Diskuse » Železnice » Historické osobní a nákladní vozy » Archiv diskuse Historické vozy osobní a nákladní do 29. 12. 2019 « předcházející | další »

Archiv diskuse Historické vozy osobní a nákladní do 29. 12. 2019

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   autor příspěvek
Pátek, 20. prosince 2019 - 23:47:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 20
Registrován: 1-2018
Ohledně červenohnědé. Podívejte se třeba na M260.001, na kterém je právě aplikována právě ta červenohnědá, která by měla být dle předpisu na motorové a přívěsné vozy. Dokud nebude na světě přímo vzorník firem Temperol a Tebas, je to spekulace a rozhodně tehdejší červenohnědá neznamená odstín červenohnědé dle ČSN. Ona ta červenohnědá dřív byla tak hnědá, že chvilku trvalo, než oko prohlédlo, že to neni červená, ale červenohnědá. Nejvíce to pak zajisté bylo poznat, když bledla a matověla červená a červenohnědá. Tam ten odstín pak utekl, ale při čerstvé barvě asi těžko rozeznatelné. Nicméně pokud někdo byl schopen na M 260.001 překodovad z tehdejšího vzorníku na barvu RAL, někde ten vzorník je. Uvádí se, že v NTM je vzorník karosárny ČKD. Pak by tedy bylo vhodno ho srovnat s Ralkama.
Bw_Ig
Sobota, 21. prosince 2019 - 06:42:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 499
Registrován: 7-2012
Ad. Drake - děkuji. Právě podle jednoho nárazníku a přechodových dveří jsem též tipoval na "dvojitý" vůz. Děkuji.
Sobota, 21. prosince 2019 - 08:07:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3712
Registrován: 7-2017
hmm...to je zajímavý detail[ok]to je fakt..
Sobota, 21. prosince 2019 - 21:20:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12656
Registrován: 4-2003
Nevím kam stím,ale možná by to mohlo někoho zaujmout.
27 v pátek by se z Depa Kačerov měl stěhovat nějaký vůz. Myslím ,že to bude ten dlouhý šedivý. Začít by se mělo cca v 10 dopolko. V Krči by měl stát udajně do 28.12. Možná bude výpravčí něco vědět ...dolu by stím měly jet dvě 797 ....


Neděle, 22. prosince 2019 - 08:42:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3722
Registrován: 7-2017
krapet mi to připadá jako Fa 1961 NDR...
Neděle, 22. prosince 2019 - 12:07:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12660
Registrován: 4-2003
zeuke

Jo jo je to Fa ...
Tady mám už poznámku co mi sem kdysi někdo poslal :

Fa,potom Post ročník 1961 z Bautzenu
Neděle, 22. prosince 2019 - 12:52:36  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3728
Registrován: 7-2017
bingo...[lol]
Neděle, 22. prosince 2019 - 19:27:50  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2171
Registrován: 6-2004
Fa 9260 resp.90-10 060, zrušen 1974.
Neděle, 22. prosince 2019 - 19:55:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3742
Registrován: 7-2017
děkujeme[ok]
Neděle, 22. prosince 2019 - 22:22:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4824
Registrován: 5-2002
Přátelé, potřeboval bych vědět - je v ČR registrován nějaký "pancéřák" na 12-ti místném čísle?
Tušímže jeden stával v depu v České Lípě (číslo nevím), jeden předtím i v Olomouci, ale ten nejspíš číslo neměl...
www.prototypy.cz - Stránky, které vytváříte Vy všichni!
UPOZORNĚNÍ: Pokud najdete na stránkách O prototypech chybu, opravdu nepomůže, když budete po diskuzích šířit, že Kolmačka má toto a tamto špatně. Pomoci může jedině to, když mi napíšete CO je špatně a JAK je to správně...
Pondělí, 23. prosince 2019 - 00:00:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2172
Registrován: 6-2004
Vůz NTM má CZ-NTM 55 54 21-21 086-8
Pondělí, 23. prosince 2019 - 07:37:38  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4825
Registrován: 5-2002
Mahel - super, díky, tak použijeme nějaké "podobné" číslo ;-)
www.prototypy.cz - Stránky, které vytváříte Vy všichni!
UPOZORNĚNÍ: Pokud najdete na stránkách O prototypech chybu, opravdu nepomůže, když budete po diskuzích šířit, že Kolmačka má toto a tamto špatně. Pomoci může jedině to, když mi napíšete CO je špatně a JAK je to správně...
Pondělí, 23. prosince 2019 - 08:57:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2016
Registrován: 7-2017
Železničář 19/1982:



Snad to bude trochu čitelné...
Pondělí, 23. prosince 2019 - 09:04:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2017
Registrován: 7-2017
Ještě k pancéřákům: Provozní vůz KHKD 4-5079 měl poslední číslo 21-21 025 a neprovozní 5083 byl naposledy 21-21 026; provozní 4-5077 byl u ČSD převeden na SV 92209 ještě před označením UIC.
Statistik
Pondělí, 23. prosince 2019 - 09:12:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6499
Registrován: 6-2004
Fascinující. Úředník DÚ se ptá na káčku, jak má označit vagón. 😁
Pondělí, 23. prosince 2019 - 09:28:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2018
Registrován: 7-2017
Statistik 6499: [rofl] Docela to chápu; mně bývá taky občas líno hrabat se ve svém papírovém archlívu a jdu do něj až tehdy, kdy jsem nic nenašel na netu... [crazy] Akorát že když se na netu ptám, je to vždycky až jako poslední možnost. [wink]
Pondělí, 23. prosince 2019 - 09:38:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2020
Registrován: 7-2017
Našel jsem na netu toto:



Můžete prosím někdo podrobněji vysvětlit význam jednotlivých značek?
Pondělí, 23. prosince 2019 - 11:57:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2173
Registrován: 6-2004
dědek_hank: přesný význam je obsažen v předpisu pro vojenské přepravy po železnici, ten však momentálně nemám při ruce. K úpravám krytých vozů pro přepravu vojáků existovalo několik různých sad výstroje a těmito značkami se vyznačovalo, pro které sady výstroje lze daný vůz použít. Některé vozy byly uzpůsobené jen pro jednu sadu, jiné pro dvě různé atd.
Pondělí, 23. prosince 2019 - 17:42:35  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2021
Registrován: 7-2017
Mahel 2173: Děkuji.
Pondělí, 23. prosince 2019 - 22:12:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4826
Registrován: 5-2002
Statistik - no, mně zas na tom, že chci mít ve věcech pořádek, nepříjde nic nepatřičného. Samozřejmě že bych mohl nějaké číslo prostě vymyslet dle normy, ale když už nějaký takový vůz registrován je (bohužel mne nenapadá, dle čeho ho v registru vyhledat), tak další podobný raději přidám k nějakému existujícímu, než dělat nějaký "vlastní výzkum", no ne?! [wink]
www.prototypy.cz - Stránky, které vytváříte Vy všichni!
UPOZORNĚNÍ: Pokud najdete na stránkách O prototypech chybu, opravdu nepomůže, když budete po diskuzích šířit, že Kolmačka má toto a tamto špatně. Pomoci může jedině to, když mi napíšete CO je špatně a JAK je to správně...
Pondělí, 23. prosince 2019 - 22:23:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1409
Registrován: 10-2007
Je možné že by opravený Ca 4-5085 Legiovlak (ex. AJAX R148) nějaké měl? Nebo na něj to číslo právě vymýšlíte?
Bdlm
Pondělí, 23. prosince 2019 - 22:30:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1827
Registrován: 3-2007
Má číslo už přes rok.
Pondělí, 23. prosince 2019 - 22:49:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3656
Registrován: 11-2007
Jak vlastně dopadl projekt R148? Jejich totiž webovky nefungují.
Pondělí, 23. prosince 2019 - 23:00:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1410
Registrován: 10-2007
Po ztrátě deponie v Ostroměři je projekt zakonzervován.
Pondělí, 23. prosince 2019 - 23:03:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2022
Registrován: 7-2017
Bdlm:
"Má číslo už přes rok."
A jaké, smím-li se zeptat?
Pondělí, 23. prosince 2019 - 23:20:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2174
Registrován: 6-2004
Číslo toho vozu Legiovlaku (60 54 99-29 012-6) se zrovna moc nehodí na provozní nostalgický vůz, což je nyní předmětem řešení.
Pondělí, 23. prosince 2019 - 23:27:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2023
Registrován: 7-2017
Mahel 2174: A proč se jednoduše nemohou použít poslední 12místná čísla z provozu, když s nimi muzejní vozy už jezdily?
Úterý, 24. prosince 2019 - 08:32:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2175
Registrován: 6-2004
Protože se nyní jedná o vozy, které dvanáctimístná čísla ČSD neměly.
Úterý, 24. prosince 2019 - 09:24:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2024
Registrován: 7-2017
Mahel 2175: Já tomu pořád nerozumím... Podle toho seznamu v Železničáři měl vůz Ca 4-5085 přiděleno číslo 21-21 028. Něco úředně brání použít čísla už jednou zrušených vozů? Nebo ten vůz z legiovlaku není původní Ca 4-5085? Nebo ten seznam z roku 1982 není správný?
Bdlm
Úterý, 24. prosince 2019 - 09:35:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1828
Registrován: 3-2007
Radši bych viděl číslo CZ-... 55 54 21-21 085-?
Úterý, 24. prosince 2019 - 11:21:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2176
Registrován: 6-2004
V čísle vozu jsou zakódované různé informace o voze a jeho určení. Vůz upravený pro Legiovlak už přestal být běžným osobním vozem, proto mu nyní náleží číslo jiné.
Úterý, 24. prosince 2019 - 12:20:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 193
Registrován: 3-2013
Ahojte priatelia...

