Diskuse » Hry a simulátory » Railicon « předcházející | další »

Railicon

dolů
hledání | obrázky (odtud | na mapě) | strom | 3 hod. | 1 den | týden | vzhled | nápověda
odhlášení | přihlášení | úprava profilu | registrace | seznam uživatelů | moderátoři

   diskuse  posl. autor příspěvků  stran  posl. příspěvek
Archivy starších příspěvků   
 
Předchozí roky: 2016 | 2015 | 2014
   autor příspěvek
Neděle, 12. ledna 2014 - 21:43:27  
Neregistrovaný host
212.20.113.34
Dobrý den a hezký nový rok všem.

Jsem fanoušek různých simulátorů, ale i profesionální vývojář IT. Velmi mě kdysi zaujal simulátor Gordikon a nedávno jeho vylepšené verze Multi. Je to opravdu pěkný, propracovaný simulátor železničního dispečinku, ale má dva problémy:
1) Je closed source a běhá pouze pod Windows.
2) Má pár bugů, které (pokud nastanou) výrazně degradují až znemožňují další hru.

Protože mi to nedalo, nabídl jsem pomocnou ruku původnímu autorovi Gordikonu/Multi, ale dozvěděl jsem se, že původní kód v jazyce Pascal je prakticky nereformovatelný (a nebude nikdy otevřen). Nicméně jsem od něj dostal zcela volno v tom, abych se pokusil o remake.

Založil jsem tedy projekt http://sourceforge.net/projects/railicon/ a, po troše počátečního tápání a spíše omylů než pokusů jsem se dostal do fáze, kde chci prezentovat veřejnosti, že existuje.

Zajímají mě všechny reakce, podněty a přání, ale zejména bych se rád dozvěděl následující:
1) zda je takový remake s důrazem na open source a multiplatformnost (Windows a Linux určitě, Mac, když mi s ním někdo znalý pomůže) zajímavý pro hráče a
2) zda by třeba někdo se znalostí C++ měl zájem s vývojem pomoci.

Touto zprávou tedy provádím "slavnostní výkop" a budu zvědavý na Vaše reakce. Prosím, projděte si nejprve stránky projektu na Sourceforge, kde je více podrobností (a m.j. hrubá kostra editoru kolejiště přeložená i pod Windows).
55p
Středa, 15. ledna 2014 - 09:50:44  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 902
Registrován: 6-2009
Zdravím,

držím palce [happy]

ad 1) Řekl bych, že čím blíže Multikonům to po vzhledové a ovládací stránce bude, tím lépe - protože to naláká současné hráče Multi a bude-li existovat nějaký volný editor map a JŘ, tak proč ne [happy]
Pátek, 17. ledna 2014 - 07:43:47  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 11
Registrován: 5-2002
Fíha, to vyzerá zaujímavo. Na toto sa teším. Aspoň budem môcť konečne urobiť aj nejakú Slovenskú situáciu...
Pátek, 17. ledna 2014 - 08:35:53  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 12
Registrován: 5-2002
Skúšal som editor a vyzerá to zaujímavo. Len by to chcelo vyrobiť do editoru nejakú pomocnú mriežku(hlavne pre vodorovné čiary).
Pavel Mendl
Sobota, 18. ledna 2014 - 10:00:22  
Neregistrovaný host
212.20.113.34
Díky všem za první reakce a podporu. Projekt momentálně stojí, protože Ježíšek naděloval a já instaluji NAS a novou produkční Linuxovou mašinu (PC, ne železniční [lol]).

Railicon je hobby projekt, takže pojede relativně pomalu, nicméně hodlám ho dotáhnout až do (hořkého [happy]) konce! Každá podpora budoucích uživatelů ale potěší...

Pekiba:
Nejen rastr, ale i modifikátor pohybu myši (Alt pro směry (úhly), Ctrl pro vzdálenosti (odstup v rastru)) je relativně vysoko v seznamu úkolů, hned za celkovým úklidem po počátečním, trochu hektickém, vývoji kostry editoru abych si ověřil, že jsem schopný projekt napsat (v mém IDE, Qt, ovjektovém uvažování...) a co nejdříve publikovat alespoň záměr a první ochutnávku.

Je potřeba vyčistit některé jen napůl dotažené koncepty v kódu, "zdefinitivnit" vazby na GIT, vyvinout a nasadit scripty pro automatické číslování verzí a (najít jak) publikovat seznam úkolů na Sourceforge.
Chci tohle udělat dřív, než se a) projekt rozroste a b) mě zase pohltí programování, které je definitivně zábavnější než takhle (nudná, ale velmi potřebná) administrativa.
Neděle, 19. ledna 2014 - 07:00:25  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 13
Registrován: 5-2002
Tak držím palce, aby sa všetko podarilo ako má.
Hlásim sa ale aspoň ako tester a poprípade aj na tvorbu datových súborov. Programovať v C++ žiaľ neviem(mám len skúsenosti s php)... Ale čo budem vedieť rád pomôžem.
Čtvrtek, 06. února 2014 - 17:25:38  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 31
Registrován: 12-2006
No výborně, čekal jsem, kdy se něco takovéhoto objeví, držím palce!
Smysl to určitě má a doporučil bych se už takhle od začátku držet systému co nejvíce otevřeného programu, včetně možnosti cizích jazyků. Uživatelská komunita dnes již dokáže udělat mnohé, viz. simulátor Orbiter. Tento program je sice closed-source freeware, ale uživatelé už mají možnost tvořit nejen obsah samotné hry (vesmírné lodě, planety i celé sluneční soustavy) ale i grafický a zvukový engine. Autor se stará jen o samotné jádro programu a spolupracuje s komunitou.
Kdo ví, jak by vypadal dnes takový MS Train simulator, kdyby MS uvolnil jeho zdrojový kód...

Nabízí se tu ale ještě jedna otázka, co Staničář a Railicon, osobně si říkám, že si tyto programy budou asi nejblíže, nemám pravdu?
55p
Úterý, 18. března 2014 - 21:11:43  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1057
Registrován: 6-2009
... je nějaká novinka ohledně tohoto projektu?
55p
Sobota, 31. ledna 2015 - 14:24:30  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 1320
Registrován: 6-2009
No, kromě fóra je i Sourceforge je mrtvé, má to ještě nějakou budoucnost? :-)
Tankista
Úterý, 04. srpna 2015 - 20:30:00  
Neregistrovaný host
80.243.100.129
Já bych rád poskytl data ohledně trati Praha-Beroun, až projde modernizací, nebo i před ní. Dále jsem ochoten po projížďce poskytnout data i o několika dalších tratí v blízkosti prahy.
Pátek, 09. října 2015 - 19:35:57  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 8
Registrován: 7-2015
Jedna otázka. Co se tam přesně má dělat?
Úterý, 14. června 2016 - 14:03:24  
Registrovaný uživatel
Číslo příspěvku: 507
Registrován: 12-2007
Pavel Mendl :chodíš sem ještě ?
Přerov :-)
Nový příspěvek
     
  Text příspěvku:

  Uživatelské jméno:
  Heslo (pro registrované):
  E-mail (volitelně):
  Přílohy:
  Volby: V příspěvku používám HTML kód
Odkazy (URL) v příspěvku automaticky aktivovat
  Akce: