Diskuse » Železnice » Stavby v síti TEN-T « předcházející | další »

Stavby v síti TEN-T

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (17)   
 
Předchozí roky: 2016
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 31. 1. 2017 Paul_red_adair 60 31. 1. 2017 23:12
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 21. 3. 2017 27 60 21. 3. 2017 13:13
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 25. 4. 2017 Pružinskij 60 25. 4. 2017 17:57
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 13. 5. 2017 Paul_red_adair 60 13. 5. 2017 01:08
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 19. 6. 2017 Bugear 60 19. 6. 2017 23:29
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 06. 8. 2017 Polaanek 60 06. 8. 2017 21:20
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 17. 8. 2017 M_g 60 17. 8. 2017 13:20
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 21. 8. 2017 Bugear 60 21. 8. 2017 01:04
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 05. 9. 2017 Hroch 60 05. 9. 2017 16:47
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 04. 10. 2017 Ghost 60 04. 10. 2017 09:28
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 27. 10. 2017 Tratovak 60 27. 10. 2017 07:51
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 29. 10. 2017 Martyss 60 29. 10. 2017 09:51
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 02. 11. 2017 David_jaša 60 02. 11. 2017 00:03
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 18. 11. 2017 Dusanh 60 18. 11. 2017 00:41
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 24. 11. 2017 Bram 60 24. 11. 2017 11:08
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 26. 11. 2017 Qěcy 60 26. 11. 2017 18:26
Archiv diskuse Stavby v síti TEN-T do 07. 12. 2017 Mladějov 60 07. 12. 2017 23:18
   autor příspěvek
Čtvrtek, 07. prosince 2017 - 23:55:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4983
Registrován: 9-2005
Z nulté se jezdí na zelenou. Na PN výpravčí jezdit nebude, proč by to dělal? A v platných SJŘ je žádná značka. To fíru informuje o tom, že v Čelákovicích je RNS. Takže s výchozím vlakem zcela jistě může po nulté koleji jezdit 80 (A domnívám se, že 80 může po nulté a třetí koleji i s tranzitním vlakem - čistě proto, protože PJ 40 je napsána jen na druhé a první koleji). Protože dle TTP je přes Čelákovice stále stará traťová rychlost 80 (tabulka z roku 2013 na Portálu PD).

:-)
Stránky o lok. 109E: http://109-e.wgz.cz
Pátek, 08. prosince 2017 - 07:42:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15212
Registrován: 5-2002
Qěcy: budeš mít v rozkazu, že PJ 40 je na první a druhé koleji v km 7,6 až 8,8
Asi takhle: původně měly být přes celou stanici rychlostníky se čtyřicítkou. Tam by nebylo co řešit.
Pak se to "zjednodušilo" na pomalou přes celou staniciˇ, že prý je to míň úřadování (nemusí to vycházet v TTP). Konekonců §1 - v Úvalech na vysunutých spojkách (v době, kdy de facto byly odbočkou "Arnošt") to bylo taky tak. Akorát tam tehdy žádnej vlak nemohl začínat...

čistě proto, protože PJ 40 je napsána jen na druhé a první koleji
A co připustit, že tu PJ někdo prostě celou dobu píše blbě? Ona přece není omezena jen na 1. a 2. kolej, nebo snad někde na začátku nulté či třetí míjíš Káčko...?
Mimochodem, ono je fakt nutné tu PJ rozepisovat na 1. a 2. kolej, aby tam bylo dvakrát to samý? Ono nejde napsat "v celé ŽST od km 7.6 do km 8.8"...?
Pátek, 08. prosince 2017 - 07:49:01  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15213
Registrován: 5-2002
Qěcy: Mají traťovou rychlost 40. Protože původní koleje tuto rychlost měly.
Troufám si tvrdit, že (ačkoliv se shodneme, že byly konstrukčně na 40 km/h) tak úplně nikoliv - ta rychlost tam totiž nebyla vyznačena žádnými rychlostníky, ale řídila se ustanovením D1 pro staniční kolej, protože byla vynávěstěna na hlavních návěstidlech.
Aneb se dostáváme zase k tomu, že celá D1 stojí na děravých základech, které se flikují, místo aby se do toho řízlo pořádně.

A ještě k té PJ: i když při doslovném výkladu pro nultou a třetí neplatí, tak kolik smí (reálně, ne předpisově) jet strojvedoucí přes výhybku, po které do té pomalé bezprostředně vjíždí?
Mladějov
Pátek, 08. prosince 2017 - 09:44:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11596
Registrován: 3-2007
No tak, milý Qěci, je tam prostě předpisová díra. Takových děr je v D1 totiž docela dost a přitom by stačilo teda v tomhle případě (i když to není samozřemě systémové řešení) šťouchnout do toho, kdo sestavuje ty rozkazy, resp. posílá od SŽDC ty podklady pro ně.
Těchle nedostatků je fůra - třeba v Pardubicích zrušili neutrální pole pod novou dálnicí a zavedli staronovou podmíněnou stahovačku u spínačky a je to v rozkaze jen pro vlaky směr Praha, opačně ni slůvko. Už jsem na to poukazoval, jsem zvědav, jaka a kdy to "probublá".

Stejně je praxe "po třech týdnech o mimořádnosti nezpravujem" potenciálně dost nebezpečná past a tohle by chtělo taky změnit.

V tomhle zlatá praxe třeba na DB Netz.
Tohle jsou totiž taková česká "špecifiká" míchaného alibismu, neschopnosti a lenosti.

(Příspěvek byl editován uživatelem Mladějov.)
Pátek, 08. prosince 2017 - 10:55:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6295
Registrován: 8-2007
Mladějov:
Tohle jsou totiž taková česká "špecifiká" míchaného alibismu, neschopnosti a lenosti.


V poslední době to nabývá obludných rozměrů.Projíždějící vlaky např. v Ústí na Západě jsou zpravovány o tom,že 6 kusá kolej je zkrácená o 10 metrů,na 25 koleji je výkolejka přemístěna z kilometru xyz do kilometru zxy...
Ovšem když zvýšili rychlost mezi Mostem a Třebušicemi z 80 na 120 km/h,nevěděl o tom výpravčí,ani traťmistr(zakryté nové rychlostníky igelitem už vítr odkryl dávno před aktivací) a jediná pravověrná informace byla v opravě TTP.
Pátek, 08. prosince 2017 - 11:54:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4984
Registrován: 9-2005
Od začátku je jssný, že ty pomalé v Čelákovicích někdo od traťovky blbě píše. A samože selsky bych napsalbdo rozkazu, že pj 40 je od km do km po všeck kolejích. Jasné a stručné.
Někdo to podělal.
A jsem zvědav, kdy začne platit ten plánek stanice, co je uveden jako provizorní SZZ. V plánku je vyznačeno několik ryclostníků. Kolejiště již plánku odpovídá, vyjma peronu, ale rychlostníky osazeny nejsou.
Stránky o lok. 109E: http://109-e.wgz.cz
Pátek, 08. prosince 2017 - 14:45:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15218
Registrován: 5-2002
Qěcy: Od začátku je jssný, že ty pomalé v Čelákovicích někdo od traťovky blbě píše. A samože selsky bych napsalbdo rozkazu, že pj 40 je od km do km po všeck kolejích. Jasné a stručné. Někdo to podělal.
A další armáda "někdů" to tak nechala bejt...

A jsem zvědav, kdy začne platit ten plánek stanice, co je uveden jako provizorní SZZ. V plánku je vyznačeno několik rychlostníků. Kolejiště již plánku odpovídá, vyjma peronu, ale rychlostníky osazeny nejsou.
No přece nikdy - cožpak jsi nečetl můj #15212, kde píšu, že to tak mělo bejt, ale "zjednodušilo" se to...?
To víš, že jsem se po tom pídil (kvůli mapě tratě - protože mi bylo jasný, že něco tam tu 40 "dělat" musí).
Vláďa42
Sobota, 09. prosince 2017 - 15:14:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2161
Registrován: 9-2009
https://pardubice.idnes.cz/ceska-trebova-koridor-protihlukove-ste ny-fij-/pardubice-zpravy.aspx?c=A171208_369374_pardubice-zpravy_s kn

#MuN #SUDOP
Neděle, 10. prosince 2017 - 19:45:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15236
Registrován: 5-2002
Docela vysoká protihlukovka v tichosti vyrostla nad Vysočany, tam kde byly postaveny nové domy na brownfieldu exČKD.
Vláďa42
Neděle, 10. prosince 2017 - 20:18:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2168
Registrován: 9-2009
Pořád se to dělá tak, že se vezme současná hluková zátěž a podle ní se přijímají opatření u rekonstruované tratě?
Neděle, 10. prosince 2017 - 20:52:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11984
Registrován: 8-2004
Hajnej:
Jen doplním, že protihlukovku si stavěl investor bytovek.[wink]

Qěcy:
Přístup cestujících na ostrovní nástupiště úrovňově přes více než jednu provozovanou dopravní kolej (i při střežení tohoto přechodu) odmítly složky řízení provozu SŽDC.
"... a protože dobrých zpráv je čím dál tím míň, je třeba horším zprávám dávat úsměvná hesla." (S tebou mě baví svět)
"Proti hlouposti se bojovat musí, ale vyhrát se nedá." (Jan Werich)
Karfík
Neděle, 10. prosince 2017 - 21:28:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 388
Registrován: 12-2006
Vláďa42:
Už jsi byl na vyšetření? [crazy] Nebo tam zajdeš až po překonání puberty a získání svéprávnosti, blbe? [cunik]
Zavolejte Chocholouška, má tu práci!
Vláďa42
Neděle, 10. prosince 2017 - 22:03:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2169
Registrován: 9-2009
Copak se nám to tu vzteká?
Pondělí, 11. prosince 2017 - 21:21:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 372
Registrován: 12-2012
Něco málo z dnešních Čelákovic: http://www.vladanfoto.cz/clanky-celakovice-1.cast.html
Úterý, 12. prosince 2017 - 09:26:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15248
Registrován: 5-2002
Hroch: protihlukovku si stavěl investor bytovek...
...a okometricky má vejšku asi tak 6 metrů, protože to vychází někam mezi trolej a nosné lano.

Jo a ještě ad Qěcy: Od začátku je jssný, že ty pomalé v Čelákovicích někdo od traťovky blbě píše
Včera jsem se podíval na rozkaz a je tam výslovně uvedeno "v celém obvodu dopravny Čelákovice" - podle mého chápání tedy včetně 0. a 3. koleje, takže není co řešit...
Úterý, 12. prosince 2017 - 22:44:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4986
Registrován: 9-2005
Jo Hajnej, pokud ses díval na rozkaz z Libně, tak to jsem se postaral hned jak jsem nejasnost zjistil, víš? Von není každej "vojínem někdem". A pokud ses díval na zaváděcí depeši, tak ta je v řešení taky. V té původní bylo zbytečně složitě a zavádějícně napsáno, že PJ je v první koleji km-km a v druhé koleji km-km a poznámka že pj platí v celém obvodu dopravny, z čehož logicky vyplývá, že je v první a druhé koleji přes celou stanici, a nevyplývá z ní, že PJ je ve všech staničních kolejích. Takže doufám, že na základě žádosti bude text depeše zjednodušen a zjednoznačněn.
Stránky o lok. 109E: http://109-e.wgz.cz
Středa, 13. prosince 2017 - 00:21:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15258
Registrován: 5-2002
Qěcy: pokud ses díval na rozkaz z Libně, tak to jsem se postaral hned jak jsem nejasnost zjistil, víš?
Pokud se domníváš, že jsi jedinej, kdo někam něco psal, tak se u velikého omylu nacházeti ráčíš...
Jo a koukal jsem na rozkaz nejspíš z Wilsonu (9126).

a poznámka že pj platí v celém obvodu dopravny, z čehož logicky vyplývá, že je v první a druhé koleji přes celou stanici, a nevyplývá z ní, že PJ je ve všech staničních kolejích
Tak to mám asi v hlavě jinej model logiky a funkční gramotnosti - ona je snad běžné, že v PJ od km 7.6 do km 8.8 jsou díry jako v ementálu, kde je povolená vyšší rychlost, aby bylo nutné zdůrazňovat ten celej obvod dopravny, tedy že to je těch 1200 m fakt durch?
Podle mý logiky tedy ta formulace znamená, že celá stanice = všechny koleje, a ty km znamenají, kde konkrétně je začátek a konec na jednotlivých zaústěných kolejích (protože by někde mohly být třeba různě). Tomu nakonec odpovídá i značení v kolejišti, protože kdyby to bylo podle Tebe, tak musí být Z/K na začátku a konci 0. a 3. koleje, což není.
Středa, 13. prosince 2017 - 08:10:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1734
Registrován: 12-2007
Tak to som zvedavý, kde SŽDC vezme tých autorizovaných inžinierov/technikov/staviteľov:
http://zpravy.ckait.cz/article/technicky-dozor-stavebnika-od-1-le dna-2018/

V princípe s tým súhlasím, podľa mňa je nenormálne aby ten, kto kontroluje mal menšiu kvalifikáciu ako kontrolovaný, ale vzhľadom k tomu, že ešte relativne nedávno boli proti tomu výrazne negatívne stanoviska (vraj si chce komora naháňať ovečky do svojho stáda), tak na prípravu kádrov SŽDC objektíne veľa času nemala...
Středa, 13. prosince 2017 - 10:19:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4987
Registrován: 9-2005
Není logicky správně napsat, že pj platí v první a druhé a poznámku, že pj platí v celém obvodu stanice. Protože jde o průnik těch dvou informací. Nikoliv o sjednocení. To je chyba ve tvé úvaze i u autora zaváděcí depeše.
Nejjednodušší je nspsat, že pj je od km do km ve všech staničních kolejích. A hotovo. Zetka a káčka se postaví do příslušných km ke všem kolejím, které se v tom kterém km nacházejí.
Stránky o lok. 109E: http://109-e.wgz.cz
Středa, 13. prosince 2017 - 15:17:35  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15262
Registrován: 5-2002
Qěcy: Není logicky správně napsat, že pj platí v první a druhé
To je pravděpodobně dáno informačním systémem, který umí pomalou zadat jen jako kolej-od-do, a zadavateli poraď si...

Nejjednodušší je nspsat, že pj je od km do km ve všech staničních kolejích.
To by asi v tomto konkrétním případě bylo, otázkou ale je, jestli by to prošlo tím ISem.
A samozřejmě by to nefungovalo, pokud by začátky nebo konce nebyly vstřícné (třeba na záhlaví kombinace opravenej most + provizorium) nebo kdyby v nich nebyla stejná kilometráž (jako na souběhu Skály - Vysočany).
Středa, 13. prosince 2017 - 20:48:07  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4988
Registrován: 9-2005
IS PJ neznám, ale znám IS pro rozkazy, název jsem ale zapomněl, ten je například pro napěťovky naprosto otřesnej.
Každopádně byť to do IS PJ někdo zadal dle nejlepšího vědomí a svědomí, tak díky tomu, že hlavní informací pro tvorbu rozkazů je km poloha a číslo koleje, a v pouhé poznámce je info o celém obvodu stanice, z čehož zřejmě mnoha dispozičním výpravčím vychází výsledný text do rozkazu jako průnik těch dvou informací, nebo poznámku zanedbali. Tak hlavně že se na to všichni, kdo si toho všimli, nevybodli. Nejlepší chuťovky jsou posunuté kilometráže a otočené kilometráže na částech tratí a fascinuje mne totální nechuť to staničení srovnat. Třeba trať 074, to je fakt prasárna a je mi jedno, že to je historickým vývojem.
Stránky o lok. 109E: http://109-e.wgz.cz
Středa, 13. prosince 2017 - 21:48:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1736
Registrován: 12-2007
Třeba trať 074, to je fakt prasárna a je mi jedno, že to je historickým vývojem.
Kor keď sa v rámci prebehnuvšej stavby hekťáky posúvali do nových poloh podľa projektu a natierali nanovo...
Pátek, 15. prosince 2017 - 19:07:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15290
Registrován: 5-2002
Pro Qěcyho: dorazila mi odpověď na můj páteční mail, podle které je znění čelákovické PJ v souladu s metodickým pokynem [wink], kdy se nezavádějí jednotlivé staniční koleje, ale celá stanice naráz (i když bych v tomto případě očekával určení kolejí jako 1+2, protože nehrozí ukončování po částech).
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce: