Diskuse » Železnice » Staré fotografie a pohlednice « předcházející | další »

Staré fotografie a pohlednice

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (8)   
 
Předchozí roky: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 23. 2. 2020 McBain 60 23. 2. 2020 10:07
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 04. 10. 2020 Quadrophonia 60 04. 10. 2020 19:15
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 06. 12. 2020 VENDA 60 06. 12. 2020 23:09
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 10. 2. 2021 Fany 60 10. 2. 2021 14:40
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 31. 5. 2021 ýkcinedeb 60 31. 5. 2021 19:35
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 01. 10. 2021 dědek_hank 60 01. 10. 2021 00:40
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 10. 12. 2021 Quex 60 10. 12. 2021 18:54
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 07. 4. 2022 honzaklonfar 60 07. 4. 2022 17:13
   autor příspěvek
Čtvrtek, 07. dubna 2022 - 21:35:13  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3442
Registrován: 7-2005
ad honzaklofar - nedokážu reagovat, jen jsem předal zajímavý text z periodika, které zapadlo...
A on to vypadá, že nešlo o soupravu železniční, ale silniční.
Aneb není vlak jako vlak
Pátek, 08. dubna 2022 - 07:58:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5788
Registrován: 6-2016
Zdepa: Já se ptal proto, že občas se vyskytnou fotky a popisky autovlaků z Austrálie. A tam jsou dneska ty výkony (i hmotnosti) "trochu větší"[proud]

Zkusím zapátrat na těch internetech.
Pátek, 08. dubna 2022 - 08:04:36  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5789
Registrován: 6-2016
Našli, moji rádcové[proud] https://cs.wikipedia.org/wiki/Praga_V

Takže (zřejmě) na rozjezd soupravy těch 60 koníků, a po zařazení 3/4 se aktivoval regulátor otáček a pouštěl koníků je 27.
Pátek, 08. dubna 2022 - 08:06:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 260
Registrován: 11-2019
csik - Pěkně prosím, kde se nachází nebo nacházela tato část tratě na té fotce?
Mirek_2037
Sobota, 09. dubna 2022 - 10:49:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 943
Registrován: 5-2012
mašinka: Zvolen Malá stanica. Pětasedma rozjíždí osobní vlak do Bánskej Bystrice.

(Příspěvek byl editován uživatelem mirek_2037.)
Sobota, 09. dubna 2022 - 14:48:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 262
Registrován: 11-2019
Mirek_2037 - Děkuji moc.
Úterý, 12. dubna 2022 - 15:27:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 642
Registrován: 10-2020
mašinka - kde se nachází nebo nacházela tato část tratě na té fotce?

přesně stejnou otázku asi měla většina čtenářů této publikace, když uvnitř hledali k tomu obrázku nějakou info.......nikde tam není. A jak je vidět z přehledu, chybí info i k mnoha dalším obrázkům....možná to má být ukázkou, jak by podobné publikace vypadat neměly?
Úterý, 12. dubna 2022 - 16:10:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 264
Registrován: 11-2019
csik - Aha takle to je,to asi určitě neměly.
M_g
Úterý, 12. dubna 2022 - 16:48:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1670
Registrován: 6-2006
Bystrický rad 75 až 77.
Neděle, 08. května 2022 - 08:23:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5855
Registrován: 6-2016
Zdejší znalci jistě budou identifikovat pražské nádraží za stíhačem tanků Hetzer[happy]
Já ani netuším...



Je to z článku https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/prazske-povstani-kveten-19 45-tanky-letadlo.A220506_101015_vojenstvi_erp/3#space-a
Neděle, 08. května 2022 - 11:14:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 675
Registrován: 10-2020
Tady...však to taky není ta pravá Praha, tohle býval samostatný okres, před tím přilepením ke Praze...
Neděle, 08. května 2022 - 11:40:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 730
Registrován: 5-2013
Nebydlel v tom baráku náhodou filmovej železnej dědek ? Smíchovská výtopna je snad jasná.
Neděle, 08. května 2022 - 14:04:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5856
Registrován: 6-2016
csik, Sey: Dík za popostrčení[happy] Nicméně se ještě zeptám - bylo zhruba na N 50°3.48507', E 14°24.45520'?

Na https://ags.cuzk.cz/archiv/openmap.html?typ=lms&idrastru=WMSA08.1 966.PRAH72.11316 jsem tam našel točnu, ta by s výtopnou mohla korespondovat...
dědek_hank
Neděle, 08. května 2022 - 18:33:38  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3895
Registrován: 7-2017
Mám dotaz pro znalce DB 50. a 60. let k této staré fotce.


Místo: Hradlo Neuland před vjezdem na most přes jižní labské rameno Süderelbe mezi stanicemi Hamburg-Harburg a Hamburg Hbf.
Čas: Rok 1960.
Situace: Fotografii pořídil topič Hans Buteschön ze své turnusové lokomotivy 78.450 (depo Hamburg Hbf) v čele osobního vlaku P 2371 Lüneburg - Hamburg. V protisměru vyjíždí z Hamburku na jih mezinárodní expres F 192 Skandinavien-Italien vedený lokomotivou 01.1074 z depa Osnabrück.

