Diskuse » Železnice » Zrušené tratě « předcházející | další »

Zrušené tratě

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (10)   
 
Předchozí roky: 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Archiv diskuse Zrušené tratě do 20. 1. 2017 K6S31ODR 60 20. 1. 2017 17:06
Archiv diskuse Zrušené tratě do 20. 3. 2017 Závorář_872 60 20. 3. 2017 21:28
Archiv diskuse Zrušené tratě do 31. 3. 2017 Wagon 60 31. 3. 2017 20:39
Archiv diskuse Zrušené tratě do 01. 5. 2017 Albert74 60 01. 5. 2017 23:54
Archiv diskuse Zrušené tratě do 30. 7. 2017 Canfranc 60 30. 7. 2017 09:54
Archiv diskuse Zrušené tratě do 11. 9. 2017 zeuke 60 11. 9. 2017 18:22
Archiv diskuse Zrušené tratě do 20. 11. 2017 Alesl 60 20. 11. 2017 17:00
Archiv diskuse Zrušené tratě do 11. 12. 2017 Bdlm 60 11. 12. 2017 12:48
Archiv diskuse Zrušené tratě do 22. 12. 2017 Jaroslav_T 60 22. 12. 2017 19:20
Archiv diskuse Zrušené tratě do 29. 1. 2018 Simba 60 29. 1. 2018 15:09
   autor příspěvek
Pondělí, 29. ledna 2018 - 15:30:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6
Registrován: 1-2018
Simba: vy ten návrh máte?

Jinak, vykládáte si to maličko špatně a asi vám uniká pochybovačný tón, který používám (viz "něco, co vypadá jako odstavené vagóny" - to věru neznamená "stojej tam vagóny"). Taky nic ve zlém. NEbojte, moc dobře vím, že na žádné mapě ani v žádném kursbuchu stanice Praha - Barrandov nikdy neexistovala a stejně tak vím, jak "spolehlivým" zdrojem je Reflex, potažmo Berwid-Buqoy

Já osobně tý historce o Schnellzugbahn Q moc nevěřím, tak jdu mezi znalé, abych se kdyžtak dozvěděl, co je jejím základem, případně je-li to úplná zhůvěřilost.
Pondělí, 29. ledna 2018 - 16:34:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1480
Registrován: 6-2016
Simba: Já třeba "usuzuju" na železniční vozy z pregnatní podobnosti s jinými železničními vozy na témže snímku (zhruba na N 50°2.54677', E 14°24.42495').
Také jsem v roce 1980 vídal na té koleji odstavené vagony - do doby, než se začal fest stavět Barrandovský most (občas jsem chodil s kolegou na ty bývalé tenisové kurty).
Gapa
Úterý, 30. ledna 2018 - 09:18:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1578
Registrován: 8-2006
Měl bych zde dotaz na diskutující - je někde k dohledání letecká mapa vlečky do dolů Mayrau? Případně kdyby byly vyznačeny zajímavá místa na trase. Děkuji

(Příspěvek byl editován uživatelem gapa.)
Nad lidskou blbostí se nedá zvítězit, ale nikdy se proti ní nesmí přestat bojovat.

chcete dostávat pohledy z celého světa? Registrujte se na www.postcrossing.com/about - posíláte a dostáváte pohledy od ostatních uživatelů
Úterý, 30. ledna 2018 - 11:33:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 10
Registrován: 1-2018
kontaminace.cenia.cz, lms.cuzk.cz.

http://lms.cuzk.cz/lms/LMS_wms_02.html?mapfile=WMSA08.1946.KLAD65 .08654&minX=-766729.034736&minY=-1032372.53802&maxX=-764266.03689 5&maxY=-1029909.54011&image_dir=f:/wwwdata/lms/WMSA08/1946/KLAD
Simba
Úterý, 30. ledna 2018 - 19:10:37  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2576
Registrován: 7-2008
Hradlo_Kazín: návrhový plánek odstavného nádraží pod Barrandovem mám, neboť mě to zaujalo při hledání něčeho úplně jiného, ale zas ne natolik, abych se pídil po spisové části, která u plánu, jak jinak, tradičně chybí (holt typické královské, tedy, ministerské dělení)[lol]

A co se týče Schnellzugbahn Q, souhlasím s Vámi, že dokud někdo nepředloží nějaký hmatatelný důkaz, ponechal bych její existenci v říši městských legend} [wink]
Mladějov
Úterý, 30. ledna 2018 - 19:21:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12070
Registrován: 3-2007
>co se týče Schnellzugbahn Q, souhlasím s Vámi, že dokud někdo nepředloží nějaký hmatatelný důkaz, ponechal bych její existenci v říši městských legend

A já se připojuji.
Mmch "linka Q" znamená nějaký trvalý provoz - a nepředpokládám, že by bylo třeba, tuplem za války (!) dopravovat na Terasy celodenně nějaké davy, které by neodvezl autobus z Václaváku.

A Lída Baarová et cetera rozhodně nejezdily ani vlakem, ani autobusem [wink]
Pjp
Úterý, 30. ledna 2018 - 19:25:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3034
Registrován: 12-2005
Pánové, to že to má v názvu "bahn" ještě neznamená, že to skutečně byla železnice, to jen mohlo znamenat, že to byla pravidelná linka.
Pavel
Mladějov
Úterý, 30. ledna 2018 - 19:59:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12072
Registrován: 3-2007
Ale tomu rozumím(e), bavíme se o lince přece celou dobu.
EDIT : Teda alespoň já.
Úterý, 30. ledna 2018 - 22:12:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 14
Registrován: 1-2018
Simba: a mohl byste sem ten plánek hodit? díky!
Úterý, 30. ledna 2018 - 22:35:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 15
Registrován: 1-2018
Mladějov: myslím, že kolega Pjp asi úplně nedával pozor [happy]
Středa, 31. ledna 2018 - 08:11:58  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 714
Registrován: 1-2013
Hradlo Kazín: vrátím se ještě k Barrandovu.
V publikaci autorů p. P. Fojtíka a F. Proška "Pražské autobusy 1925 - 2000" je na str. 38, kde se píše o autobusech po roce 1938, uvedeno:
"Přesto byla brzy zavedena z Václavského náměstí k barrandovským Terasám zvláštní rychlíková autobusová linka Q bez zastávek, na kterou byl vypravován v letní sezóně jeden autokar. Linka měla polosoukromý charakter, protože si její zavedení u Elektrických podniků objednal podnikatel Ing. V. Havel."
Z toho vyplývá, že tato rychlíková linka Q na Barrandov nebyla vlaková, jak píše Respekt, ale autobusová.
Simba
Středa, 31. ledna 2018 - 13:29:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2577
Registrován: 7-2008
Jaroslav_T:
ano, tomu lze věřit (je v knize uveden i zdroj informace?), neboť i v Národních listech z června 1938 se píše o zavedení pravidelného autobusového spojení Praha - Barrandov - Slivenec.
Důvod byl prostý: vytvoření dobrého spojení města a kraje za ním. Nejen k zázraku, vyrubaném ve skalách, filmovým studiím, zaměstnávajícím stovky lidí, k čsl. "Hollywoodu", ale k také nové vilové čtvrti kolem nich, která se dále rozrůstala, to vše umístěné v krásné krajině, ve městě a přitom v lůně přírody.
V té době se také rozšiřovala pobřežní silnice kolem Vltavy, připravovala se stavba Branického mostu, úpravy zlíchovského přejezdu i nová hlubočepská silnice, prostě město se rozrůstalo.

Že k zavedení bus-linky mohlo dojít na přímluvu p.ing. Havla, příp. i k jejímu spolufinancování, z důvodů lepší dopravy pro zaměstnance, je docela možné, k potvrzení předešlých slov by to ale chtělo i nějaký ten důkaz, nejlépe podepsanou dohodu, příp.objednávku.

O polosoukromém autocaru mám ale své pochyby. Pro koho? Filmové hvězdy buď jezdily "tágem" na účet studia, nechali se dovézt služ.autem s řidičem, příp. ti movitější jezdili vozem svým.

Každopádně díky [wink]
Středa, 31. ledna 2018 - 14:21:55  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4534
Registrován: 7-2011
Simba - no, vzhledem k tomu, že p. Fojtík je vedoucím archivu DPP, lze tuto informaci považovat za podloženou právě tímto archivem. A (polo)soukromý atokar byl zejména pro návštěvníky teras, které byly v té době velmi vyhlášené a cílem mnoha výletů všech vrstev. No a protože dopravní podnik v té době neměl příliš zájem provozovat linku "za své" k soukromému podniku, tak to platil Havel.
P.S. já mám zas informaci (ale zaboha už nevím odkud), že tu linku platil Havel zcela, akorát byla zařazena "do systému".
Středa, 31. ledna 2018 - 14:30:45  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 19
Registrován: 1-2018
Jaroslav T.: díky, takže "záhada" asi vyřešena. Jen prosím neplést Reflex s Respektem [happy]
Simba
Středa, 31. ledna 2018 - 14:58:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2578
Registrován: 7-2008
vzhledem k tomu, že p. Fojtík je vedoucím archivu DPP ...
Jsem ho strýčkem gůglem nelustroval, tož dobrá [wink]

takže "záhada" asi vyřešena
Taky bych to tak viděl.
Středa, 31. ledna 2018 - 17:31:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 716
Registrován: 1-2013
Ještě k bus lince Q na barrandovské Terasy:
Hned v další větě se píše o financování linky Q Ing. V. Havlem: "Ten se Elektrickým podnikům zavázal uhradit deficit, který by vznikl v případě, že by tržby nedosáhly propočtené částky. Ta byla vyjádřena 10 korunami za hodinu a 4,50 korunami za kilometr."
Za pomíchání Reflex / Respekt se omlouvám. Nebyl to úmysl.
Zdroj informací je uveden na str. 103, m.j. toto: "Interní materiály Dopravního podniku hl. m.Prahy, akciové společnosti a všech společností předcházejících..."
Středa, 31. ledna 2018 - 21:27:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8078
Registrován: 5-2002
A poslední autobus s Teras Barrandova, jak praví dobové jízdní řády, se vyhlašoval gongem. Prostě objednaná doprava PID (dnešním slangem) za peníze objednatele.
Pátek, 02. února 2018 - 20:57:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 717
Registrován: 1-2013
Začal jsem pátrat v literatuře dál, co se Barrandova týče. V publikaci týchž autorů + ještě p. S. Línert Historie MHD v Praze (vyd. DP Praha, 2. doplněné vydání, 2000) na str. 123 je plánek autobusové sítě z roku 1937. Jezdila bus linka S (zastávková) Václavské náměstí - Barrandov Terasy - Barrandov Filmový ateliér. Od ledna 1939 byla linka S zkrácena (v důsledku mobilizace) ke konečné stanici tram. 5 do úseku Hlubočepy - Barrandov, čímž zaniklo přímé spojení centra s Barrandovem. Snad proto Ing. Havel objednal (a finančně spolupodílel) provoz linky Q (k jeho podniku Terasy). Linku vypravovala garáž Pankrác. V důsledku válečného nedostatku pohonných hmot v roce 1940 linka Q již nevyjela.
Na str. 158-159 je seznam vzniklých železničních zastávek, ale na Barrandově (či spíše pod Barrandovem) žádná zastávka nevznikla.
Neděle, 04. února 2018 - 12:05:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 328
Registrován: 7-2012
https://cestovani.idnes.cz/zanikle-trate-uzkokolejka-frydlant-dbj -/po-cesku.aspx?c=A180123_113600_po-cesku_vrja
Úterý, 06. února 2018 - 11:03:55  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 739
Registrován: 10-2012
V Praza-Libni na dolním nádraží se opět objevily kolejové pole, bohužel jen tramvajové...
Pružinskij
Středa, 14. února 2018 - 15:53:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2233
Registrován: 4-2015
Je možné, že neexistuje nikde dostupný popis zrušených tramvajových tratí MDOK a vůbec celé sítě? Našel jsem jen stručný popis na webu SPVD a zápisky z průzkumů KD z doby před 15 a více lety. Jinak nikde žádná fotodokumentace, schemata jen jednoduchá (ty se ale dají stáhnout z archivních map), žádný popis pozůstatků?? [uhoh]
West code was broken.

Středa, 14. února 2018 - 18:46:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 728
Registrován: 1-2013
Pružinskij: Existuje kniha "Od koňky k Sedanu - historie úzkorozchodných tratí na ostravsku a karvinsku" vydaná DP Ostrava v r. 2004. Publikace obsahuje kromě fotodokumentace i popisy tratí včetně manipulačních úseků a nákladních vleček.
Němec_z_ova
Čtvrtek, 15. února 2018 - 21:13:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3807
Registrován: 4-2009
Pružinskij: Pane kolego, popis sítě naleznete i v 2. díle knihy Karla Garby Úzkorozchodné dráhy na Ostravsku z roku 1974.
Pružinskij
Pondělí, 19. února 2018 - 18:45:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2246
Registrován: 4-2015
Jindřichovice - Mirsk, postupně od Mirsku, rok 2009:










Snadno průchozí, hezká půldenní procházka.
West code was broken.

Pondělí, 19. února 2018 - 18:50:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 764
Registrován: 7-2017
opravdu zajímavé!...jako každá zrušená lokálka[ok]
Pružinskij
Pondělí, 19. února 2018 - 20:36:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2247
Registrován: 4-2015
Blízký, snadno dostupný a přece ne moc známý dráhařský ráj nabízí Krušná Hora u Nového Jáchymova. Před 11 lety to tam vypadalo následovně.
Nejdříve zbytky nákladní lanovky z Králova Dvora: patky a závaží úhlové stanice:


Z areálu železnorudného dolu kdysi vycházela úzkokolejka do dolu Zdenko (Zdeňka?):


Dole u potoka se nacházel důl František, odkud kdysi vedla úzkokolejka snad až do Nížbora... Zachovaná pláň po nádražíčku a kus kolejí:

Na druhou stranu hory vystoupala nejdříve svážnice (fotky bohužel nemám) a od ní pak úzká 650 mm k dolu 14:


dnes jen lesní cesta....
Vše průchozí.
West code was broken.

Pondělí, 19. února 2018 - 21:06:50  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 222
Registrován: 8-2014
Pružinskij: hezký fotky, taky se to letos z Jindřichovic chystám projít. Pro zajímavost přikládám foto výtopny v Jindřichovicích v r. 2011.
Úterý, 20. února 2018 - 08:15:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8113
Registrován: 5-2002
Mapa použitá pro orientační běh zachycující i Nový Jáchymov z května 1967:
http://mapy.orientacnisporty.cz/data/jpg/2529a.jpg
Úterý, 20. února 2018 - 20:32:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 80
Registrován: 11-2002
Úzkokolejka do Nižbora je nejspíš pouze legenda
- ač je historie krušnohorské těžby dobře zmapovaná včetně toho jak se ruda dopravovala do hutí, o této úzkokolejce není nikde zmínka
- naopak se uvádí, že po obnovení těžby v roce 1909 se ruda od štoly František dopravovala do stanice Nová Huť povozy, koleje byly položeny pouze ve štole a před ní
- poměrně záhy byla těžba soustředěna do prostoru závodu s nově postavenou lanovkou a úzkokolejkami ke štole Zdeňko a k dolům XII. a XIV.
- v celém údolí Habrového potoka přes Otročiněves do Nižboru jsem po úzkokolejce žádnou stopu nenašel [sad]

Naopak úzkokolejka k dolu XIV. měla pokračovat dál až k dolu Gabriela, byla vydána koncese a patrně byla rozestavěna, to co by mohlo být jejím těleso lze projít, jestli nezapomenu přidám sem fotky z loňského průzkumu
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce: