Diskuse » Železnice » Staré fotografie a pohlednice « předcházející | další »

Staré fotografie a pohlednice

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (8)   
 
Předchozí roky: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 21. 1. 2019 Vámos 60 21. 1. 2019 14:47
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 08. 4. 2019 dědek_hank 60 08. 4. 2019 11:37
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 17. 8. 2019 dědek_hank 60 17. 8. 2019 06:25
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 23. 2. 2020 McBain 60 23. 2. 2020 10:07
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 04. 10. 2020 Quadrophonia 60 04. 10. 2020 19:15
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 06. 12. 2020 VENDA 60 06. 12. 2020 23:09
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 10. 2. 2021 Fany 60 10. 2. 2021 14:40
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 31. 5. 2021 ýkcinedeb 60 31. 5. 2021 19:35
   autor příspěvek
Pondělí, 31. května 2021 - 21:59:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 78
Registrován: 7-2012
Ještě jsem podrobněji prohlédl poslední 5.fotku, je to asi 433.035
Pondělí, 31. května 2021 - 22:30:51  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 40
Registrován: 7-2017
ýkcinedeb: Snímky 3. a 4. jsou z Liberce.
Úterý, 01. června 2021 - 12:27:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 79
Registrován: 7-2012
Od Turnova: díky moc. Ta 433.035 by mohla být také tam někde, protože na stránkách depa Trutnov je rušící výnos této lokomotivy z roku 1978 a je tam udáván Liberec.
Pondělí, 07. června 2021 - 10:45:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3394
Registrován: 7-2017
Pomůžete s identifikací místa pořízení snímku?



(Zdroj: https://ceskedrahy.de/seite/index.php?page=baureihe-324)
Pondělí, 07. června 2021 - 17:23:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1700
Registrován: 8-2006
Nemohl by to být Vilémov u Kadaně?? Jen střílím, nasazení parních lokomotiv moc zmapované nemám.
Zachrochtám, zavrčím, zahalím se do oblaku dýmu a zmizím jako červený sršeň! www.pshzd.cz
Pondělí, 07. června 2021 - 18:25:58  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3396
Registrován: 7-2017
Motoráček 1700: Kadaňské lokálky mě napadly taky. Ten objekt vzadu ale vypadá jako remíza ÖLEG s obytnou přístavbou, takže nikoli Vilémov, ale Radonice. Ta přístavba existuje dodnes.

Ale byl bych raději, kdyby to potvrdil nebo vyvrátil někdo, kdo to tam zná.
Úterý, 08. června 2021 - 14:54:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3400
Registrován: 7-2017
Toto

je jedna z prvních dvou lokomotiv dodaných v r. 1880 pro švýcarskou 750 mm úzkorozchodku Waldenburgerbahn v kantonu Basel (výroba SLM Winterthur 181/1880). Mohl by prosím někdo ze zdejších párařů okomentovat ten vnější rozvod?