upratujem archív a našiel som túto fotku:
"čo je to prosím za vozeň" [fotic]

Úterý, 24. prosince 2019 - 12:25:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3779
Registrován: 7-2017
[ok][ok][ok]
Úterý, 24. prosince 2019 - 13:33:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2178
Registrován: 6-2004
Vypadá to, že by to měl být 00 56 0890 803-3, předtím 87110, vůz pruského původu z doby kolem 1. světové války, který u ČSD zůstal po 2. světové válce
Úterý, 24. prosince 2019 - 13:56:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1411
Registrován: 10-2007
https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Ab4ue-1910.jpg
Úterý, 24. prosince 2019 - 14:07:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2179
Registrován: 6-2004
Existovalo víc variant vozů obdobného vzhledu, např. Ca byl před půl stoletím na našem trhu běžný model ve velikosti H0 od firmy Schicht
Úterý, 24. prosince 2019 - 14:10:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 195
Registrován: 3-2013
ARCHÍV [fotic]



Úterý, 24. prosince 2019 - 14:13:50  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3784
Registrován: 7-2017
pěkný němec[ok][ok][ok]
Úterý, 24. prosince 2019 - 14:18:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 196
Registrován: 3-2013
ARCHÍV [fotic]



Úterý, 24. prosince 2019 - 14:26:48  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3786
Registrován: 7-2017
zato tohle je tak dokonale přestavěno.....že mi to nic nepřipomíná...[sad]
Úterý, 24. prosince 2019 - 15:46:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3658
Registrován: 11-2007
Přátelé, jaké je původní označení LEŽADLOVÉHO VOZŇA Bac 51 56 59-80 187-9 JUMA? Na stránkách http://www.alanbutschek.cz/ jsem to nenašel. Díky
Úterý, 24. prosince 2019 - 16:17:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1656
Registrován: 5-2004
Janek_lemoch: víte jaké má ten vůz výrobní číslo? Hledal bych na uvedených stránkách podle něj. Pokud nevíte, je myslím dost možné, že to bude vůz kdysi k ČSD dodaný pod číslem 59-41 187.
V přehledu lehátkových vozů je pak uvedena celá historie jeho značení.
Úterý, 24. prosince 2019 - 16:56:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3791
Registrován: 7-2017
a nebo přímo u majitele vozu[wink]
Úterý, 24. prosince 2019 - 17:02:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3659
Registrován: 11-2007
Díky, já ho viděl na youtubu v náhradní soupravě za 845 na tanvaldech.
Úterý, 24. prosince 2019 - 17:03:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3792
Registrován: 7-2017
ano,byl třetí za lokomotivou[happy]
Úterý, 24. prosince 2019 - 17:13:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 639
Registrován: 9-2006
Ad 310097, příspěvek 196
Výrobce je: Linke-Hofmann-Lauchhammer A.G. Werk Köln, rok 1924. Stál ve Vrútkách.
Úterý, 24. prosince 2019 - 18:27:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2180
Registrován: 6-2004
Janek_lemoch, Jirka_p: S tímhle vozem to není tak jednoduché, nevím, jaký vývoj označení měl "papírově", ale fyzicky je to původní 51 53 59-50 034-2. Nevím, zda ještě dnes, ale míval výrobní štítek, z něhož šlo původní označení vyčíst.
Úterý, 24. prosince 2019 - 19:49:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3660
Registrován: 11-2007
Mě právě překvapilo právě to označení LEŽADLOVÝ VOZEŇ a Bac 51 56 59-80 187-9.
Úterý, 24. prosince 2019 - 20:05:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3794
Registrován: 7-2017
on kamarád to chtěl přesně takhle..a asi i s původním označením...
Sobota, 28. prosince 2019 - 15:07:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 837
Registrován: 7-2017
Také dám něco z archivu a také bych prosil o sdělení nějakých informací. Foceno 1991 Praha Smíchov.
Sobota, 28. prosince 2019 - 15:16:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3870
Registrován: 7-2017
paráda!to je ten DFa 8-0000 původem DR[ok][ok]
Kůň
Sobota, 28. prosince 2019 - 16:46:01  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1946
Registrován: 1-2012
Zdravím, chtěl bych se zeptat, vagonka ČL, r. 1964 - dá se zjistit, co za vagon mělo v. č. 35060? Děkuji.
Každý má právo na můj vlastní názor.
Na K-Reportu již od 09/2005.
Sobota, 28. prosince 2019 - 19:03:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2183
Registrován: 6-2004
Viki: válečná kořist, německý typ PwPost 4ü-28, postavený ve Werdau 1928, u ČSD původně 6-8816 a snesen nástřešek nad služebním oddílem, poslední dom. st. Bohumín, od začátku 60. let kvůli nějaké závadě odstaven a vyskytoval se na různých místech v Praze. Fotograficky zdokumentován v Bubnech, ve Vysočanech, na Praze-střed a naposled na Smíchově asi do roku 1993.
Sobota, 28. prosince 2019 - 20:43:38  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 362
Registrován: 7-2017
Vůz DFa 8-0000 nesl před rokem 1957 číslo 6-8818.
Sobota, 28. prosince 2019 - 21:11:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3876
Registrován: 7-2017
i v dráze bylo kdysi psané 8816....tak nevím....
Neděle, 29. prosince 2019 - 10:56:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 640
Registrován: 9-2006
Když se to tu tak hezky rozvíjí:
Během Vánoc jsem zjistil nemilou věc - myši mi zlikvidovaly papírové poznámky týkající se železničních vozů a skříní které jsem za mlada prozkoumával.
Dá se dohledat co bylo vyrobeno pod níže uvedeným výrobním číslem? Tento dílenský vůz jsem prozkoumával ve Stéblové a přivezl jsem si od něho asi 8 klíšťat [proud].
Výrobce Závod Praha, rok 1952, výrobní číslo 143307, a poznámka EMV 64990 (bez záruky).
Neděle, 29. prosince 2019 - 10:58:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2184
Registrován: 6-2004
8816 měl na sobě ve škrtnutém rámečku. Možná to písmomalíř špatně namaloval...
Neděle, 29. prosince 2019 - 11:09:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2185
Registrován: 6-2004
Ještě jsem se podíval trochu vedle: podle spisu uloženého v Národním archivu číslo 6-8818 dostal v roce 1950 vůz T564528, který měl udáván rozvor podvozku 2,5 m. Teď "babo raď".
Neděle, 29. prosince 2019 - 11:24:58  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 363
Registrován: 7-2017
ad DFa: K vozu existuje karta z dílen, záznam o přečíslování z roku 1957 a vůz stával po pražských nádražích tak dlouho, že si jeho číslo poznamenal i někdo jiný. Na jedné z fotek M.Knížka je zachycený vůz se špatně čitelným starým číslem na rámu, ale i tam to vypadá na osmičku. Navíc pod číslem 6-8816 byl zcela jiný vůz. Vůz byl skutečně zařazen k ČSD až v roce 1950, do té doby se tu postával pod kořistním číslem T564528.
Neděle, 29. prosince 2019 - 11:30:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 364
Registrován: 7-2017
Bafy: Měl by to být BCa 2-8570.