Diskuse » Železnice » Prototypy a jiné unikáty na našich kolejích » Archiv diskuse Prototypy a jiné unikáty na naši... do 27. 8. 2018 « předcházející | další »

Archiv diskuse Prototypy a jiné unikáty na naši... do 27. 8. 2018

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   autor příspěvek
Úterý, 22. května 2018 - 22:55:37  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4658
Registrován: 5-2002
V diskuzi k úzkorozchodkám jsem neuspěl, tak zkusím ještě tady - netuší někdo nějaké detaily k lokomotivám DH200 z TSM Martin, které jezdily na SLovensku v SMZ Jelšava?
www.prototypy.cz - Stránky, které vytváříte Vy všichni!
UPOZORNĚNÍ: Pokud najdete na stránkách O prototypech chybu, opravdu nepomůže, když budete po diskuzích šířit, že Kolmačka má toto a tamto špatně. Pomoci může jedině to, když mi napíšete CO je špatně a JAK je to správně...
Úterý, 05. června 2018 - 16:05:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 200
Registrován: 1-2017
Rosťa: Jediný, k čemu jsem se za asi 5 let dopídil je, že dostat se do SMZ je bez známosti téměř nemožné, o úzkokolejce se nedá najít skoro nic, ale podle tohoto videa ze dne otevřených dveří je patrné, že většina úzké je pod povrchem a rozhodně na tom zbytku nejezdí DH200, ale něco moderního (viz. čas 1:00 - 1:28).

Je tu trochu mrtvo, tak fotka kalugy z dneška v Blovicích neuškodí.
Pátek, 08. června 2018 - 19:53:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2435
Registrován: 11-2006
Není to náhodou Schoma?
Jsem první a zároveň i poslední bobina ve státních službách . . . E 499.001
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Sobota, 09. června 2018 - 12:06:57  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4665
Registrován: 5-2002
E499001 - je.
A Ty neznáš někoho, kdo by mohl mít jelšavské DH200 našocené?
www.prototypy.cz - Stránky, které vytváříte Vy všichni!
UPOZORNĚNÍ: Pokud najdete na stránkách O prototypech chybu, opravdu nepomůže, když budete po diskuzích šířit, že Kolmačka má toto a tamto špatně. Pomoci může jedině to, když mi napíšete CO je špatně a JAK je to správně...
Sobota, 09. června 2018 - 12:29:50  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 77
Registrován: 9-2017
Díval jsem se na video z dolu v Jelšavě (z loňska?) a tam jezdila z podzemí Tatra a sypala to do násypky na kterou jezdila úzká. Existuje ještě ta úzká?
Sobota, 09. června 2018 - 12:50:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 78
Registrován: 9-2017
Video je zde: https://www.youtube.com/watch?v=G6jmnn7Cu1Y čas 7:09 - 7:50
Sobota, 09. června 2018 - 13:18:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 205
Registrován: 1-2017
Jasně: odkaz
Sobota, 09. června 2018 - 14:25:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 79
Registrován: 9-2017
Jussi: to máte sice pravdu, ale ten snímek je pravděpodobně z roku 2015 - jak je uvedeno vlevo dole.
Sobota, 09. června 2018 - 16:53:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 206
Registrován: 1-2017
Fajné, na Google maps maju snímky z roku 2018 :-)
Sobota, 09. června 2018 - 17:22:39  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 80
Registrován: 9-2017
Jussi: tím lépe.
Neděle, 10. června 2018 - 09:53:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2436
Registrován: 11-2006
Rosta kolmix:
Prokazatelně nevím o nikom, ale tuším, že Bohouš Zeman s Pavlem Strachotou tyhle lokality dokumentovali v osmdesátých letech.

(Příspěvek byl editován uživatelem E499001.)
Jsem první a zároveň i poslední bobina ve státních službách . . . E 499.001
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Neděle, 10. června 2018 - 10:06:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2437
Registrován: 11-2006
A nebo zkus rovnou oslovit firmu. Když to můžou mít na své oficiální stránce, tak s tím asi velké štráfky dělat nebudou.[proud]
application/msword
SMZ.doc (899.6 k)

Jsem první a zároveň i poslední bobina ve státních službách . . . E 499.001
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Jirka
Neděle, 10. června 2018 - 12:58:45  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 445
Registrován: 5-2002
Jussi:
"Fajné, na Google maps maju snímky z roku 2018 :-)
"
Já tam teda vidím jen Copyright, nikoliv datum snímků. Ověři jsem si to na místě, kde to znám a tam byly snímky daleko starší.
Jirka.
Úterý, 26. června 2018 - 17:38:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 86
Registrován: 9-2017
V 80. letech jsem slyšel několik „zaručených“ zpráv o vozidle T450.0-M450.0 http://www.prototypy.cz/?rada=T450.0 a zajímalo by mě zda jste někdo zaslechl stejné nebo podobné výmysly. Díky minimu informací to svádělo k různým fantaziím – snad se až na první bod pobavíte a možná doplníte další (zdroje – profesoři na střední + pracovníci lokomotivních dep kam jsem chodil na praxi).

- ta první by mohl být dokonce pravdivá (na rozdíl od ostatních). Údajně při zkouškách na okruhu vozidlo jeden z pracovníků přehlédl (díky nízké výšce) a byl jím následně sražený a zemřel

- před tím než bylo vozidlo dokončeno, tak hlavní konstruktér utekl do zahraničí a vzal s sebou plány a protože tím pádem došlo k „odtajnění“, tak vozidlo nešlo do sériové výroby

- mělo sloužit na vojenské vlečce u Ondřejovi (trať 297) a voják, který s ním jezdil to jednou v podzemích tunelech :- )))) neubrzdil a po nehodě bylo vozidlo zrušeno

- v podstatě obdoba předchozího, ale nehoda se měla odehrát na vlečce v Čerčanech a mašinfíra měl být civil
Úterý, 26. června 2018 - 19:40:45  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1140
Registrován: 9-2005
M 450 existoval ve dvou prototypech.Existuje pár jejich fotek,které se dají dohledat na Prototypech.Protože se při rekonstrukcích začaly používat pokladače kolejových polí sovětské výroby nebylo nutné dále vyrábět tyto motorové opancéřované vozy.
Úterý, 26. června 2018 - 20:18:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 406
Registrován: 4-2010
Že by lokomotiva WR 360 B 12?

(zdroj: Rok 1952, Týždeň vo filme č. 44/VIII, Bratislava - Slovnaft)


původní příspěvek ZDE
[masinka] Bakovští příznivci železnice: http:/www.zeleznice-bakov.wz.cz/
[masinka] videa na YouTube: https://www.youtube.com/user/JamesC7x
Úterý, 26. června 2018 - 21:39:57  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1361
Registrován: 10-2007
B12 je WR200 a ne WR360, pokud se nepletu. Ale chybí mi okna na zadní straně budky a převis stšechy. Vzácná verze nebo rekonstrukce?
Úterý, 26. června 2018 - 22:04:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7287
Registrován: 9-2003
Já tedy nevím,ale okno na zadní stěně je vidět [happy]
..pořádná mašina má kotel a komín..
Čtvrtek, 28. června 2018 - 17:17:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1169
Registrován: 7-2017
také zastávám stejný názor....
Pátek, 29. června 2018 - 12:28:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2597
Registrován: 7-2005
Ono nám tady po válce běhalo víc motorových mašinek, které přišly z "říše" jako reparace, ale Apollo (rafinérie min.olejů) v Bratislavě měla svou motorovou mašinku už od roku 1929. To si koupila svého prvního Deutze typu PMD 230 R. Jak se zvýšil obrat pro potřeby německé armády, byl v roce 1940 koupený Ruhrthaler NDL/S4. Jinak u sousedů v "nobelovce" měli od roku 1943 taky Deutze s motorem A6M 517, což by mohla být nějaká "WR"-ka. Podle evidence z 12/1945 měla ale "nobelovka" jen parní posunovací mašinku zakoupenou ve 30.letech z Čech. Proč by se motorová nemohla přesunout do rafinérie ?
Pro chemické závody na Slovensku se v rámci reparací dostala v roce 1947 Gmeinder N 200 z továrny "Krümmel der Dynamit AG", která je typově známá z počátku 70.let jako T 212.001 na vlečce Petrochema Dubová.
Ve Slovnaftu se kromě akumulaček Esslingen z Neratovic objevil v 60.letech i Deutz GA6M 324 R, který byl původně postaven na pohon plynem a dodán někdejší dusíkárně do Ostravy.
Statistik
Pátek, 29. června 2018 - 13:19:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5997
Registrován: 6-2004
Zdepa: moc hezké informace, jen by to k nim chtělo přiložit aspoň nějakou ilustrační fotku nebo nákres, co si pod těmi typy má člověk aspoň přibližně představit. Ten Deutz PMD v Apollu, toho asi znám, fotka před časem kolovala na Facebooku.
Pondělí, 02. července 2018 - 17:01:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2599
Registrován: 7-2005
Hm. chtělo by to....[wink]
Čtvrtek, 05. července 2018 - 12:53:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7297
Registrován: 9-2003
Existuje ještě tahle chudák V60 v Ostravě?Dá se najít na letecké mapě..prý soukromý majetek,stojí na kraji zkušebního polygonu pro auta kde končí vlečková kolej z nádraží přes vrata..už tam dlouho nic nejelo..(na prodej prý není[wink])na youtube se dá najít vícero videí..U tohodle s tatrou je vícekrát vidět..

..pořádná mašina má kotel a komín..
dědek_hank
Čtvrtek, 05. července 2018 - 18:02:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 638
Registrován: 7-2017
Zdepa:
"Hm. chtělo by to....[wink]"

Deutz PMD 230R:



(pramen: https://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1401007&lang=1&file=de utz_7673_52&action=image&position=1)

Ruhrthaler NDL/S4:



(pramen: https://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1000001&lang=1&file=ru hrthaler_1482_51&action=image&position=1)

Gmeinder N200:



(pramen: https://www.rangierdiesel.de/images/basic/gmdr_2582_52.jpg)

Zdepa:
"...nějaká "WR"-ka..."

Motory A6M 517 se osazovaly do kdečeho, takže nevím, co bych měl hledat... WR 360 C 14?

Akorát toho plynového Deutze jsem na první pokus na netu nikde nenašel. Sice se dají dohledat docela obsáhlé přehledy motorů Deutz (kupodivu např. na stránkách o říčních šífech nebo traktorech...), ale uvedený typ [nene]

(Příspěvek byl editován uživatelem dědek_hank.)
Čtvrtek, 05. července 2018 - 22:57:58  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2600
Registrován: 7-2005
No a je to. Díky. Nemám tolik času sedět u internetu, byť některé podklady mohou být zajímavé. U toho "plynového" Deutze pravděpodobně přidaly jen písmeno G před běžný typ motoru A6M 324 R
dědek_hank
Pátek, 06. července 2018 - 09:03:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 640
Registrován: 7-2017
Zdepa:
"No a je to. Díky. Nemám tolik času sedět u internetu, byť některé podklady mohou být zajímavé."

Rádo se stalo. [wink] To je jedna z výhod důchodcovského stavu, že ten čas většinou máme, resp. dokážeme si ho udělat. [biggrin]


Zdepa:
"U toho "plynového" Deutze pravděpodobně přidali jen písmeno G před běžný typ motoru A6M 324 R."

Aha... No tak dieselová varianta téhož mohla vypadat třeba takhle:



(pramen: https://www.rangierdiesel.de/index.php?nav=1405498&lang=1&file=de utz_33182_52&action=image&position=1)

No a WR 360 C 14 = V 36 DR = T 334.0 (1. obsazení) ČSD tady snad není potřeba představovat... tedy jestli to v té dynamitce opravdu byla ona.
Sobota, 07. července 2018 - 22:59:37  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2603
Registrován: 7-2005
Tak vlečková evidence z roku 1951 uvádí ve Slovnaftu dva lokotraktory bez blizšího určení....
Neděle, 08. července 2018 - 09:08:33  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3066
Registrován: 7-2006
Apollo Bratislava ve 30letech.

ŽOS Kladno - malovýroba osobních a nákladních vozů.[vypravci]
dědek_hank
Neděle, 08. července 2018 - 19:46:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 643
Registrován: 7-2017
tempotaxi 3066: ...aneb Deutz PMD 230R jako živý. [wink][ok]
Neděle, 15. července 2018 - 23:05:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2360
Registrován: 9-2009
Neděle, 22. července 2018 - 20:39:48  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1019
Registrován: 8-2007
Jamesc: Na snímcích by měl být stroj typu WR 200 B 14 (BMAG 11397 nebo 11398/1941) jezdící v 50. letech ve Slovnaftu Bratislava s označením 112.
Pondělí, 23. července 2018 - 00:34:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1
Registrován: 1-2017
Čau, nevím, kam bych to měl psát, tak to napíšu sem...
Nevíte někdo co se stalo s řadou BR 610 u Arrivy?
Předem díky za odpověd
RF

(Příspěvek byl editován uživatelem RetroForever.)
Čtvrtek, 26. července 2018 - 17:05:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1635
Registrován: 12-2007
RetroForever: Nic. Ten projekt byl opuštěn (z velké části i kvůli personálním změnám v managementu Arrivy). A rovněž nebyl dokončen schvalovací proces této řady v ČR.
Středa, 01. srpna 2018 - 22:11:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 182
Registrován: 10-2005
Jeden vzácný a téměř zapomenutý prototyp a unikát v podobě 718.501-0 dnes v rotundě Krnovského depa.
Sobota, 04. srpna 2018 - 10:42:48  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 569
Registrován: 7-2017
Ještě v plné síle.
718 501-0_1995.08.19_Olomouc
Pátek, 10. srpna 2018 - 20:44:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2363
Registrován: 9-2009
Ochlazení v parném létě
Pátek, 10. srpna 2018 - 20:51:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2523
Registrován: 1-2006
[jidlo] [ok]
Středa, 22. srpna 2018 - 18:44:52  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4
Registrován: 8-2018
Existuje vůbec ještě asinchron 169? Poslední fotku mam z roku 2014.
Středa, 22. srpna 2018 - 18:46:27  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5
Registrován: 8-2018
Kuřil_p
To je fotoshop, ne?
Středa, 22. srpna 2018 - 19:08:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1910
Registrován: 11-2012
Z Asynchrona zbyla jen ta skříň ležící na vybrakovaných podvozcích.

Jinak ty kresby jsou v nějakém profi kreslícím programu a pokud si z diskuze dobře pamatuju, tak dokonalejším kresbám brání pouze výkon použité výpočetní techniky. Jinak by to bylo k nerozeznání od originálu.
Kočátko říká, že poctivý analog je lepší než digitální náhražky.
Pohrdám všema, co si nechaj kálet na hlavu jakožto aj těma, kdo jim na tu hlavu kálí...
Středa, 22. srpna 2018 - 19:38:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6
Registrován: 8-2018
A je pořád v Plzni?
Můj web:odkaz
jagg
Středa, 22. srpna 2018 - 19:43:57  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 579
Registrován: 5-2012
Asi určitě. Jinak ty moc pěkné obrázky od páně Kuřila jsou hlavně o 3D modelovacím programu. Bitmapový grafický editor ála Photoshop přichází na řadu až naposled. Škoda, že ty modýlky nejsou k dispozici do některého simulátoru :-/ To by byla paráda.
Čtvrtek, 23. srpna 2018 - 15:44:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 10
Registrován: 8-2018
Vyrábí se v CZL. ty nový 744,neviděl jsem vyšší číslo něž 001?
Čtvrtek, 23. srpna 2018 - 15:52:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5618
Registrován: 9-2011
neviděl jsem vyšší číslo něž 001?
No to se nás neptejte, jestli jste neviděl vyšší číslo než 001. To musíte vědět vy. [kladivo]

Ale abyste neřekl...
Čtvrtek, 23. srpna 2018 - 22:25:01  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2364
Registrován: 9-2009
Zadar_Volaj
Je to 3D modelování. Ve photoshopu dělám jen úpravu výsledných obrázků (trochu rozmazat, ubrat na sytosti barev atd.) Třeba ten obrázek vozu M 283.003 na hlavním nádraží je bez jakékoliv úpravy.


Jinak děkuji všem za kladné ohlasy. Člověk to dělá proto, aby bylo možné vidět trochu realisticky něco, co už dávno neexistuje.



(Příspěvek byl editován uživatelem Kuřil_p.)
Pátek, 24. srpna 2018 - 11:02:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1980
Registrován: 1-2011
Aleš_Liesk.: On asi myslel 744 001, ta je opravdu jen jedna. Pak je 744 101-105 a ty šli všechny do Itálie. Je to lokomotiva schválená na nejvyšší úrovni norem, takže se předpokládá, že jich bude daleko víc [vypravci]
Pátek, 24. srpna 2018 - 12:56:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5624
Registrován: 9-2011
Já myslím, že takovýhle detaily mu unikají. 744.0 a 744.1 - vsjo rávno.
Nakonec, ptá se na 744, nikoliv 744.0 [wink]
Sobota, 25. srpna 2018 - 14:55:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8649
Registrován: 9-2002
M283.0 - co to je ? Neco nemeckyho ? Nejak se k tomu nedokazu progooglovat.

(Příspěvek byl editován uživatelem agent.)
Kdyz si na vas nekdo prinese zbran, odsouhlaste a dejte mu vsechno co chce. Pak si bezte najit vetsi zbran...

Nevykat, nejsem nici sef, ani policajt.
Sobota, 25. srpna 2018 - 15:04:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 291
Registrován: 7-2005
ad Agent - zde je o této řadě pojednání:
https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/3777-Tatransky-expres-vzni k-slava-a-pad-legendy/
Neděle, 26. srpna 2018 - 23:12:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 23
Registrován: 8-2018
Aleš_Liesk. Ano, přesně tak myslel jsem 744.0 (744.001) z CZL. U CZL. to mají označený jako 744.0.

Jsou ještě prototypy (Použiju staré označení, aby se to nepletlo) T475.1501 a 502 provozní?
Neděle, 26. srpna 2018 - 23:18:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 24
Registrován: 8-2018
Kuři p
Je to super. Připadá mi, že ta V36 má vepředu dvě šroubovky.
Pondělí, 27. srpna 2018 - 06:42:37  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 857
Registrován: 6-2010
VIDEO: Stříbrným šípem M 260.001 z Chomutova do Prahy.

https://youtu.be/gxEtr97cXwg


Pondělí, 27. srpna 2018 - 17:54:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2365
Registrován: 9-2009
Zadar_Volaj: To nejsou dvě šroubovky. Je tam jen jedna. To další je pomocné spřáhlo, resp. hák. To měly právě tyto, ale i jiné německé lokomotivy. Totéž měly i lokomotivy řady T 333.0.


Co nemám vyřešené u těchto lokomotiv je čelní rám. Tento rám mají lokomotivy na fotografiích v podniku Benzina dole po stranách šikmo seříznutý. Má to pochopitelně i lokomotiva tohoto typu v Lužné. Byla to úprava v tomto podniku či už z výroby?

(Příspěvek byl editován uživatelem kuřil_p.)
Pondělí, 27. srpna 2018 - 19:00:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2366
Registrován: 9-2009
Když už jste tu zmínil lokomotivy T475.1501 a 502, tak bych potřeboval pomoci, zda nemá někdo lepší rozlišení fotografií lokomotivy T 475.1502, kde je lépe vidět toto zařízení (viz. výřez fotografie):

Měla to pouze lokomotiva T 475.1502. Netuším k čemu to sloužilo?
Statistik
Pondělí, 27. srpna 2018 - 20:37:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6040
Registrován: 6-2004
Podle mě jde o lisované držáky, patrně voštin chladiče (nevím proč do rámu kapoty a takhle zvenku). Uprostřed je šroub, výstupky na krajích se opírají o základnu, ke které se daný prvek připevňuje. Ona je otázka, zda je ta sestava chladiče na fotce kompletní. Šlo o zkušební provoz, tak tam mohla být nějaká neúplná sestava, případně se ten rám teprve dodělával či upravoval...
Pondělí, 27. srpna 2018 - 21:13:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2367
Registrován: 9-2009
Statistik: Děkuji. Ta lokomotiva T 475.1502 je ještě záhadná tím, že na výstavě v MSV v Brně v září 1971 má jiná dvířka kapot, resp. ty, které se začaly používat až u pozdějších sérii lok. ř. T 448.0. Na dalších fotografiích z doby před a po má zase jiná dvířka. Proč to? Nebo jsou některé ty fotografie špatně datovány (viz. http://www.prototypy.cz/?rada=T475.15 )?
Pondělí, 27. srpna 2018 - 21:24:05  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 231
Registrován: 8-2007
Vždyť tam chybí žaluzie koukají chladící články a z toho usoudit že ty držáky sloužili k uchycení záclonek na zimu viz rosta
Statistik
Pondělí, 27. srpna 2018 - 21:28:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6041
Registrován: 6-2004
Fujaro, mašina měla tahokovová síta. Žádné venkovní žaluzie tam nechybějí...
A zimní deky se pro změnu dávaly na očka nebo na háčky, ne na tyhle držáky...

Na dalších fotografiích z doby před a po má zase jiná dvířka. Proč to?
Protože vývoj. Hledání ideální konstrukce.
Statistik
Pondělí, 27. srpna 2018 - 21:32:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6042
Registrován: 6-2004
Ještě k Fujaře:
kdybyste se na ty fotky na "Rosťovi", na které nás tu odkazujete, sám skutečně podíval, tak mezi prvními najdete jednu od dlouhého čumáku s nasazenými dekami na ventilačních otvorech. Světe div se, ty deky jsou nasazeny tradičním způsobem, který jsem popsal. Ne za pomoci těchto držáků, na které se ptá Kuřil_p.
Pondělí, 27. srpna 2018 - 21:37:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2368
Registrován: 9-2009
Vývoj. To ano. Ale, že by se tam daly zase ty původní? Na fotografiích údajně z roku 1972 a 1974 má zase ty původní.