Diskuse » Archiv 2020 » Železnice » Sny s železniční tématikou předcházející | další

Sny s železniční tématikou

dolů
   autor příspěvek
Neděle, 16. února 2020 - 17:11:39
Číslo příspěvku: 6541
Registrován: 11-2009
Když jsem dnes dopoledne koukal do hledáčku fotoaparátu, tak se mi asi něco zdálo .... [biggrin] [biggrin]
Neděle, 16. února 2020 - 20:14:21
Číslo příspěvku: 6542
A tohle, to už byl vrchol !! [coze]

To tady ještě nikdy nejelo ... [biggrin]
Pondělí, 17. února 2020 - 13:28:50
Číslo příspěvku: 1796
Registrován: 9-2013
Union pacific: No to musí být velmi kvalitní ,,matroš", když člověk po něm vidí něco takového. [rofl][biggrin]
Pondělí, 17. února 2020 - 19:41:25
Číslo příspěvku: 6548
Registrován: 11-2009
Rychloběžka [ok] už ti ani nevím co to bylo, ale běželo to dokonce i v televizi .... [biggrin]

To nejde, já mám strašně velkou představivost. [biggrin]
Pondělí, 17. února 2020 - 21:05:53
Číslo příspěvku: 9335
Registrován: 5-2002
Tedy vy jste tu troubu rozhicovali [biggrin]
Středa, 26. února 2020 - 07:48:55
Číslo příspěvku: 10343
Registrován: 4-2003
Jsme v diskusním vláknu, které se nazývá Sny s železniční tematikou, tak zde jeden takový sen uvedu. Jde o sen dětský a můj, který se navíc dočkal naplnění. Pravda, až po dlouhých desetiletích, ale dočkal [wink].

Bylo mi tak okolo jedenácti let, kdy jsem konečně dostal k mapám turistickým měřítka 1:100 000 od pražské kartografie (u nás doma je bohužel nikdo k ničemu nepotřeboval, tak jsem je prostě neměl [sad]) a napasoval na ně své znalosti jízdních řádů a rozkládací železniční mapy ČSD, která se volně přidávala do celostátního jízdního řádu. Bydlel jsem tehdy s rodiči na pražském sídlišti Lhotka a do centra Prahy jsme jezdili vždy přes Kačerov, čili ze sídliště autobusem pod železniční tratí v Krči. Tak mi vrtalo hlavou, proč alespoň některé osobní vlaky od Berouna nejezdí přes Branický most, nádraží Krč a Vršovice třeba až na hlavní nádraží. Jelikož tyto vlaky nejezdily (a nejezdí pravidelně dodnes), tak začaly jezdit alespoň v mých snech. Takové vlaky (souprava jednoho vozu Ds a dvou tehdy zcela nových vozů Bymee) jsem si představoval jako zrychlené, které by zastavily na nádraží Krč a byl li sen poněkud divočejší, tak i na kačerovské zastávce, která tehdy existovala taktéž jen v mých představách. Byl li sen obzvlášť divoký a silný, tak jsem počítal i s napěťovou výlukou, takže místo elektrické lokomotivy (ve snech nejčastěji E499.1) v čele této soupravy stanul krásný celočervený čtyřkový brejlovec s malým žlutým proužkem na čele.

Dětský sen postupně odvál čas, ale přesto jsem si na něj občas vzpomněl. Asi to byl fakt hodně silný a živý sen...[masinka][andel]. Uběhlo ale několik desetiletí, vlaků od Berouna začalo jezdit do Prahy čím dál více a jelikož se ve vybavení trati zabezpečovacím zařízezním od mých dětských let téměř nic nezměnilo, tak na stále nebanalizované trati začalo být při výlukách trochu těsno a postupně začalo docházet k tomu, že část osobních zastávkových část vlaků v protišpičkovém směru začala být vedena mezi Radotínem a Hlavním nádražím přes Krč a Vršovice. Vlaky však v Krči nestavěly, jen se s nimi projíždělo. V roce 2014 byla konečně otevřena zastávka Kačerov, ale ani tam odkloněné vlaky od Berouna nestavěly. Důvodem je krátké nástupiště kam se dva spojené slony nevejdou, chybí asi dvacet metrů délky nástupiště [crazy]. Teprve nyní, kdy jsou výluky kvůli stavbě koridoru mezi Smíchovem a Radotínem v zimním období a tedy víkendové vlaky jezdí jen v podobě jednoslonové, nastala ta správná konstelace, aby odkloněný osobní elektrický vlak od Berouna jedoucí na Hlavní nádraží zastavil nejen Krči, ale konečně i na Kačerově, což někoho na ROPDIu napadlo chytře využít i kvůli v Krči ukončeným vlakům od Vraného [wink].

Takže když jsem se vracel v neděli odpoledne z Rakovníka do Prahy, tak jsem se při čekání v berounské nádražní budově kouknul na výlukový jízdní řád a hle, byly v něm uvedeny osobní vlaky, které staví v Krči a na Kačerově. Tak mi zasvítily oči, ihned jsem si vzpoměl na svůj pozapomenutý dětský sen, vykašlal jsem se na rychlík a šup do osobáku. Byl to opravdu zvláštní pocit, když jsem vystupoval na Kačerově z elektrického vlaku. Prostě po dlouhé době zase bylo v mém životě něco poprvé a dětský sen byl splněn [wink]. Pochlubil jsem se s tím i své přítelkyni, která byla se svojí šestiletou dcerou na odpolední dětské diskotéce, kam jsem díky tomu dorazil samozřejmě později, než jsem původně avizoval. Přítelkyně nad tím, jak jsem měl z takového nesmyslu radost, jen nevěřícně kroutila hlavou, ale hned mi řekla, že jsem si opravdu dobře vybral místo a čas pro sdělení o naplnění dětského snu [proud][proud][proud].

