Diskuse » Železnice » Staré fotografie a pohlednice « předcházející | další »

Staré fotografie a pohlednice

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (7)   
 
Předchozí roky: 2019 | 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 23. 2. 2020 McBain 60 23. 2. 2020 10:07
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 04. 10. 2020 Quadrophonia 60 04. 10. 2020 19:15
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 06. 12. 2020 VENDA 60 06. 12. 2020 23:09
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 10. 2. 2021 Fany 60 10. 2. 2021 14:40
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 31. 5. 2021 ýkcinedeb 60 31. 5. 2021 19:35
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 01. 10. 2021 dědek_hank 60 01. 10. 2021 00:40
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 10. 12. 2021 Quex 60 10. 12. 2021 18:54
   autor příspěvek
McBain
Pátek, 10. prosince 2021 - 18:56:31  
Administrátor
Číslo příspěvku: 26908
Registrován: 5-2002
Quex:
"V pozadí je i stožár 110 kV, letos zlikvidovaný, takže to místo by i sedělo."

[nene]. Je to 22 kV Na Padesátém.
Quex
Pátek, 10. prosince 2021 - 19:30:51  
Administrátor
Číslo příspěvku: 8477
Registrován: 5-2002
Vážně?[coze] Ten mně přijde právě jako ta mohutná věž, co byla po obou stranách, ale pravda je, že to už bylo dál u směrových kolejí, tohle bude asi opravdu "výš".
"Doba střelců neskončila. A já Vás o tom přesvědčím. A nejen Vás!"
McBain
Pátek, 10. prosince 2021 - 20:15:48  
Administrátor
Číslo příspěvku: 26909
Registrován: 5-2002
Přes Vjezdové nádraží bývalo vedení 22 kV řešeno takto:


Pátek, 10. prosince 2021 - 20:29:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1111
Registrován: 6-2015
Vámos
Pátek, 10. prosince 2021 - 20:53:23  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6098
Registrován: 6-2002
Ta věž na straně na k Na Padesátém (tj. ta na té Quadrophoniově fotce) stála ještě určitě v 90. letech, i když už nefunkční. Hned vedle podjezdu, od severu na pravé straně. Na McBainově ČTK fotce je to méně nápadná vlevo.
Úterý, 28. prosince 2021 - 15:31:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 415
Registrován: 11-2006
Dovolím si navázat na dřívější debatu ohledně viaduktu v Drahotuších, zbouraném v roce 1911. Na fb stránkách obce Lipník n/B (odkaz) se m.j. nachází tyto fotky:

První je evidentně viadukt u Slavíče, další dvě by teoreticky mohly být zrovna demolovaný viadukt u Drahotuš. Ale jestli je tomu tak... Prosím o potvrzení/vyvrácení.

Poslední fotka je žst. Lipník n/B:

Může to být rok 1960?
Děkuji za upřesnění.
Vámos
Středa, 29. prosince 2021 - 10:42:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6104
Registrován: 6-2002
Kastelan:
"další dvě by teoreticky mohly být zrovna demolovaný viadukt u Drahotuš. Ale jestli je tomu tak... Prosím o potvrzení/vyvrácení.
"

Já si myslím, že není.
Původně jsem si myslel, že by to mohl být ten bližší k Drahotuším, přes Uhřínovský potok, ale ten na fotce je moc dlouhý (má moc oblouků).
Když se podávám ne letecký snímek z roku 1940, tak tam je ještě dobře vidět, kde byl násep. Ta chybějící mezera je moc krátká, a to u obou mostů. Neúplný most na fotkách je výrazně delší.
Středa, 29. prosince 2021 - 13:48:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 815
Registrován: 5-2013
Kastelan: První je evidentně viadukt u Slavíče
První fotka je Hranický viadukt od severu. Jezernický viadukt má více oblouků a jiné pořadí krátkých a dlouhých polí.
Středa, 29. prosince 2021 - 16:01:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 416
Registrován: 11-2006
Zcela určitě ne, Hranický nemá nad středy oblouků malé vyzděné cosi a jejich počet mezi "bránami" je stejný - 4. Viz pohled od cesty Lipník-Hranice: odkaz
Středa, 29. prosince 2021 - 16:27:33  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 7735
Registrován: 9-2005
Hranický má vždy velké oblouky po čtyřech, Jezernický má skupiny velkých po 5, 5, 5, 6, 5, 5, 5.

A ten zbouraný byl v Drahotuších U Rybníka?
Stránky o lok. 109E: http://109-e.wgz.cz
Středa, 29. prosince 2021 - 18:10:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 817
Registrován: 5-2013
Kastelan
Na fotce je mezi malými klenbami čtveřice větších kleneb (za střechou). To na Jezernickém viaduktu nikde není, jak píše Qěcy, naopak na Hranickém ano. V Hranicích jsou od jihu tři mosty, s klenbami cihlovými, kamennými a betonovými. Vyfocený je ten kamenný, tedy prostřední, který je dneska nejméně vidět a po kterém vede spojka Drahotuše - Hranice.

Qěcy
Na původní trati Drahotuše - Hranice byly dva mosty délek cca 160 m a 180 m. Tady je jejich zákres do katastru.