Moje otázka: Kam z Hamburku/odkud do Hamburku směřují zbývající dvě koleje?

Zdroj fotografie: Časopis Bahn Epoche 4(8)/2013, str. 63.
Vámos
Neděle, 08. května 2022 - 18:48:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6134
Registrován: 6-2002
honzaklonfar:
"Zdejší znalci jistě budou identifikovat pražské nádraží za stíhačem tanků Hetzer[happy]
Já ani netuším... "

Smíchov[happy]
Trafačka v popředí je tahle

Edit: pohled na ni z Křížové ulice[happy]

(Příspěvek byl editován uživatelem Vámos.)
Neděle, 08. května 2022 - 19:50:33  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5857
Registrován: 6-2016
Vámos: Dík, teď jsem už "úplně doma"[happy]
M_g
Neděle, 08. května 2022 - 21:04:46  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1683
Registrován: 6-2006
Brémy?
Neděle, 08. května 2022 - 22:06:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 676
Registrován: 10-2020
Sey 730 - Nebydlel v tom baráku náhodou filmovej železnej dědek ?
Jasně že jo, ale filmovalo se i ve Vrškách, v Nbk, na Babíně, a podle těch varšavských EM možná i ve Voseku....sice to znalci odhadli na Vršky... musely by se porovnat doby filmování a doby přesunu těch EM. Do Voseka se dávaly nepojízdné vraky aby v Nbk nepřekážely...Na tom Babíně je hezky vidět provozorium, takže ještě nebyl hotovej most....

Koukám, že všechno zmizelo, kromě té trafačky a skladiště mezi BWB a PDE...
Ta trafačka je focena hodně z výšky, asi z horního patra důchoďáku....tak tady je zdola od kolejí, i s kasárnama a topírnou PDE. Kulatá stavba je vodárna?

Topírna BWB je z úrovně kolejí, stejně jako pohled na kasárna Železnýho dědka. Měli to kdysi dobře vymyšlený, když poslali fíru z Tábora do Gorišky nebo Terstu, dostal tam hned cimru. Potřebovali ho aby jezdil, a né aby tam bloudil po městě a sháněl bydlení....

A tady je ta točna, točnař ve dveřích boudy na točně mává praporkem
Pondělí, 09. května 2022 - 02:09:07  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2946
Registrován: 9-2009
csik: podle těch varšavských EM možná i ve Voseku....sice to znalci odhadli na Vršky... musely by se porovnat doby filmování a doby přesunu těch EM. Do Voseka se dávaly nepojízdné vraky aby v Nbk nepřekážely...

Na prvním záběru z filmu je vidět polská jednotka ve Vršovicích - Nuslích. V pozadí jsou vidět i dvě vršovické lokomotivy 275.006 a 275.019. Na druhém obrázku jsou vidět v pohybu lokomotivy 52 4942 a 52 7269 (v pozadí je vidět polská jednotka), které tou dobou byly rovněž ve Vršovicích - Nuslích. Různě odstavené kořistní stroje se přesouvaly do určených deponií pro kořistní vozidla. Stroje 52 4942 a 52 7269 byly již k 30. září 1948 vedeny v deponii v Kolíně. I Velký Osek byl deponie pro kořistní stroje. Film byl dotočen v roce 1948. Pamatuji, že jsme zde o tom tehdy diskutovali. Mohli jsme se zmýlit.

(Příspěvek byl editován uživatelem Kuřil_p.)
Pondělí, 09. května 2022 - 03:59:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2947
Registrován: 9-2009
První výše zobrazený záběr z filmu byl natočen na tomto místě:

Z Varšavy se v září 1944 evakuovaly vozidla před postupující Rudou armádou. Evakuovaly se tehdy i elektrické jednotky a lokomotivy. Na výřezu je vidět v čele soupravy původně italská elektrická lokomotiva "evakuovaná" z Varšavy. Druhá elektrická lokomotiva na výřezu vidět není, ale ta stála na druhém konci této soupravy. Tyto odstavené elektrické lokomotivy jsou vidět i ve filmu. Je to místo, kde se odstavovaly stroje, které byly vedeny ve skupině neprovozních lokomotiv. Na výřezu jsou vidět i lokomotivy řady 375.0, které tou dobou zde byly rovněž odstaveny.
Ta původně polská lokomotiva řady Ty23, která je vidět na prvním záběru z filmu, je patrně lokomotiva 58 2316, která tou dobou byla rovněž ve Vršovicích - Nuslích. Ta byla údajně "evakuovaná" z Polska 30. září 1944 do oblasti ředitelství v Regensburg (Řezno). Obě elektrické původně italské lokomotivy řady E626 (021 a 024) byly "evakuovány" údajně 23. září 1944 do oblasti ředitelství Breslau (Vratislav). V době natáčení filmu to byly elektrické lokomotivy a elektrické jednotky v majetku Sovětského svazu.
Mohu se mýlit.


(Příspěvek byl editován uživatelem Kuřil_p.)
Vámos
Pondělí, 09. května 2022 - 08:36:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6135
Registrován: 6-2002
Kuřil_p:
"První výše zobrazený záběr z filmu byl natočen na tomto místě:

"
A druhý taky. Jen o něco více vpravo. Ty 52 v popředí záběru jsou ty na leteckém snímku na jedné ze dvou kolejí. Teď bych to musel někde hledat, ale v záběru je vidět, že té 52, ze které je tady vidět tendr, chybí přední běhoun (takže je to vrak).
Za těmi 52 je dvojice přípojných vozů k těm polským jednotkám spojená jakobsovým podvozkem.
Vámos
Pondělí, 09. května 2022 - 08:45:10  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6136
Registrován: 6-2002
Tak 52 bez běhounu a směr druhého záběru[happy]

Úterý, 10. května 2022 - 01:53:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2948
Registrován: 9-2009
Ta první lokomotiva 52 4942 byla údajně vedena v roce 1945 ve skupině provozních lokomotiv. Snad to byl i důvod, proč byla předána z chomutovské výtopny do výtopny Vršovice - Nusle. Na konci roku 1946 je již vedena ve skupině neprovozních strojů. Ta druhá 52 7269 byla vedena jen ve skupině neprovozních lokomotiv.
I ve filmu jsou vidět zde odstavené lokomotivy, o které mělo ministerstvo zájem. Byly to dvě lokomotivy 434.0509 a 434.0510, které zde byly rovněž odstavené. S lokomotivami se počítalo, že budou definitivně zařazené k ČSD a obdrží označení 434.0375 a 434.0376. V květnu se o nich píše, že jsou deponované a čekají k přistavení do dílen. Lokomotiva 434.0509 byla dána do provozu dne 19. června 1946. Druhá lokomotiva prodělala opravu a tlakovou zkoušku dne 26. března 1946 v dílnách v České Třebové. Hlavní opravu (L5) dle plánu měly prodělat 1. ledna 1947 (434.0509) a 3. března 1948 (434.0510). Jiný dokument zmiňuje, že z provozu přešly do skupiny neprovozních lokomotiv dne 20. srpna 1948 (434.0509) a 19. srpna 1948 (434.0510).
Obě lokomotivy jsou částečně vidět i ve filmu.

Nápis, který je vidět na druhém záběru patřil firmě "Petráň a spol., továrna na armatury slévárna kovů, Strašnice", která měla sídlo v blízké ulici Průběžná (č. p. 1542).

Mohu se mýlit.

(Příspěvek byl editován uživatelem Kuřil_p.)
Vámos
Úterý, 10. května 2022 - 09:19:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6137
Registrován: 6-2002
Kuřil_p:
"

Nápis, který je vidět na druhém záběru patřil firmě "Petráň a spol., továrna na armatury slévárna kovů, Strašnice", která měla sídlo v blízké ulici Průběžná (č. p. 1542).

Mohu se mýlit. "

Já myslím, že se nemýlíš[happy]
McBain
Úterý, 10. května 2022 - 19:27:32  
Administrátor
Číslo příspěvku: 27002
Registrován: 5-2002
Kuřil_p:
"I ve filmu jsou vidět zde odstavené lokomotivy, o které mělo ministerstvo zájem. Byly to dvě lokomotivy 434.0509 a 434.0510, které zde byly rovněž odstavené. S lokomotivami se počítalo, že budou definitivně zařazené k ČSD a obdrží označení 434.0375 a 434.0376. V květnu se o nich píše, že jsou deponované a čekají k přistavení do dílen. Lokomotiva 434.0509 byla dána do provozu dne 19. června 1946. Druhá lokomotiva prodělala opravu a tlakovou zkoušku dne 26. března 1946 v dílnách v České Třebové. Hlavní opravu (L5) dle plánu měly prodělat 1. ledna 1947 (434.0509) a 3. března 1948 (434.0510). Jiný dokument zmiňuje, že z provozu přešly do skupiny neprovozních lokomotiv dne 20. srpna 1948 (434.0509) a 19. srpna 1948 (434.0510).
Obě lokomotivy jsou částečně vidět i ve filmu. "

Toto byly lokomotivy ex-FS, že?
Středa, 18. května 2022 - 15:29:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2950
Registrován: 9-2009
McBain: Ano italské, ačkoliv byly započítávány i jako původní polský majetek. Těch elektrických jednotek je asi na letecké fotografii z roku 1947 víc než znám. Hnací vozy jsou celkem rozpoznatelné díky sběračům.
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce:
, více zde.