Diskuse » Železnice » Staré fotografie a pohlednice « předcházející | další »

Staré fotografie a pohlednice

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři
   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků  zobrazit všechny (7)   
 
Předchozí roky: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 21. 1. 2019 Vámos 60 21. 1. 2019 14:47
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 08. 4. 2019 dědek_hank 60 08. 4. 2019 11:37
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 17. 8. 2019 dědek_hank 60 17. 8. 2019 06:25
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 23. 2. 2020 McBain 60 23. 2. 2020 10:07
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 04. 10. 2020 Quadrophonia 60 04. 10. 2020 19:15
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 06. 12. 2020 VENDA 60 06. 12. 2020 23:09
Archiv diskuse Staré fotografie a pohlednice do 10. 2. 2021 Fany 60 10. 2. 2021 14:40
   autor příspěvek
Sobota, 13. února 2021 - 13:09:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 232
Registrován: 10-2020
Jedna starší fotka, pozná někdo kde to je?
Neděle, 14. února 2021 - 11:29:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 672
Registrován: 5-2013
To by mohly být Kralupy?
Úterý, 16. února 2021 - 00:21:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 235
Registrován: 10-2020
Sey - perfektní! Díky. To stavědlo (co už dnes není)mezi Steg a BEB to potvrzuje na 105%
Ještě kdyby se taky podařilo určit, kde byla focena ta 375.107:
Radar007
Úterý, 16. února 2021 - 14:53:11  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 576
Registrován: 7-2010
csik: Už zase ??[kladivo][kladivo]
Středa, 17. února 2021 - 21:51:22  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 675
Registrován: 5-2013
Csiku, bohužel chybí kvalitní historické letecké mapování Slovenska, k dispozici je jen z r.1950 a ta není tak čitelná jako jsou třeba ty Kralupy. Dataci berme s rezervou, tak jako je blbost Žilina, může být i datum dejme tomu 1950-60, dislokace a oběhy těchto strojů k dispozici zřejmě nejsou, jinak by jste to už rozlousknul což? Přesto, dovolím si můj osobní tip:

Čtvrtek, 18. února 2021 - 17:48:06  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 240
Registrován: 10-2020
Sey – díky za nápad. Dráhy hospodařily se svými mašinami, proto si myslím, že to je moc na severu. Dle seznamu vozidel v ročenkách Min. dopr. byly 375.1 v roce 1962 v Brt dráze. Tedy oblast od Szobu až k Havlbrodu + odbočky. Ten rok u fotky by mohl být pravdivý – fotografové obvykle si ukládali negativy do trezorků a hlavním vodítkem byl rok, ten asi byl i zde. Otázkou je číslování – zda každý rok od 1 nebo jinak. Autorem snímku je asi redakční fotograf z Železničáře Jan Kaplický. Jako profík si jistě vedl záznamy co kde fotil, ale při privatizaci Nadasu asi někdo urval negativy a jinej zase záznamy k nim.
Pár obrázků z té topírny je zde, a ten výtah tam měli moc doleva, při pohledu ve směru šipky.

Čtvrtek, 18. února 2021 - 22:01:57  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 676
Registrován: 5-2013
Tak fajn, Prešov si tedy mohu s klidem škrtnout, nevěděl jsem, kde tam přesně ten výtah byl, navíc evidentně dvoukomorový, těch kladek je tam nějak moc, což může být koneckonců taky cesta, vylučovací metodou si ujasnit kde to není, např. vyřadit strojovky Brt. dráhy vybavené dvoukomorovým výtahem[wink].
Sobota, 20. února 2021 - 13:24:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 243
Registrován: 10-2020
Sey – pokud by od všech byly po ruce fotky, bylo by to rychlé určování.
Taková hezká topírna tam bývala, a místo ní dnes tam je škaredá bouda. Uprostřed muzejní 036, a vypadá pěkně bez rudého puchejře na dýmnici. Puchjř má jen Káčko vpravo, ale není už dávno rudej....
Pátek, 26. února 2021 - 07:53:04  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3141
Registrován: 7-2017
Likvidace lesní kalamity v Brdech, začátek 40. let.

(Zdroj: kniha Tomáš Makaj - Střední Brdy na starých pohlednicích a fotografiích, nakladatelství Baron 2010, ISBN 978-80-86914-23-7, via https://zpravy.aktualne.cz/pred-95-lety-si-armada-zabrala-brdy-dn es-je-zde-krasna-divoc/r~e3fd25a0711311ebb0fa0cc47ab5f122/r~f9d47 1c4714211ebb9860cc47ab5f122/)
Pátek, 26. února 2021 - 10:14:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3258
Registrován: 7-2005
ad dědek hank - to bude asi jedna z 8-9 fotek, které z této akce jsou uložené v okresním muzeu Rokycany. Německá firma si dovezla několik motorových lokomotiv Jung. To už se před nějakou dobou řešilo u sousedů na úzkých kolejích
Pátek, 12. března 2021 - 15:39:59  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1086
Registrován: 10-2012
Zdravím všechny! Neporadil by někdo, kde může být tohle?? Děkuji moc!
Neděle, 14. března 2021 - 03:59:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 9
Registrován: 4-2018
S velkou pravděpodobností vlak odjíždí z Bílovic nad Svitavou směrem do Brna.
Neděle, 14. března 2021 - 09:15:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1087
Registrován: 10-2012
Porovnával jsem to se současností, most mohl být přestavěn, ale ty domy za vlakem tam již nejsou....
Neděle, 14. března 2021 - 09:53:36  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4919
Registrován: 6-2016
dědek_hank: Jedná se o "Kolvínku" (několik větví), dřevo se sváželo na pilu do Mirošova. NĚKDE o tom mám text i vlastní fotky z konce 20. století, kdy jsem to projížděl na kole.

V textu (psali nějací místní znalci) se praví, že mašinky tahaly nahoru prázdné vozy, dolů to jezdilo samospádem jen na "ruční brzdy", obsluhované vězni místních pracovních táborů. Úbytek brzdařů prý byl "dosti značný"...

Zkusím to najít.
Neděle, 14. března 2021 - 13:50:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4920
Registrován: 6-2016
dědek_hank: Externí disk je fyzicky nalezen. Ale ani jeden počítač ho na USB nevidí...

Takže budou muset nastoupit přátelé na telefonu...
Neděle, 14. března 2021 - 14:05:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2971
Registrován: 4-2014
honzaklofnar
honzaklonfar:
"dědek_hank: Externí disk je fyzicky nalezen. Ale ani jeden počítač ho na USB nevidí...

Takže budou muset nastoupit přátelé na telefonu..."

Řešení je jednoduché: Otevřít správce disků, najít příslušný disk a přeformátovat na jiný formát, bohužel přijdete o vše co na disku je, takže předtím někde na jiném PC, který ten disk pozná si vše co na disku je to uložit jinam.

(Příspěvek byl editován uživatelem Luboš_3.21.)
Neděle, 14. března 2021 - 14:24:07  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3168
Registrován: 7-2017
Luboš_3.21:
"honzaklofnar
honzaklonfar:
"dědek_hank: Externí disk je fyzicky nalezen. Ale ani jeden počítač ho na USB nevidí...

Takže budou muset nastoupit přátelé na telefonu..."
Řešení je jednoduché: Otevřít správce disků, najít příslušný disk a přeformátovat na jiný formát, bohužel přijdete o vše co na disku je, takže předtím někde na jiném PC, který ten disk pozná si vše co na disku je to uložit jinam.

(Příspěvek byl editován uživatelem Luboš_3.21.)"


[rofl]
Dobrá rada nad zlato. Operace se s největší pravděpodobností zdaří, ale pacient při ní zcela jistě zemře.

Edit: Teď trochu vážněji.

Jestli je problém v jedničkách a nulách, ten přítel na telefonu není až tak špatný návrh. Taky by to mohlo jít třeba na jiném počítači a/nebo pod jiným operačním systémem (linux), případně s pomocí některých udělátek poslední záchrany, která jsou obyčejně také vytvořena s pomocí linuxu. Svého času na ně v různých žurnálech vycházely různé návody, ale já už to od té doby, co jsem přešel na linux, nesleduju, protože na rozdíl od mrkvosoftích woken mě nástroje tohoto OS do takového stavu disků vůbec nenechají dojít... Linux přinejmenším pozná a oznámí, jaký souborový systém na disku je. Může být např. poškozený/nečitelný zaváděcí sektor disku, ale data mohou být v pořádku. Na opravu MBR jsou nástroje ve Windows i v Linuxu a s trochou opatrnosti a dobrým návodem jsou použitelné i pro mírně poučené uživatele.

Jestli je ovšem chyba v mechanické části (řadič?), tak už pomůže jenom specializovaná firma nebo nic. V tom případě už asi nepůjde disk ani zformátovat...

(Příspěvek byl editován uživatelem dědek_hank.)
Neděle, 14. března 2021 - 15:51:32  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4921
Registrován: 6-2016
Děkuji za rady[happy] Já to vidím na několik proběhlých "inicializací aktualizací", při kterých jsem asi něco špatně potvrdil/nepotvrdil. Externí disk se jich nezúčastnil, ležel v šuplíku[biggrin]

Jinak ve "vojenských" Brdech je spousta asfaltek ve stopách těch dřevařských tratí. Když se zadaří, tak budou naskenované diáky.
Neděle, 14. března 2021 - 16:13:37  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3169
Registrován: 7-2017
honzaklonfar:
"Děkuji za rady[happy] Já to vidím na několik proběhlých "inicializací aktualizací", při kterých jsem asi něco špatně potvrdil/nepotvrdil. Externí disk se jich nezúčastnil, ležel v šuplíku[biggrin] "

V poslední době hlavně výrobci notebooků s odvoláním na údajné zvýšení bezpečnosti nechutně bastlí i v BIOSu a jeho nástupcích, což už mi začíná dělat potíže i v Linuxu. Přinejmenším je potřeba před jakoukoli instalací/aktualizací jakéhokoli OS dávat pozor, zda se bude kamarádit s továrním nastavením BIOSu a když ne, co v něm případně změnit. To se může týkat i disků, protože i v BIOSu jsou nastavení, která mohou jejich nalezení zkomplikovat.
Pondělí, 15. března 2021 - 09:07:41  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4922
Registrován: 6-2016
dědek_hank: Tak SAMSUNG M3 trochu funguje. Vypadá to spíš na "malý HW problém", protože přes noc se "cosi událo" a počítač ho ráno zase nenašel. Ale po 3 odpojeních/připojeních zase začal fungovat[biggrin] Za dob analogových by to byl studeňák.

Aby byla sranda dokonalá, tak na něm ty fotky nejsou... Nicméně krabice s archivními CD/DVD byla rovněž nalezena a bude časem podrobena prohlídce.
Pondělí, 15. března 2021 - 12:35:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4923
Registrován: 6-2016
Po prohrabání dvou krabic byl nalezen patřičný článek pomocí souborů, dostupných na disku "D"[rofl]
Takže zájemci se mohou podívat na http://www.brdy.org/content/view/53/30/

Je to o hodně lepší, než moje fotky, konvertované z diáků...
Pondělí, 15. března 2021 - 13:42:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3174
Registrován: 7-2017
HK 4923: Děkuji.
Středa, 17. března 2021 - 20:01:56  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 10
Registrován: 4-2018
ad Quadrophonia č. 1087:
našel jsem trochu podobné foto z roku 1967 a opravdu to těm Bílovicím odpovídá. Dnes jsou domy ve stráni dost zarostlé. Za telegrafním sloupem končí manipulační kolej / vlečka mlýna. Návěstidlo hradla též odpovídá.
Neděle, 21. března 2021 - 14:37:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5774
Registrován: 5-2007
Nedokázal by prosím někdo identifikovat, odkud je toto? Čas 3:50-3:53.
Neděle, 21. března 2021 - 18:45:54  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3183
Registrován: 7-2017
Paveldacicky:
"Nedokázal by prosím někdo identifikovat, odkud je toto? Čas 3:50-3:53."