Most na fotkách má 21 kleneb, při porovnání s Jezernickým viaduktem (42 kleneb na 343 m) tak má cca 170 m a přitom ho kus přes potok na třetí fotce chybí.
Středa, 29. prosince 2021 - 18:23:49  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 417
Registrován: 11-2006
OK pánové děkuji za upřesnění. Je to jak píšete.
Nicméně foto č. 2 a 3 je tedy odkud???
Čtvrtek, 06. ledna 2022 - 18:07:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 557
Registrován: 10-2020
Taky už historie....
Čtvrtek, 06. ledna 2022 - 18:43:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1108
Registrován: 10-2012
Pánové, zapomněl jsem Vám poděkovat za rozluštění fota.
Takže jsou to tedy Vršovice. Mnohokráte děkuji!!!!
McBain
Sobota, 08. ledna 2022 - 12:21:22  
Administrátor
Číslo příspěvku: 26918
Registrován: 5-2002
Quadrophonia:
"Pánové, zapomněl jsem Vám poděkovat za rozluštění fota.
Takže jsou to tedy Vršovice. Mnohokráte děkuji!!!!"

Rádo se stalo [wink]. Nemohl byste trochu rozkrýt nějaké souvislosti té fotky? Stačí jakýkoli náznak.
Čtvrtek, 20. ledna 2022 - 00:25:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 624
Registrován: 7-2017
Vrátím se k příspěvku starému více než tři roky:

https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=3985696

Jde o tu první fotografii. Při hrabání se v záležitostech starých kolejových svršků, mě to dovedlo ke zvláštní stavbě zhlaví této stanice. S největší pravděpodobností se skutečně jedná o nádraží StEG, konkrétně ve Stadlau. Stavba zhlaví však nebyla pro Stadlau ojedinělá, ale byla podle všeho použita ve více stanicích, u nás například v České Třebové. Ve Stadlau se díváme na tzv. zkrácenou mateční kolej kdy se odbočování děje pomocí několika dvojitých výhybek. Existovalo více provedení podobných zhlaví. Ve Stadlau je mateční kolej přímá, ale třeba v Česká Třebové byly použity vedle sebe větvení s přímou i zakřivenou matečnou kolejí, jak je to vidět na plánu z roku 1924 a fotografii z neznámé doby. Oboje zmizelo při přestavbě ve 20. letech.



Sobota, 22. ledna 2022 - 11:02:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 744
Registrován: 12-2020
Dokázal by někdo identifikovat most na snímku? Repro z knihy Světem práce a vynálezů II. z roku 1912.
dědek_hank
Sobota, 22. ledna 2022 - 12:17:36  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3722
Registrován: 7-2017
J.M. 744:
https://de.wikipedia.org/wiki/Sitterviadukt_(S%C3%BCdostbahn)
Sobota, 22. ledna 2022 - 12:50:05  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 745
Registrován: 12-2020
Tak vida, nejvyšší žel. most ve Švýcarsku. Děkuji velice za odkaz.
Sobota, 22. ledna 2022 - 13:06:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5639
Registrován: 6-2016
Jak dlouho by se něco takového stavělo dneska u nás???

Konstruktion Steinbogenbrücke mit Fischbauchträger
Gesamtlänge 365 m
Längste Stützweite 120 m
Höhe 99 m
Baukosten 1,55 Millionen Franken
Baubeginn 1908
Fertigstellung 1910
Sobota, 22. ledna 2022 - 14:10:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 750
Registrován: 12-2020
Ještě jedna ze stavby mostu u Červené, ale ta je myslím obecně známá.
Sobota, 22. ledna 2022 - 14:14:50  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 751
Registrován: 12-2020
Ještě dvě fotky z téže knihy. Kdyby někdo dokázal identifikovat místo pořízení. Ta druhá mi připomíná vjezd do Roudnice-Hracholusk.
Sobota, 22. ledna 2022 - 14:54:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 287
Registrován: 7-2010
J. M.:
První fotka mi přijde jako vjezd do Benešova od Prahy.
Sobota, 22. ledna 2022 - 16:19:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 25841
Registrován: 5-2002
Tr: Taky mi tak přijde. Ten silniční nadjezd je poměrně charakteristický.
Zakažte tužky! Zanechávají uhlíkovou stopu...!
McBain
Neděle, 23. ledna 2022 - 15:03:14  
Administrátor
Číslo příspěvku: 26925
Registrován: 5-2002
Pokud je to Benešov 1912 (a asi je) tak upozorňuji na jednu důležtou věc - na snímku zachycený vlak a návěstidlo na volno spolu velmi úzce souvisí.
Neděle, 23. ledna 2022 - 18:26:39  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 25851
Registrován: 5-2002
McB: Levostranný provoz je pěkně vidět i na té reprodukci v nádražce.
Zakažte tužky! Zanechávají uhlíkovou stopu...!
Neděle, 23. ledna 2022 - 21:57:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 527
Registrován: 7-2017
No a to návěstidlo na druhém snímku je co?
To je předvěst?
Nebo nějaké poslední distanční?
Neděle, 23. ledna 2022 - 22:09:35  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 398
Registrován: 5-2002
Vždyť je to pod obrázkem napsáno
McBain
Pondělí, 24. ledna 2022 - 08:33:59  
Administrátor
Číslo příspěvku: 26926
Registrován: 5-2002
Hajnej:
"McB: Levostranný provoz je pěkně vidět i na té reprodukci v nádražce."

Tak levostranný provoz jistě, ale kouzlo té fotky je v tom, že volno vlaku jedoucímu po levé koleji dává návěstidlo u pravé koleje.

Na trati Praha - Benešov to zřejmě takto bylo ve všech stanicích.
dědek_hank
Pondělí, 24. ledna 2022 - 10:54:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3726
Registrován: 7-2017
McBain 26926: Určitě tam byl levostranný provoz?

Na KFNB (Břeclav - Přerov - Bohumín) byla při levostranném provozu vjezdová i oddílová návěstidla vlevo od "správné", tj. levé koleje. Odjezdová a jiná staniční návěstidla byla ale napravo od kolejí, pro které platila. To platilo až do konce levostranného provozu v prosinci 2012.
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce:
, více zde.