(Zdroj fotografie: Alfred Moser, Der Dampfbetrieb der schweizerischen Eisenbahnen 1847—2006. Ein abschliessendes, umfassendes Werk über sämtliche Dampflokomotiven der schweizerischen Eisenbahnen, 7. nachgeführte und ergänzte Auflage, SVEA 2006, ISBN 978-3-033-00948-6, str. 325, via Wikimedia.)
777
Pondělí, 14. června 2021 - 16:55:58  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 781
Registrován: 10-2013
dědek_hank: Tváří se to jako varianta rozvodu Joy.
Čtvrtek, 24. června 2021 - 09:48:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1
Registrován: 6-2021
@ Dědek Hank a Motoráček. Vilémov ani Radonice to určutě nejsou. Obě stanice mají před staniční budovou průjezdnou kolej, Radonice neměly a nemají krytý perón - na fotce jsou vlevo vidět sloupy. Radonická staniční budova je mnohem blíž bývalé remíze než je zřejmé z fotky.
Čtvrtek, 24. června 2021 - 10:00:35  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3425
Registrován: 7-2017
Duppau: Buštěhradská třiáčka aka 324.3 toho pod ČSD na trati zas tak moc nenajezdila, a už vůbec ne v osobní dopravě. Vím o jejich pravidelném nasazování z Falknova do Klingenthalu, ale i tam to bylo spíš v nákladní dopravě. Ale 324.3 se samozřejmě mohly po zestátnění BEB zaběhnout i někam dost daleko, podobně jako buštěhradské pětky = 232.3 ČSD, které se koncem 20. let dostaly až na Valašsko. Nebo to byla nějaká mimořádnost.
Pátek, 25. června 2021 - 21:16:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1095
Registrován: 10-2012
Kde by mohla být tato nádražní budova za 1.sv.války??
Pátek, 25. června 2021 - 21:28:29  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 512
Registrován: 6-2004
https://kehilalinks.jewishgen.org/kovel/train%20station.png
Neděle, 27. června 2021 - 21:59:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1096
Registrován: 10-2012
LK: Děkuji [wink]
Středa, 07. července 2021 - 11:46:53  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1146
Registrován: 7-2017
Tak na mne při úklidu fotoskříně vypadla jedna starší pohlednice. A tady jí máte z obou stran.
Úterý, 20. července 2021 - 11:33:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1100
Registrován: 10-2012
Zdravím všechny! tak zase jedna hádanka. Jediné čitelné, je cedulka s nápisem východ.
Kde by to prosím mohlo být???
Úterý, 20. července 2021 - 12:00:53  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1101
Registrován: 10-2012
....třeba někdo pozná i tohle poetické zátiší s hospůdkou a kostelem....
Úterý, 20. července 2021 - 15:24:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3475
Registrován: 7-2017
Q 1100: Někde na "štégu", v některém úseku ze 70. let 19. století: Buď Choceň - Broumov nebo Střelice - Hrušovany n. J.
Úterý, 20. července 2021 - 16:49:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 779
Registrován: 5-2013
Q 1100: Mohlo by to být nádraží Police nad Metují.
Úterý, 20. července 2021 - 17:24:05  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5308
Registrován: 6-2016
Viki59: Pěkný! Z kterého to je asi roku? Já mám doma propagační brožuru z Kavkazu (1988) a tam už taky byly použity prohnilé kapitalistické jazyky[rofl]
Úterý, 20. července 2021 - 18:42:19  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 416
Registrován: 6-2002
K._A._F.:

Police to není, jezdil jsem tam na prázdniny, v první chvíli mě to taky napadlo, je to hodně podobné, ale nesedí ta vodárna - v Polici by měl fotograf vodárnu za zády a místo vodárny by bylo vidět skladiště...
Úterý, 20. července 2021 - 19:38:39  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 417
Registrován: 6-2002
K._A._F.:

Mea culpa, on je to pohled od kolejí, máte pravdu, je to Police. Před nádražím od silnice to vypadá dost podobně, nějak jsem si to obrátil, sypu si popel na hlavu a zahrabávám se do nejbližšího kompostu, taková ostuda[crazy]...
Úterý, 20. července 2021 - 20:21:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 780
Registrován: 5-2013
Miloslav_kolář
Ano, od kolejí [vypravci]. Podobný směr pohledu je na téhle pěkné pohlednici.
Úterý, 20. července 2021 - 23:08:38  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1102
Registrován: 10-2012
Pánové, děkuji moc všem!!![ok]
Pátek, 30. července 2021 - 23:37:52  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1151
Registrován: 7-2017
honzaklonfar : Bohužel nevím, kde jsem k té pohlednici přišel. Mám asi dvě pravděpodobné verze.
1. ukořistěno při cestě vlakem družby (rok 1984)
2. ukořistěno v domě kultury SSSR v Praze při nějaké propagační akci.(70-sátá léta)
Čtvrtek, 16. září 2021 - 13:29:34  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6801
Registrován: 3-2006
Historické řešení poslední míle. [lol]
https://www.facebook.com/hodoninnostalgicky/photos/a.641859189200 636/4557261654327017/
Čtvrtek, 16. září 2021 - 17:43:05  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3554
Registrován: 7-2017
Mořepetr:
"Historické řešení poslední míle."

U Ringhoffera se vyráběly vagóny dávno dřív, než na Smíchov dorazila první železnice. V letech 1854 - 1872 se proto vyrobené vagóny vozily na státní - později Hybernské - nádraží přes Karlův most a ulicemi Starého Města na valnících tažených čtyřmi páry koní... [crazy]
Čtvrtek, 16. září 2021 - 19:33:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 376
Registrován: 10-2020
...na valnících tažených čtyřmi páry koní...
Čtvrtek, 16. září 2021 - 19:57:31  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4016
Registrován: 5-2002
csik, jako vždycky, že? "se proto vyrobené vagóny vozily " [crazy]
Ostatně soudím, že EU musí být rozpuštěna a nahrazena funkčním hospodářským společenstvím. Čím dříve, tím lépe...

Nejchráněnější organismus v Absurdistánu? Kůrovec - kvůli tomu obětovali celou Šumavu...
Čtvrtek, 16. září 2021 - 20:48:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3555
Registrován: 7-2017
Podle zkušených koňáků utáhne pár tažných koní na voze s koly na cestě běžně 4 - 4,5 tuny. Ve smyku (saně, dlouhé dříví v lese apod.) asi o tunu méně. (Ve druhém případě je samozřejmě rozhodující stav terénu.) V lese jeden kůň odtahá podle stavu terénu za 4 - 6 hodin 10 - 30 kubíků dřeva. (Tzn. podle druhu dřeva a vlhkosti až 25 tun.)

V jedné internetové diskusi jsem četl vyprávění koňáka, který s jedním koněm vytáhl ze škarpy náklaďák o hmotnosti 7,5 tuny.

Při měření na dynamometru na výstavě koní ve Wembley v Anglii v r. 1924 vyvinul pár shireských koní tah 50 t. Tato hodnota je pravděpodobně nejvyšší historicky zaznamenaná. Skutečná hodnota byla asi ještě vyšší, ale dynamometr se po dosažení horní hranice rozsahu zasekl... [crazy] Shireský kůň měří v kohoutku 2 m a váží asi tunu - jde zřejmě o největší plemeno koní na světě. (V reálu se na ně u nás můžete podívat např. v zoo Vyškov.)

Ringhofferovský kupák 2/3. třídy o rozvoru 3003 mm vyrobený v r. 1855 pro StEG vážil 5,8 t.

Nějaké další připomínky a/nebo dotazy?
Čtvrtek, 16. září 2021 - 21:25:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6805
Registrován: 3-2006
dědek_hank:
"Mořepetr:
"Historické řešení poslední míle."
U Ringhoffera se vyráběly vagóny dávno dřív, než na Smíchov dorazila první železnice. V letech 1854 - 1872 se proto vyrobené vagóny vozily na státní - později Hybernské - nádraží přes Karlův most a ulicemi Starého Města na valnících tažených čtyřmi páry koní... [crazy]"

Právě, že to vozil na vozech, v tom Hodoníně to dle popisku jelo vlastní silou.
Čtvrtek, 16. září 2021 - 21:28:07  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 577
Registrován: 7-2017
hank: Ringhofferovský kupák 2/3. třídy o rozvoru 3003 mm vyrobený v r. 1855 pro StEG vážil 5,8 t.

První osobní vozy vyrobené u Ringhoffera jsou z roku 1863. [wink]
Čtvrtek, 16. září 2021 - 21:59:36  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3556
Registrován: 7-2017
drake:
"hank: Ringhofferovský kupák 2/3. třídy o rozvoru 3003 mm vyrobený v r. 1855 pro StEG vážil 5,8 t.

První osobní vozy vyrobené u Ringhoffera jsou z roku 1863. [wink]"

Vycházím z nedávno vydaného reprintu seznamu vozů StEG z roku 1886 (Vydol 2018, ISBN 978-80-86765-25-9). Výkres 122 uvádí dva vozy 2. a 3. třídy provozních čísel 935 a 936 (rakouská část StEG), výrobce Ringhoffer 1855.

Jak jsem koupil, tak prodávám... [crazy]
Čtvrtek, 16. září 2021 - 22:17:18  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 578
Registrován: 7-2017
hank: Tak to bohužel je. Každý seznam je především seznamem chyb a nepřesností, až pak se tam občas najdou nějaké užitečné informace [proud]

V tomto případě jsou to původní vozy Brněnsko-rosické dráhy a někde cestou od BRB k tvůrcům katalogu vozů se ztratila část informace. Ringhoffer dodal BRB pouze část nákladních vozů, ale mezi dodavateli byly další dvě vagónky - vozy 935 a 936 dodal Spiering.
Čtvrtek, 16. září 2021 - 23:45:17  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3557
Registrován: 7-2017
drake:
"hank: Tak to bohužel je. Každý seznam je především seznamem chyb a nepřesností, až pak se tam občas najdou nějaké užitečné informace [proud]

V tomto případě jsou to původní vozy Brněnsko-rosické dráhy a někde cestou od BRB k tvůrcům katalogu vozů se ztratila část informace. Ringhoffer dodal BRB pouze část nákladních vozů, ale mezi dodavateli byly další dvě vagónky - vozy 935 a 936 dodal Spiering."

Které vozy z toho roku 1863 to byly? A pramen?
Čtvrtek, 16. září 2021 - 23:46:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3558
Registrován: 7-2017
Mořepetr:
" Právě, že to vozil na vozech, v tom Hodoníně to dle popisku jelo vlastní silou."

No jo, vagóny dost dobře vlastní silou jezdit nemohly... [crazy]
Pátek, 17. září 2021 - 08:38:53  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 579
Registrován: 7-2017
hank: 10 vozů II. třídy pro Südbahn. Soupisy zakázek, ale fakt, že osobní vozy se u Ringhoffera vyrábějí až od roku 1863 byl publikován mnohokrát - naposledy třeba zde : http://obchod.hiu.cas.cz/shop/monografie/384-ringhofferove-rodina -a-podnikani-milan-hlavacka-pavel-bek.html
Pátek, 17. září 2021 - 08:40:45  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 457
Registrován: 2-2009
Quadrophonia: to poetické zátiší by mohl být Libštát.
www.solvayovylomy.cz
Pátek, 17. září 2021 - 09:23:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3559
Registrován: 7-2017
drake 579: A první vozy pro StEG? V tom seznamu z r. 1886 jsou výrobě u Ringhoffera přisouzeny i některé další vozy z r. 1855, ale pak dlouho nic a dále až od r. 1872, což už jsou početnější dodávky.
Pátek, 17. září 2021 - 09:30:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 580
Registrován: 7-2017
hank: První osobní vozy objednala StEG u Ringhoffera v roce 1871.

(Příspěvek byl editován uživatelem drake.)
Pátek, 17. září 2021 - 11:23:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3560
Registrován: 7-2017
drake 580: Děkuji. To už tomu seznamu odpovídá.
Pátek, 17. září 2021 - 11:40:16  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 6806
Registrován: 3-2006
dědek_hank:
"Mořepetr:
" Právě, že to vozil na vozech, v tom Hodoníně to dle popisku jelo vlastní silou."
No jo, vagóny dost dobře vlastní silou jezdit nemohly... [crazy]"

[ok] Proto je ten Hodonín, zřejmě větší unikát.
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce:
, více zde.