Korytničce" používané v dobách "Slovenského štátu" nemám bohužel k dispozici. Začal jsem je hledat, ale - na rozdíl od těch maďarských - se mi je vůbec nikde nepodařilo najít.
Čtvrtek, 16. listopadu 2017 - 22:13:33  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2442
Registrován: 7-2005
ad nyplzet - děkuji. Ano v návodu na BN30U to je. "Pro oči nevidí.." No jo, má ho tam, já se na něj příště podívám.
Vagonet
Sobota, 18. listopadu 2017 - 18:10:53  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 63
Registrován: 7-2017
Po stopách úzkokolejky Hlohovec - lom:



Sobota, 18. listopadu 2017 - 18:51:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1226
Registrován: 9-2005
V reportáži týkající se zprovoznění lokomotivy č.1 ČHŽ mimo jiné zazněla informace o kritickém stavu úseku Hronec - Šánsko s výhledem jeho uzavření do doby jeho opravy. Byl jsem na turnusech v letech 1990 - 92 a bylo vidět, jak musel být rozsah oprav svršku pro zmenšující se finance redukován. V roce 1990 jsme opravovali úsek mezi výhybnou Šánsko a Č.Balogem, kde se sneslo vše až na pláň a pražce se pokládaly nové všechny. V roce 1991 se pracovalo na úseku Šánsko - Sv. Ján, kde se už pracovalo jinak, příslušná část koleje se hevery zdvihla, naprostá většina původních pražců odpadla a byla nahrazena novými. V roce 1992 se pracovalo u mostu v Hronci a tam už se jen měnily jednotlivé nejhorší pražce za nové. Nevím, jaké opravy se v těchto úsecích dělaly následně, neb jsem už v následujících letech působil na jiné železnici. Také by mě zajímalo, jak se s odstupem skoro 30 let ujalo bezpodkladnicové uložení kolejnic, původní pražce měly klasické klínové podkladnice se 3 hřeby, zatímco nově dodávané pražce, které byly ale znatelně větší, se teslovaly, aby se vytvořila skloněná plocha místo podkladnice, a kolejnice se přibíjela naboso dvěma hřeby.
V každém případě držím ČHŽ palce, aby se oprava klíčového úseku zdařila.
Kalanis
Sobota, 18. listopadu 2017 - 22:13:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2198
Registrován: 12-2006
Trocha inspirace z Walesu:

Doprava nebo něčí kapsy? Je to jedno - tunely jako tunely... K-Report do mobilu
Sobota, 18. listopadu 2017 - 22:27:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 625
Registrován: 1-2013
Martin kašpar: v roce 2018 úsek Hronec - Šánske nebude vůbec v provozu.
Sobota, 18. listopadu 2017 - 22:31:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 626
Registrován: 1-2013
Zapomněl jsem na přílohu...

http://www.chz.sk/cp.pdf
Sobota, 18. listopadu 2017 - 23:21:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1700
Registrován: 10-2005
Vagonet: ta úzkokolejka měla menší rozchod než 600mm? Ten most musel být hodně úzký.
Punk's not dead! blesk happy
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce: