Diskuse » Železnice » Historické motorové, parní a elektrické vozy » Archiv diskuse Historické motorové vozy - M131.... do 21. 10. 2019 « předcházející | další »

Archiv diskuse Historické motorové vozy - M131.... do 21. 10. 2019

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   autor příspěvek
Úterý, 24. září 2019 - 22:35:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4362
Registrován: 3-2006
https://www.euro.cz/udalosti/draze-zrenovovany-stribrny-sip-boura l-poskodila-jej-tocna-v-muzeu-1467501
Úterý, 24. září 2019 - 23:37:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1508
Registrován: 10-2007
Mořepetr :

To je ale v textu keců ! Je řádně rozpáranej.
Obsluha točny musela být úplně slepá a spěchat. A tak se to nepovedlo ...
Stále na železnici platí heslo, spěchej pomalu !
Každá správná mašina musí být cítit naftou a být aspoň trochu špinavá od oleje !
ČKD Praha můj vzor ! [fotic] [fotic] [fotic] [vypravci]

[ok] [ok] [ok] K6S 310 DR [ok] [ok] [ok]
Středa, 25. září 2019 - 00:05:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4363
Registrován: 3-2006
Ad Hubič: Podle tohohle videa to zas tak strašně nevypadá. Ale jen rozleštit to nepůjde.
odkaz
Středa, 25. září 2019 - 00:42:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1509
Registrován: 10-2007
Mořepetr :

Škrábanec se rozleštit dá. Tato kérka bohužel ne ...
Strašné to sice není, ale každá výměna prořízlého plechu, oprava části skříně a následné lakování je prostě vidět a je to zásah do vozidla.
Nebude to asi oprava za mega, ale pár kaček to také nebude. A kdo ví, kam až zábradlí pod plech šlo a škodilo ...
Každá správná mašina musí být cítit naftou a být aspoň trochu špinavá od oleje !
ČKD Praha můj vzor ! [fotic] [fotic] [fotic] [vypravci]

[ok] [ok] [ok] K6S 310 DR [ok] [ok] [ok]
Středa, 25. září 2019 - 06:36:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1764
Registrován: 7-2017
Působení prvního Murphyho zákona se nevyhne nikdo a nic. [kladivo]

Dodatek: Někteří by dokonce přísahali i na fungování druhého Murphyho zákona. [rofl]

1. Murphyho zákon: Když se něco může pokazit, pokazí se to.
2. Murphyho zákon: Co se nemůže pokazit, pokazí se taky.

(Příspěvek byl editován uživatelem dědek_hank.)
Čtvrtek, 26. září 2019 - 22:31:39  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 575
Registrován: 5-2013
To tam teď u toho takhle vyhrávají jak komedianti na pouti ? No těbůh, i kdyby někdo řval z plných plic stůj, nebo vypadni z kolejí tak nebude slyšet [crazy].
Pátek, 27. září 2019 - 16:22:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3077
Registrován: 7-2017
to už dlouho..
Pátek, 27. září 2019 - 18:24:53  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 576
Registrován: 5-2013
Hmm, tak to mám další důvod, proč tyto akce ignorovat...
Pátek, 27. září 2019 - 22:46:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 864
Registrován: 10-2008
Dovolím si dotaz... Nemá někdo navíc pružinku do otočného válečku s palci v řadiči Miliusky ? Nebo alespoň představu kde by se to dalo splašit. Díky za jakékoliv info.
Polabský
Sobota, 28. září 2019 - 09:35:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1171
Registrován: 10-2010
Sey:
Celou akci v Lužné realizovala agentura " na klíč" asi za dost peněz.
Bengál jak na Matějský. A komentátor, úplný b-b.
Cituji: "Zjistil jsem, že lokomotivy netroubí ale houkají, protože mají houkačku. Nebo pískají, protože mají písk" [biggrin] .
Možná, že říkal "píst" ale to už jsem nepochytal.
Prostě v-l, jak anděl.
Neděle, 29. září 2019 - 08:14:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2768
Registrován: 11-2006
Sebu:
Naše Myliuska nás sice ještě nezradila, ale předpokládám výskyt vinutých válcových pružin. Ty je schopna vyrobit každá firma, v jejichž portfoliu se tento druh výroby a sortiment nachází. Dej rozměry a rozjedeme výrobu. Třeba i někdo další bude potřebovat do foroty...[wink]
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Neděle, 29. září 2019 - 11:14:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1564
Registrován: 8-2006
E499001 - no je to takový asimetrický pásek široký cca centimetr se záhybem, který musíš do toho bubínku namotat (jsou tam dva) a ještě si u toho nevystřelit oko. Jo, kdyby byl výkres...
Zachrochtám, zavrčím, zahalím se do oblaku dýmu a zmizím jako červený sršeň! www.pshzd.cz
Neděle, 29. září 2019 - 14:32:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2769
Registrován: 11-2006
Jo tak tam jsou ploché spirálové pružiny. Na ty máme taky doktora i když to trvalo docela dlouho. A není vlastně ani za kopečkama, jen za řekou Moravou [biggrin] Zrovna nedávno jsme se tam motali s motoráky.
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Pondělí, 30. září 2019 - 08:01:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3488
Registrován: 3-2010
Sebu:pokud myslíš tím válečkem bubínek, tak ještě musíš říct, jestli potřebuješ krátkou nebo dlouhou...něco by se našlo. Ale tos mohl říct, když jsme se potkali v Zubrnicích [happy]
Pondělí, 30. září 2019 - 10:46:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3490
Registrován: 3-2010
Motoráček: čo to "také asimetrický"...? Nemyslím to teď pravopisně [proud]
Pondělí, 30. září 2019 - 11:07:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1787
Registrován: 7-2017
Přednosta 3490: [biggrin]

Tys nebyl na vojně? U chemického vojska jsme při rozvinování pracovišť úplné očisty osob kopali odpadní asimetrické jámy, tj. asi metr krát metr krát metr... [rofl]

Třeba chtěl Motoráček napsat "asicentimetrický"... [crazy]
Pondělí, 30. září 2019 - 11:18:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3492
Registrován: 3-2010
dědek_hank: [ok]

Njn, já byl na vojně u letadel a tam jsme měřili výšku letu na hektometry...
Pondělí, 30. září 2019 - 19:09:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1565
Registrován: 8-2006
Motoráček už kupoval i procházkové hole. Asi metr dlouhé... [proud]
Zachrochtám, zavrčím, zahalím se do oblaku dýmu a zmizím jako červený sršeň! www.pshzd.cz
Pondělí, 30. září 2019 - 20:19:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3470
Registrován: 5-2002
Nejste chlapci už dost velcí na to, abyste si tu veřejně poměřovali...no nic....[rofl]
Pondělí, 30. září 2019 - 21:01:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3493
Registrován: 3-2010
Já jsem se jen zeptal, aby mi bylo jasno a.... [wink]
Pondělí, 30. září 2019 - 21:19:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3471
Registrován: 5-2002
Já vím, za zeptání nic nedáš..., pokud tedy zrovna nesedíš u advokáta [lol]
Pondělí, 30. září 2019 - 22:20:55  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2776
Registrován: 11-2006
Místo plků sem hoďte aspoň fotky těch pružin, ať vím do čeho se příště můžem namočit. [proud]
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Čtvrtek, 03. října 2019 - 15:17:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 974
Registrován: 6-2007
Vážně nikdo ze znalců nemá přípis o vyhotovení barevného provedení M131.1 z výroby? A rovněž zdali vozy vyrobené v roce 1955 a výše zda už měly druhou vozovou třídu z výroby?
Čtvrtek, 03. října 2019 - 17:41:23  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1567
Registrován: 8-2006
Petrspk - fakt se mi to nechce hledat... Ale vycházelo to z barevného řešení vzor 1938 s úpravou dostupných barevných odstínů dodávaných republice. Protože tehdy (dnes nevím) se na výrobu červené používalo i zlato. Takže odstín tmavě červená višeň, víc se toho tam nepsalo. Ten papír mám někde ofocený, ale kdesi v hloubi archivu.
No a vozy minimálně po č 1520 šly z fabriky s třetí třídou. Ostatní těsně po vyrobení nelze fotograficky doložit.
Zachrochtám, zavrčím, zahalím se do oblaku dýmu a zmizím jako červený sršeň! www.pshzd.cz
Čtvrtek, 03. října 2019 - 19:49:33  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 975
Registrován: 6-2007
Motoráček

