mapa stránek | kontakt | tisk | K-report

VÝPRAVNÍ BUDOVA 16/H

aneb málo známá kapitola železniční historie
Novinky

20. 3. 2021, 19:53
Přidány aktuální snímky budov v Doudlebech nad Orlicí a Sobotce a historické snímky mnoha budov v dnešní ČR, Polsku, Rakousku a Ukrajině.

20. 3. 2021, 10:07
Aktualizován popis u stanic Bochov, Doudleby nad Orlicí, Kácov, Sobotka, Uhlířské Janovice a Villazzano. Dále doplněny zajímavosti mimo jiné o nerealizované budově v Chotěboři městě a upraveno několik údajů v tabulce.

14. 10. 2020, 10:25
Přidána historická pohlednice se snímkem budovy v ukrajinském Borščivu.

Novinky v diskusi

gotthans
21. 3. 2021, 6:21
RE David Hlubuček: Včera jsem Vám...

David Hlubuček
12. 2. 2021, 0:37
Dobrý den, jsem vlastníkem...

gotthans
24. 11. 2019, 20:9
RE M.Navrátil: Navazuji na...

Nové obrázky

Budova na snímku z meziválečné doby, kdy přilehlé území patřilo Rumunsku a stanice proto nesla název Vijnita Budova na dobovém záběru. Za povšimnutí stojí dobová technologie nakládky dlouhého dřeva na železniční vůz Budova na dobovém záběru, pořízeném zřejmě krátce po otevření tratě Budova na dobové pohlednici

Editorial

© Jan Götthans, 2010–2021
jan.gotthans@seznam.cz

Obecně

Diskuse > Diskuse o budovách > Obecně >

Autor Příspěvek
Jan Götthans
správce
21. 3. 2021, 06.21
RE David Hlubuček: Včera jsem Vám konečně odpověděl soukromým e-mailem. Omlouvám se za zpoždění.
David Hlubuček
188.175.*.*
12. 2. 2021, 00.37
Dobrý den,
jsem vlastníkem budovy býv. nádr. Česká Lípa - Střelnice. Chtěl bych mu navrátit původní ráz. České dráhy mi při předání neposkytly žádnou dokumentaci. Nevíte na koho se obrátit a získat nějaké písemné a fotografické materiály z minulosti a eventuálně projektovou dokumentaci?
Děkuji za odpověď
Jan Götthans
správce
24. 11. 2019, 20.09
RE M.Navrátil: Navazuji na soukromé e-maily, které jsme si vyměnili. O normáliích XXXIII/H resp. III/H samozřejmě vím, ale doposud se mi nepodařilo zjistit, jaký je v nich rozdíl oproti 16/H. Tedy mimo oněch pavilonků a evtl.chybějící verandy. Vzhledem k tomu, že si v této oblasti nejsem vůbec jist, raději jsem se na stránkách nepouštěl na tenký led a tuto otázku neotvíral. Zajímavé rovněž je, že „arabské“ označení 16/H se používalo i na lokálkách garantovaných Zemí Českou, kde převažovalo „římské“ číslování budov.
Martin Navrátil
89.203.*.*
6. 11. 2019, 08.23
Byla na vašich stránkách řeč o normálii XXXIII/H Zemského výboru? To je výpravní budova totožného vzhledu, která má při pohledu od kolejí vlevo přístavek. Je to příklad Blatné a dalších u nás známých budov, které se běžně uvádějí jako 16/H státních drah. Nakonec i budova v hlavičce webu (Mutěnice?) nejspíš není 16/H, ale XXXIII/H. V číslování Zemského výboru se pak budova 16/H uvádí jako III/H. A ještě ke Žďáru na Moravě a údajně jediné zdvojené budově 16/H. V rakouském Schlöglmühlu (mezi Glognitz a Semmeringem vlevo od trati stojí nedávno opravený zřejmě "dům pro zaměstnance" a to je něco velmi podobného jako Žďár. Neví něco o této stavbě, resp. jak vypadá z odvrácené strany? Díky.
Jan Götthans
správce
4. 4. 2018, 22.34
RE Petr Bílý: Dobrý večer. Vzhledem k tomu, že otázka se netýká obsahu těchto stránek, odpověděl jsem Vám na ni v samostatném osobním e-mailu.
Bílý Petr
82.117.*.*
26. 3. 2018, 00.44
Dobrý den, pečlivě jsem pročetl celý článek a mám jeden dotaz. Trochu bádám v historii a přemýšlím jak asi vypadala staniční budova v žst. Křemže na trati 194 před přestavbou. Někdo mi povídal, že byla podobná jako budova v žst. Černá v Pošumaví. A můj dotaz tedy zní: Jaký typ budovy je budova v žst. Černá v Pošumaví? Podobně v žst. Český Krumlov a v žst. Hořice na Šumavě? Zajímá mne to také proto, že bych si rád postavil model některé z těchto budov a tudíž by mě zajímaly i nějaké typové výkresy. Poradíte? Děkuji a přeji hezký den ;-)
Jan Götthans
správce
7. 7. 2017, 18.00
RE Pavel Čáp: Samozřejmě máte pravdu. Zůstalo mi to tam z minulosti. Přitom jako majitel/stavebník je v tabulce již uvedena Místní dráha Schwarzenau - Zwettl, která v roce 1900 původní lokálku do Waidhofenu koupila a v roce 1903 prodloužila do Slavonic... Opravíme to při nejbližší aktualizaci, která mi snad nebude trvat tak dlouho jako odpověď :-)
Pavel Čáp
77.236.*.*
30. 3. 2017, 13.25
Uvádíte, že výpravní budova ve Waidhofenu byla jednou z prvních postavena v roce 1891. Není tomu tak, původní waidhofenské nádraží stálo o něco více na jihozpad od současného a mělo výpravní budovu jinou, vzdáleně podobnou stylu KkstB použitému na transverzálce. Současné nádraží je pozdějšího data, bylo postaveno až spolu s pokračováním dráhy do Slavonic.
Pepa_L
87.249.*.*
25. 3. 2015, 20.42
Koukám, že na fortepanu přibyly další obrázky. Tak že pro doplnění opět Tłuste/Tovste 1942...