TGM se do vlasti vracel přes Horní Dvořiště a Č. Budějovice do Prahy.
Takže by měli zbystřit znalci KEB a především KFJB.
Neděle, 21. března 2021 - 19:26:21  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5775
Registrován: 5-2007
dědek_hank Ač se za znalce nepovažuju ,tak zde zcela jistě můžu vyloučit jakoukoliv stanici na trati 196. Ne, Kamenný Újezd to není.
Proto mě zrovna tato část dokumentu mate.
Další stanice ve filmu je totiž na 100% Velešín. V tomto dokumentu (čas 0:49-0:52) o TGM je dokonce zaznamenáno zastavení ve stanici Včelná (dříve Poříčí),kde vlak s Masarykem měl pouze projíždět.

(Příspěvek byl editován uživatelem paveldacicky.)
BmbČ
Neděle, 21. března 2021 - 19:31:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8648
Registrován: 1-2007
Paveldacicky: Ano. Na první pohled to vypadá na Kamenný Újezd u CB, ale na druhý pohled to Kameňák není. Souhlasím, že ze 196 záběr není. Prošel jsem v rychlosti všechny stanice z CB do Benešova, které jsou vlevo a nic mi s tímto záběrem neštýmuje. [uhoh] Snad se stanice podaří určit někomu jinému. Víc očí víc vidí. Ale někde tento záběr museli natočit. [coze]
Skutkové předkův buďtež chloubou i výstrahou potomkům!
Neděle, 21. března 2021 - 19:52:15  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 5776
Registrován: 5-2007
Hanzi,v jednu chvíli jsem myslel ,že by to mohlo být možná v Ševětíně ,ale tam ty budovy ,natož ta nádražní jsou taky jinak.
Ještě bych rád věděl ,jestli lokomotiva 310.23 táhla vlak už z H.Dvořiště nebo až z Budějc. Ale podle těch filmů je zřejmé ,že až z Budějc.
Čtvrtek, 25. března 2021 - 13:04:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 431
Registrován: 7-2017
Na Aktualne.cz se objevil článek k výročí bombardování Prahy v březnu 1945.
odkaz
U jedné z fotografií je jen uvedeno "Praha po leteckém bombardování 25. března 1945. Bližší údaje neuvedeny."
Věděl by někdo, kde se ono místo nacházelo?

U další je popisek "Areál ČKD Vysočany po náletu 25. března 1945."
Na snímku je lokomotiva, číslo ale nemůžu rozluštit.
Věděl by jej někdo?

U třetí je napsáno "Hořící prosecké návrší."
Já jako tradiční neznalec Prahy nemůžu přijít na to, kde se ono místo nachází.
Poradí někdo?