Mně se zase totiž nechce věřit, že poprsnice na vozech byla žlutá.... M262.0 vyráběné o rok později ji měly bílou....
Čtvrtek, 03. října 2019 - 19:52:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 976
Registrován: 6-2007
To samý vozy M140.3 ,,manky,, tam byla poprsnice taky bílá přeci a to byly kořistní vozy. Strašně rád bych viděl už podklady, který by ty spory vyřešily jednou pro vždy. Kdysi jsem četl i články k modelařině v železničáři, ale příjde mi to jako mix všeho dohromady....
Pátek, 04. října 2019 - 17:40:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1570
Registrován: 8-2006
Mne spíše napadá spekulace - co bylo v této době dostupné a zda to nesouvisí s určitým zjednodušením barevných schemat. Podle vnitropodnikového dopisu měla mít M131.101 z výroby dokonce pruh v barvě kovu, leštěný, lakovaný.
Ale z fotek to rozhodně tak nevypadá a navíc je to jiný odstín, než bílá. Tady bych se k té žluté přikláněl. Nápisy bílé, pruh žlutý. Podle fotek se dá vysledovat, že ten žlutý pruh by mohl být určitě u těch vozů 101-140, které byly přímo v Kopřivnici dokončeny. Pak u dalších to vypadá, že byl pruh bílý a u strojů asi čísel 1100-1140 zase žlutý (možná tmavě krémový). Pak zase bílý. U druhé série těch fotek z prvních let provozu tolik nemám, ale tam to vypadá na bílé provedení celé série. Nápisy už ale v barvě žluté...
Zachrochtám, zavrčím, zahalím se do oblaku dýmu a zmizím jako červený sršeň! www.pshzd.cz
Sobota, 05. října 2019 - 18:06:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 977
Registrován: 6-2007
Motoráček

Já si myslím, že to bylo bílý od výroby celý.... Protože někde proběhla barevná fotka M131.1 ještě z padesátých let tuším M131.1117 nebo 127 z Tatranské Lomnice a poprsnice byla bílá...
Sobota, 05. října 2019 - 19:46:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3099
Registrován: 7-2017
a když jsme u toho,teď mi někdo vysvětlete,třeba i Olda jistě ví,proč slováci měli víceméně hvězdu pod oknem strojvedoucího?
Sobota, 05. října 2019 - 20:00:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1806
Registrován: 7-2017
zeuke:
"a když jsme u toho,teď mi někdo vysvětlete,třeba i Olda jistě ví,proč slováci měli víceméně hvězdu pod oknem strojvedoucího?"

Jenom Slováci?

Hvězdy na motorech tehdy měly i návěstní význam. Tehdejší předpisy znaly až do r. 1954 místo dnešních návěstí Přiblížit a Vzdálit návěsti Vpřed a Vzad, míněno vzhledem ke hnacímu vozidlu. U parních lokomotiv to bylo jasné, komín byl vpředu a uhlí vzadu, ale na vozidlech nových trakcí musela být na čelech písmena P a Z; ne vždy a odevšad na ně však při posunu bylo vidět, a tak bylo určeno, že hvězdy mají být na bočnicích blíže k přední straně hnacího vozidla.
Sobota, 05. října 2019 - 20:11:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3100
Registrován: 7-2017
hmm...tak to by mě ani nenapadlo...zajímavé....díky
Polabský
Sobota, 05. října 2019 - 22:38:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1173
Registrován: 10-2010
dědek hank: Z jakého zdroje prosím vycházíte o umístění hvězdy na bočnici motorového vozu??
Děkuji.
Neděle, 06. října 2019 - 08:03:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3101
Registrován: 7-2017
ad hank - co jsem se setkal s dobovými fotografiemi M131 ze slovenska..na našich motorech jsem to nikde neviděl.../myšleno opět fotky z 50.let/
Neděle, 06. října 2019 - 10:50:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1809
Registrován: 7-2017
Polabský:
"dědek hank: Z jakého zdroje prosím vycházíte o umístění hvězdy na bočnici motorového vozu??
Děkuji."

Tahle informace o návěstním významu hvězdy se tradovala už dávno v dobách předinternetových a někde jsem k ní měl dokonce i něco tiskem, ale kdybyste mě pokrájeli, tak to teď z hlubin svého papírového archlívu nejsem schopen vylovit.

Jestli k tomu někdo máte cokoli dalšího (ať potvrzujícího nebo vyvracejícího), sem s tím. Nejlepší by asi byly fotky motorů z 50. let, kde je vidět zároveň čelo s P nebo Z i bočnici s hvězdou.

Jo a ještě: Předtím jsem nesprávně napsal tu platnost návěstí Vpřed a Vzad, platily až do r. 1962.
Neděle, 06. října 2019 - 19:51:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2914
Registrován: 7-2005
drobnost k historii M 131.1
Statistik
Úterý, 08. října 2019 - 00:18:39  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6449
Registrován: 6-2004
hvězdy mají být na bočnicích blíže k přední straně hnacího vozidla.

Aniž bych si dělal iluze o tom, že i kdyby to platilo, tak by se to striktně v praxi nejspíš nedařilo dodržet, tak výše uvedené asi platí u M262.0, M274.0, M275.1, M283.1/M286.0, M495.0, asi i u těch M131.1. Prototypy M230.5 mají hvězdu u čela, kde je zavazadlový oddíl (netuším, zda jde o P, nebo Z). Série M240.0 ji má ale u opačného čela. Dále existuje například fotka M130.413 z kovošrotu ČL, kde je jasně vidět, že hvězda na bočnici byla blíže k Z-čelu. Hvězdy byly i na M284.0 a M284.1, ale tam se celkem obtížně identifikuje předek a zadek, pokud je fotografie hůř čitelná.
U "věžáků" a pod. vždy na protilehlém konci bočnice, než byl znak pětiletky (ten by měl být u čela se zaslepeným levým čelním oknem).
U východoněmeckých elektroúsekových M263.0 byla hvězda vedle středních dvojkřídlých dveří, ale na každé bočnici vždy vlevo. Takže v reálu byly hvězdy úhlopříčně.
No, a elektrické motoráky (E400.0, E410.0, M201.0, M411.0) měly velkou hvězdu snad výhradně na čele, a zdá se, že na obou zároveň, pokud mají obě koncové kabiny. Elektrické jednotky EM475.1 taky na čele.

Takže výše uvedená myšlenka asi neplatí. Fakt je, že velké hvězdy společně s P a Z jsem na fotkách nenašel. Takže pokud ta velká hvězda měla sloužit jakožto náhrada P a Z, pak byla evidentně někde chyba mezi "židlí a klávesnicí" a lidský faktor se činil, protože v tom žádný systém nevidím.
Úterý, 08. října 2019 - 08:18:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1819
Registrován: 7-2017
Statistik 6449: Série M 240.0 k ČSD přišla až v době, kdy už platily návěsti Přiblížit a Vzdálit.
Statistik
Úterý, 08. října 2019 - 10:09:35  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6450
Registrován: 6-2004
Budiž, ale většina mnou jmenovaných řad už u ČSD byla a poloha hvězdy vašemu tvrzení neodpovídá.
Úterý, 08. října 2019 - 16:34:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1571
Registrován: 8-2006
Nevím - Zdepa třeba upřesní - nikdy jsem neviděl žádný přípis určující vztah hvězdy a označení P a Z. Podle mne to nesouvisí. Ale uvědomme si, že slovenské vozy nejezdily do Nymburka/Šumperka, ale do Trnavy. A nejen ze Slovenska. Viděl jsem jediný dopis určující umístění velké hvězdy pro Bratislavskou dráhu (to už je trochu později než porvní dodávky M131.1), kde bylo jen uvedeno, že nesmí zasahovat do nápisů na vozidle, ale víc se tam nepsalo. Zajímavé je, že tou dobou pod Bratislavskou dráhu spadala i část Moravy.
Zachrochtám, zavrčím, zahalím se do oblaku dýmu a zmizím jako červený sršeň! www.pshzd.cz
Úterý, 08. října 2019 - 19:32:35  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2781
Registrován: 11-2006
Ano, byla různá období kdy se moravská nebo slovenská depa ocitala pod správou sousedního "státu". V tom období skutečně měly spádové dílny v Trnavě motorové vozy Košické a Bratislavské dráhy.Je dost možné, že předpisy ohledně označování nebyly úplně striktně dodržovány a každá DPOV, nebo později ŽOS, do toho vkládaly kousek svého já. Odhaduji, že to mohlo trvat tak do konce června 1968. Poté došlo k výměně území podle federativního rozdělení ČSSR a motoráčky začaly jezdit do dílen do Šumperka. Trnava přešla čistě na vozy a Šumperk zase přišel pro změnu o elektrické lokomotivy.
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Úterý, 08. října 2019 - 19:51:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3107
Registrován: 7-2017
někde jsem objevil...
Úterý, 08. října 2019 - 21:14:01  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2916
Registrován: 7-2005
ad motoráček - nedoplním, protože nevím a tak trapně stojím v rohu....ale nějaký nový předpis z první poloviny 50.let byl, co mimo jiné nařizoval umístění hvězdy a podobně. jen si vzpomenout....
Úterý, 08. října 2019 - 23:36:52  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7
Registrován: 4-2019
PTPŽ z roku 1954 o hvězdách hovoří takto:
Úterý, 08. října 2019 - 23:40:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8
Registrován: 4-2019
U posunu platilo v předpise D1 toto:
application/pdf
Navestni_predpisy_D1_1954_II.pdf.pdf (1666.2 k)

Bez písmena Z, nebo p.
Středa, 09. října 2019 - 13:36:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2782
Registrován: 11-2006
Přesně v duchu PTPŽ, jež uvedl Zed, se nese snímek hurvínka na tisovecké zubačce a také snímek našeho klubového mazlíka, pocházející z roku 1964. Vůz už je po rekonstrukci návěstních světel na "čtyřočko" + reflektor, pod tabulkou laku lze vytušit nápis Dielňa Trnava a na boční domovence je depo Poprad. Chybí tam pouze jméno st.strojvedoucího. Takže domněnka, že hvězda sloužila jako "poznávací znamení" pro předek zde zřejmě neplatí. Prostě je jen umístěna tam, kde je to vhodné a nekoliduje s jinými nápisy nebo větracími mřížkami. Hvězda je totiž poněkud přerostlá a průměr obvodové kružnice pentagramu měří 53 cm.
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Středa, 09. října 2019 - 13:50:50  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 978
Registrován: 6-2007
No.... čiliže barvy asi nevyřešíme nicméně se podařilo zjistit, že shodou okolností vozy Clm z let 1948-1950 ze Studénky byly lakovaný červenohnědou barvou stříkanou v lesku a proužek pod okny byl žlutý. Takže ty vozy z Kopřivnice nejspíše opravdu měly žlutou poprsnici. No co a teď je otázka zdali vozy M131.1 od roku 1949 souběžné s vozy M262.0, které měly poprsnici již bílou, tak zda je mohly mít už i vozy M131.1
Čtvrtek, 10. října 2019 - 15:41:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1
Registrován: 10-2019
Dobrý den všem. Moc se omlouvám,že Vám do toho kecám. Chtěl bych přispět svými poznatky z dětství a mládí o M131.1,jelikož jsem starý dědek a od malinka jsem je miloval a podrobně pozoroval v běžném provozu tj:1960 až do jejich nahrazení řadou M152. Mám poznatky barevného provedení depa Nymburk kolem let,1960 až 1972. Pamatuji si velmi dobře ,že v šedesátých letech byl nátěr: višnová červeň Java a poprsnice krémová slonová kost a samozřejmě velká hvězda na bočnicích. Přívěsné vozy používaly žlutou poprsnici a hnědočervený nátěr.Škoda jen,že nepamatuji počátky po výrobě,ještě bez koncových světel a označení P-Z na čelech.
Pátek, 11. října 2019 - 18:26:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 529
Registrován: 4-2010
Jen pro zajímavost malý příspěvek do diskuze o hvězdách na M 131.1:

[masinka] Bakovští příznivci železnice: http:/www.zeleznice-bakov.wz.cz/
[masinka] videa na YouTube: https://www.youtube.com/user/JamesC7x
Pátek, 11. října 2019 - 22:08:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 68
Registrován: 7-2010
Dobrý večer, vie niekto identifikovať motorový vozeň prestavaný na vlečný z fotografie vo Svete Železnice 3/2019 (71) na strane 2? Jeden z M275.0?
Pátek, 11. října 2019 - 23:29:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 141
Registrován: 8-2012
Jamesc: a zrovna tady bych tu poprsnici odhadoval spíše na žlutou, než bílou.
Sobota, 12. října 2019 - 01:05:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 530
Registrován: 4-2010
Alumin:
Ano, jedná se o původní M 275.0 + foto z boku (zdroj Prototypy.cz)
http://www.prototypy.cz/rady/T475_15/obr/744501m.jpg
[masinka] Bakovští příznivci železnice: http:/www.zeleznice-bakov.wz.cz/
[masinka] videa na YouTube: https://www.youtube.com/user/JamesC7x
Statistik
Sobota, 12. října 2019 - 12:13:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6456
Registrován: 6-2004
Jamesc: ten úhlopříčný kříž se dá v zobrazení fotek na Tasru vypnout. [wink]

Obecně k fotkám z Tasru: netušíte někdo, v čem by mohl být problém při jejich zobrazování? Stává se mi poslední dobu pravidelně, že některé čtverce, ze kterých se fotka skládá, se nevykreslí a zůstanou rozmazané. Nepomáhá nic: změny v nastavení zobrazení grafiky, které nabízí přepínače v menu Tasru, přeinstalace Flashplayeru, zobrazení v různých prohlížečích... Grafickou kartou to prý není. Prý musí být chyba ve skriptu Tasru nebo na serveru Tasru. Ale v příspěvku od Jamesc vidím, že se fotky M131.1 načetly celé.
Statistik
Sobota, 12. října 2019 - 12:15:05  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6457
Registrován: 6-2004
Alumin: ano, jeden z několika BDalmů ex M275.0. Služební oddíl byl v místě původní strojovny a předního stanoviště strojvedoucího.
Neděle, 13. října 2019 - 08:03:48  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 142
Registrován: 8-2012
V DHV Lužná zřejmě zrenovovali M131.105. Nevěděl by někdo více podrobností?
Neděle, 13. října 2019 - 09:57:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 69
Registrován: 7-2010
Statistik:

Neviete, či pri prestavbe vymenili aj sedenie? Tuším som čítal, že M275.0 mali z výroby drevené lavice a časté sťažnosti na ne boli už v čase výroby.
Neděle, 13. října 2019 - 20:14:07  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 532
Registrován: 4-2010
Statistik:
To jsem taky zjistil, že se kříž v TASRu dá vypnout, ale nejsou lidi, aby to znova stáhli. [biggrin] (Pro podklady k modelaření to stačí. [proud])
Jinak mě se ty fotky vždy načítali normálně, ale pravda, "stahoval" jsem je už dříve. [wink]
[masinka] Bakovští příznivci železnice: http:/www.zeleznice-bakov.wz.cz/
[masinka] videa na YouTube: https://www.youtube.com/user/JamesC7x
Statistik
Neděle, 13. října 2019 - 21:08:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6459
Registrován: 6-2004
U mě taky dřív bez problémů. To, co popisuju, je řádově poslední dva měsíce.
Sobota, 19. října 2019 - 06:01:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1302
Registrován: 9-2005
Od 15.1.2020 by měla mít všechna vozidla vstupující na síť SŽDC nějakou radiostanici (TRS, GSM-R) mimo pár výjimek. Existuje nějaká M131.1 se zabudovanou palubní radiostanici s některým z uvedených systémů? Na historická vozidla má být výjimka, ovšem co s historickými vozidly nasazenými na pravidelné (byť třeba sezónní) vlaky?
Sobota, 19. října 2019 - 09:48:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3152
Registrován: 7-2017
hmm...tak to bude zajímavý......
Pondělí, 21. října 2019 - 08:52:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2923
Registrován: 7-2005
drobnosti, snad to někoho zaujme...