(Příspěvek byl editován uživatelem Bram.)
Sobota, 07. března 2020 - 08:31:23
Číslo příspěvku: 1273
Registrován: 10-2012
Zdálo do mi že M Florenc byl zase Sokolovská a část této stanice linky C byla zcela na povrchu, zbytek s prosklenou střechou.
Slova, ne činy!
Čtvrtek, 07. května 2020 - 06:12:32
Číslo příspěvku: 1313
Registrován: 10-2012
Zdál se mi sen, kdy jsem jel odněkud ze západní části Středočeského kraje do Prahy. Autobus měl odjezd přesně na čas v 15:00, což jsem hlídal podle hodin na kostelní věži, přijela poměrně zachovalá ŠL11. Na předním skle měla mřížovaný polep. Řidič chtěl dvojnásobné jízdné, argumentoval, že je to daleko a stěžoval si, že všichni jedou jen do Prahy. Nechal jsem mu jako dýško krabičku Sparet. Cesta ubíhala docela docela rychle, ale v Praze se řidič rozpovídal a nevěnoval se příliš řízení. V zastávce Václavské náměstí málem zezadu naboural do tramvaje a srážce se vyhnul vjetím na nástupiště. Po cestě se začal i převlékat, tak jsem vyrovnával volant a on prý že klidně můžu řídit, že jde stejně dělat jinou práci, doporučil jsem mu taxikaření. Řidič na to odpověděl, že by se neuživil. V Olšanské ulici jsem jel protisměrem, řekl mi, že se to na tomto místě stává často. Někde jsem přestoupil na tramvaj a před zastávkou Nábř. kapitána Jaroše se mi podařilo vypadnout ze dveří, ale ještě jsem tu tramvaj zase doběhl v zastávce. Pokáral jsem bratra, který zkoumal zásuvky mezi vozy..
Sobota, 23. května 2020 - 06:52:19
Číslo příspěvku: 1328
Registrován: 10-2012
Zdálo se mi, že na Anděl přijela tramvaj stylo Evo1, bez řidiče. Kabina byla otevřená, bez přepážky a za ní bylo dvojlůžko. Z něj vylezli ze spacáku dva řidiči v retro uniformách se slovy - od Motola to jelo samo, dál radši budeme řídit..
Úterý, 02. června 2020 - 04:51:50
Číslo příspěvku: 1341
Registrován: 10-2012
V Krkonoších jsme manipulovali s nákladními vagóny, jeden naložený dřevem nám ujel dolů, nijak jsme to neřešili. Pokusil jsem jsem jej zastavit rukou, ale nestačil zareagovat. Zvláštností bylo, že se naložené vagóny daly lehce tlačit rukama i do kopce, jako nákupní vozík. Záhy se v údolí ozvala rána, ale to prý místní babka se vydala pytlačit s pistolí. Později jela dolů M296 a nahoru taky, před námi se čelně srazily. Nejspíš mozek chtěl v tom snu ušetřit hrůzu, tak cestující byli animovaní, zahlédl jsem uvnitř Simpsonovi a Springe Bob, nic se jim nestalo. Horní M296 se proměnila na nepoškozeného Brejlovce a spodní se zkoušeli rozjezdit, později odjeli všichni pryč.
Pátek, 17. července 2020 - 08:03:34
Číslo příspěvku: 1365
Registrován: 10-2012
Zdálo se mi, že po Praze jezdila tramvaj ojetá kloubová nízkopodlažní tramvaj zakoupená z Německa, s T3 čely. Měla označení Jízda na pozvání, ale dalo se do ní běžně nastoupit a jela pro trase linky 1 směr Spojovací. Byla docela hlučná a rozjezd byl podobný zvuku T3M.
Pondělí, 07. prosince 2020 - 20:57:42
Číslo příspěvku: 595
Registrován: 7-2017
Minulou noc nad ránem se mi zdálo, že jsem přijel na přípřeži na Mn. vl. s banglí do nz. Šumice. Po zastavení jsem z bangle odstranil brzdové zdrže nacházející se nejblíž pal, nádrže. Mašinu jsem odvěsil od vlaku, a odjel s ní k nedalekému pohostinství. Chvíli jsem pokecal s hostinským, poté se vrátil zpět. Manipulák už byl pryč. Snažil jsem se nasadit zdrže zpět, ale vůbec se mi nedařilo. Po chvilce přišla závorářka s tím, že volá strojmistr, chce vědět, proč jsem s mašinou zůstal v Šumicích? Byl jsem z toho dost přepadlý. Naštěstí vtom jsem se probudil, mohu konstatovat, že jsem byl velice rád, že to byl jen sen. . . .Tak takové fantasmagorie se mi zdávají po víc jak pětadvaceti létech, co jsem naposledy slezl z mašiny .[masinka]
Iiii
Sobota, 19. prosince 2020 - 10:41:18
Číslo příspěvku: 3297
Registrován: 5-2002
Zdálo se mi že jedeme odněkud z Českolipska rychlíkem do Prahy. Rychlík soukromého dopravce byl tvořen třemi plošinovými vozy bez postranic, fíra měl jednoduché sedátko, jinak tem nebylo nic. Jelo se přes noc, spali jsme tam přikrytí peřinami, nikdo se nebál že spadne.