www.fortepan.hu/?vie…
Jan Götthans
správce
21. 2. 2014, 21.30
RE Starý Hanák: Přízemních budov bylo na lokálkách v bývalém Rakousku postaveno 500 - 600. Samozřejmě i ty měly svoje typové plány. Je jich však poměrně velké množství, tipuji tak kolem 30. O žádných stránkách, které by se věnovaly čistě tomuto tématu nevím. Byl by to skoro nadlidský úkol. Již informace o zařazení budov k jednotlivým plánům se shánějí poměrně obtížně.
Starý Hanák
77.242.*.*
2. 2. 2014, 10.26
Nevím, zeptám se: Jako se tyto výpravní budovy nazávají 16/H, jak se nazývají obdobně typizované přízemní budovy tolik typické pro rakouské (a tím pádem i naše) lokálky? Existují nějaké stránky jim věnované? Díky za odpověď.
Mibl
147.231.*.*
9. 9. 2013, 15.42
Dle wiki se zdá, že budava v Raabs byla v létě srovnána se zemí: de.wikipedia.org/wik…
Jan Götthans
správce
29. 7. 2013, 21.54
RE Ellis: Děkujeme za upozornění. Tiskovou chybu jsme napravili.
Ellis
85.70.*.*
22. 7. 2013, 18.20
Holice nejsou Hlinsko - opravte si chybu v popisu: Holice v Čechách.
Martin Boháč
109.80.*.*
1. 5. 2013, 21.02
Pepa L - výborná fotka, děkujeme! Vložím jí i do příslušného textu.
Jan Götthans
správce
30. 4. 2013, 22.34
RE Pepa L: Tak to je fakt pecka... Blahopřeji k zajímavému "úlovku".
Pepa_L
87.249.*.*
30. 4. 2013, 16.21
Tłuste/Tovste 1942

www.fortepan.hu/_pho…
vechtr
78.80.*.*
20. 11. 2011, 14.59
Ví někdo o budovách nádražíček na trati Strakonice -Vimperk-Volary?
Jan Götthans
správce
1. 10. 2011, 21.03
RE Jan Perner: Samozřejmě s Vámi souhlasím. Když jsem psal úvodní text, váhal jsem, zda použít název Rakousko či Předlitavsko, ale nakonec jsem se přiklonil k pojmu, který je ze školních lavic nejznámnější. Tuto budovu pochopitelně v bývalém Uhersku neočekávám a ani nehledám.
Jan Perner
78.102.*.*
23. 9. 2011, 14.35
PS: Jinak se mi ale článek líbí a hodnotím ho kladně :-)

1  2 


Vložení příspěvku
Jméno
E-mail  Není nutný.
Příspěvek
Opište prosíme text