Díky
Čtvrtek, 25. března 2021 - 13:11:26  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 432
Registrován: 7-2017
Tak k té prostřední fotografii - nemohla by to být 314.225?
Venca_m
Čtvrtek, 25. března 2021 - 14:11:00  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 574
Registrován: 4-2009
Dobrý kvíz k odpolednímu čaji [happy]
Když ten poslední obrázek zrcadlově převrátíte (podle svislé osy [happy] ), tak by to měl být pohled na Vítkov-centrale. Za zády Prahy a před objektivem pohled k horní Libni.
Stačí se kouknout na DvěPrahy, kde jsou letecké snímky z roku 45. Odstavné koleje sedí, alej sedí,... http://dveprahy.cz/
V.
Čtvrtek, 25. března 2021 - 14:59:14  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 646
Registrován: 7-2015
První fotku bych viděl někde tady, pohled k východu.
Na fotomapě 2003 je ještě vidět domeček i šturci.
Úterý, 20. dubna 2021 - 16:35:55  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 291
Registrován: 10-2020
Chybí tomu rok. Kam asi jezdila?
Čtvrtek, 22. dubna 2021 - 09:13:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 3290
Registrován: 7-2017
csik 291: Tahle profláknutá fotka se tu už myslím kdysi dávno protřepávala. Není to náhodou Znojmo...?
Bw_Ig
Pátek, 23. dubna 2021 - 17:57:02  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 606
Registrován: 7-2012
Ano je to Znojmo.
Připojuji výřez z plánu stanice Znojmo ÖNWB/StEG z roku 1905.
Loko stojí před remízou a vzadu je vidět hřibitov a to jeho obvodová zeď a márnice (tedy pokud to byla).
Fotograf stál asi v místech stráně nad vjezdovou kolejí tratě od Jihlavy.
Rád bych tu fotku chtěl v originálu. Bohužel, to se asi nikdy nestane. Tak se spokojím se skenem ze známé knihy o ÖNWB.
Sobota, 24. dubna 2021 - 12:21:42  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1091
Registrován: 10-2012
Zdravím všechny! a opět mám prosbu, kde byly pořízeny tyto snímky??? Děkuji.
Sobota, 24. dubna 2021 - 17:45:40  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4137
Registrován: 11-2006
Na druhém snímku je nepochybně zastávka Lučivná, zřejmě ještě před zdvojkolejněním tohoto úseku KBD. I ten se zanedlouho stane minulostí z důvodu přeložení trati. Na pozadí nezaměnitené panoráma Tater s dominantní 2537m vysokou Končistou.[wink]

(Příspěvek byl editován uživatelem E499001.)
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Sobota, 24. dubna 2021 - 21:20:28  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 26
Registrován: 2-2021
Pred zdvojkoľajnením asi nie. K tomu nepasujú tie montované samočinné SSSR závory, plot medzi traťovými koľajami a trolejový drôt.
Vladimír_b
Sobota, 24. dubna 2021 - 21:28:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 2893
Registrován: 6-2008
Bw_Ig: tak to je úchvatné, že kolejiště znojemské výtopny se za 150 let takřka nezměnilo. Proč pak vlastně je točna tak daleko za remízou? Nebylo blíže místo? A ten objekt vedle točny je skladiště? Děkuji
Sobota, 24. dubna 2021 - 22:32:58  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 4140
Registrován: 11-2006
drahar:
Tiež mi to docvaklo neskôr pri pohľade na plot vpravo, ktorý zabraňuje cestujúcim v prechádzaní koľají. A v ľavom hornom rohu zrejme vidno trolejový vodič, čiže to bude 1955 a ďalej. Len som sa nechal zmiasť tou aerovkou, či čo to je.
http://www.spdz.estranky.sk/- stránka věnovaná M131.1443 (a nejen jemu)
Neděle, 25. dubna 2021 - 08:46:20  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 446
Registrován: 8-2017
Já bych tu fotku s tím veteránem datoval až tak do půlky 70. let. Kdy se tady začaly stavět ty automatické závory?
Tranďák
Středa, 28. dubna 2021 - 09:29:03  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 55
Registrován: 9-2006
Ladis-63:
"Já bych tu fotku s tím veteránem datoval až tak do půlky 70. let. Kdy se tady začaly stavět ty automatické závory?"

Já myslím, že jsou to určitě padesátky.
BmbČ
Čtvrtek, 29. dubna 2021 - 20:36:08  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8689
Registrován: 1-2007
Podle mne jde o fotomontáž. [uhoh] "Vylepšená" původní fotografie.
Skutkové předkův buďtež chloubou i výstrahou potomkům!
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:  
Pouze registrovaní
  Heslo:
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce:
, více zde.